a.s.r. (ik kies zelf)
8,3 Score uit 724 reviews
Premie
Service
Zorgkeuze
Dekking
8,3 Score uit 724 reviews
Premie
Service
Zorgkeuze
Dekking
Ik kies zelf van a.s.r. (voorheen Ditzo) is een zorglabel van verzekeringsmaatschappij a.s.r. Deze verzekeraar is maatschappelijk betrokken en kan zich classificeren als de meest duurzame verzekeraar van Nederland.
Ik kies zelf van a.s.r. heeft twee basisverzekeringen waar je als klant uit kunt kiezen:
Bij beide basispolissen bepaal je – tegen een relatief lage premie – zelf bij welk ziekenhuis je wordt behandeld. Op deze manier heb je altijd zelf de regie over je behandeling en het ziekenhuis waar je opgenomen wilt worden.
Ik kies zelf van a.s.r. mag zich al een aantal jaar benoemen tot een van de goedkoopste verzekeraars van Nederland met vrije keuze uit alle ziekenhuizen in Nederland.
Verder kies bij je via het nieuwe zorglabel uit een scala aan aanvullende vergoedingen, zoals tandheelkundige zorg, fysiotherapie, buitenland zorg, anticonceptie en vaccinaties. Verzekerden hoeven nooit lang te wachten op het uitbetalen van vergoedingen. Binnen tien dagen staat het geld al op je rekening.
Jaar | Natura (select) | Natura | Combinatie | Restitutie |
---|---|---|---|---|
2025 | - | € 153,00 | € 177,50 | - |
2024 | - | € 141,50 | € 158,95 | - |
2023 | - | € 128,95 | € 144,50 | - |
RRvR •
Zorgkeuze
Service
Dekking
We zijn nu 2 jaar bij DITZO en declaratie en informatie is perfect.
Ook is de DITZO App heel handig en makkelijk
JJ.Kuijpers •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Snelle uitbetaling declaratie
Goed bereikbaar
WWil Brouwn •
Premie
Zorgkeuze
Service
Ik ben tevreden over de klantvriendelijkheid en op preventie gerichten adviezen van Ditzo.
NNanda Hoogendoorn-Walgreen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Prima verzekering.
Leuke extra’s; zoals de mogelijkheid om i.s.m. ASR Vitality punten te scoren door gezonder te leven en daar vervolgens voor beloond te worden.
HHarry •
Premie
Zorgkeuze
Service
Uitstekende verzekeraar met een goede dekking.
Jjan riethof •
Premie
Zorgkeuze
Service
Ik ben tevreden met deze verzekeraar, heb geen enkele klacht.
WWim Bien •
Premie
Zorgkeuze
Service
Ik ben bij ditzo gegaan,omdat ik goedkoper uit was.Daarna kreeg ik prostaatkanker met een heel scala aan kosten voor hun.In wezen geneerde ik me,maar van de kant van ditzo is nooit een wanklank gekomen en de service is niet veranderd en mijn account is overzichtelijk en helder en de aanvullende verzekeringen zijn goed en betaalbaar en het contact is ook goed.
AAnne Toussaint •
Premie
Zorgkeuze
Service
Gewoon een goede zorgverzekering met oog voor de klant. Erg tevreden !
CCaroline •
Premie
Zorgkeuze
Service
Het wordt er niet beter op
Ww meems •
Premie
Zorgkeuze
Service
goed
DDirk •
Premie
Zorgkeuze
Service
Prima zorgverzekering voor mij. Je krijgt er gratis pechvogelhulp bij, mocht ik een ongeluk krijgen. Premie is prima, declaraties worden snel betaald, heb alleen een tandartspakket als aanvulling.
Hopelijk stijgt de premie in 2023 niet te veel, want dan blijf ik zeker klant.
CCorbeau •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik heb een verklaring medische noodzaak voor het gebruik van Adenuric .
Deze worden dus niet vergoed door Ditzo, het is geen voorkeurs medicijn. Ondanks dat dit middel normaal wel door de basisverzekering wordt vergoed, maar niet bij Ditzo. Rekening via de app ingediend en alleen maar als antwoord”afgewezen”zonder reden en hierover dus maar weer bellen.
Hun vergoedingen worden steeds verder uitgekleed, zo kan ik ook goedkoop zijn!!!!
DDitzo •
@Corbeau Hoi, wat vervelend om te lezen dat je ontevreden bent over de zorgverzekering bij ons! We hebben ook gereageerd op jouw andere reviews met het volgende bericht.
Heb je al contact gehad met je apotheek over de medische noodzaak? De apotheek is eindeverantwoordelijke over een medische noodzaak en mogen de medische noodzaak goed- of afkeuren. Wanneer het is goedgekeurd dienen zij direct de nota bij ons in en vergoeden wij het medicijn vanuit de basisverzekering. Dan betaal je wel je eigen risico eerst. Mocht je nog meer vragen hebben kan je altijd telefonisch contact met ons opnemen. Je kan Ditzo bereiken van maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 17.30 uur op telefoonnummer (030) 699 79 30. We zijn ook via de Whatsapp te bereiken op het nummer: 06 43 46 24 63. We denken graag met je mee!
PPauline •
@Corbeau Helemaal mee eens, mijn specialist die voor zich zelf is begonnen vergoeden ze ook niet meer…een aantal jaar geleden nog wel maar nu niet meer. Ze kijken niet of jij er beter van wordt.. maar luisteren naar de “wetenschap” De regulieren specialist stuurt mij met eenkluitje in het riet dus wie is beter? Nee wij vergoeden niet meer! Het wordt steeds minder, ook bepaalde medicatie vergoeden ze niet meer..Dus ik zoek een andere zorgverzekering, slechte zaak van ditzo….dat word wegzo!
JJoris •
Premie
Zorgkeuze
Service
Topverzekering voor mij, snelle afhandeling, fijne service en duidelijke online omgeving. Complimenten.
PPreeya •
Premie
Zorgkeuze
Service
Ontevreden!
Heb meest uitgebreide pakket voor tandartsverzekering genomen, met 100% dekking.
In de polis staat niet dat er uitzonderingen zijn op de 100% dekking. Voor meeste claims worden alleen 75% gedekt.
Op de website van Ditzo zie ik staan (voor M codes, code C91 en code C92; 75%)
Achteraf blijkt dat dit ook geldt voor E en X codes, wat bij tandarts behandeling het meest voorkomt.
Ik ga hier nooit meer verzekering afsluiten.
Bij mijn vorige tandartsverzekering (f…) was er totaal geen gedoe. alles werd daar vergoed.
DDitzo •
@Preeya Wat jammer dat je ontevreden bent. Ik begrijp dat de voorwaarden niet duidelijk voor je waren. Op onze website kun je de vergoedingen van de Ditzo Tandverzekeringen inzien. Daarbij staat precies aangegeven welke behandelingen voor 75% en welke voor 100% (tot het maximum bedrag) vergoed worden. Ik hoop dat dit in ieder geval wat duidelijkheid geeft voor de toekomst. Neem gerust contact met ons op als je nog vragen of opmerkingen hebt.
JJuan •
Premie
Zorgkeuze
Service
In general terms I am satisfied. Quite competitive price and coverage for premium. Service could be a bit better though. Customer service replies quickly and also via WhatsApp, but sometimes their answers are not sufficient or very informative. Also it can be a bit of hassle to submit claims and invoices for expenses from abroad which are covered.
IIwan •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Je voorgeschoten eigenrisico houden ze na beëindiging van de verzekering nog extra drie maanden vast. Dit is geld dat je al een jaar extra heb betaald. Schandalig!
Nooit meer Ditzo, zeker afrader!
DDitzo •
@Iwan Wanneer je het eigen risico vooraf gespreid voldoet, dan volgt eind april van het jaar daarop de eindafrekening. De meeste zorgverleners declareren namelijk niet direct als je daar geweest bent, maar pas na enige maanden. We willen dus voorkomen dat we je een eindafrekening sturen en dit dan na een paar maanden alsnog weer moeten terugvorderen. Alvast bedankt voor je begrip daarvoor. Aarzel niet om contact op te nemen met onze klantenservice als je nog vragen of opmerkingen hebt!
PPauline •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Zeer tevreden, gaan nu het derde jaar met ze in! Goede premie en fijne communicatie (bv via app maar ook via de berichtendienst). Wat mij betreft zouden ze ook alternatieve zorg in hun aanvullende verzekeringen mogen opnemen, dat is het enige kleine minpuntje.
GGert •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Snel en adequate afhandeling van vragen.
Ddirk •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
zeer tevreden, ik ben heel zorgbehoevend, maar ze staan voor me klaar wanneer ik het nodig is. zorgkeuze uitstekend, premie mag wel lager.
JJoop de man •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ben al jaren klant. Nog nooit problemen met Ditzo gehad. Erg tevreden.
VVanessa •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Goede en degelijke zorgverzekering best wel aan de prijs maar wel kwaliteit uitstekend
NNienke Smith •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ditzo is een betaalbare zorgverzekeraar voor iedereen. Premie, service, zorgkeuze en aanvullende verzekering is in goede balans.
JJan Berens •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik heb nu 1 jaar een basisverzekering bij Ditzo . Alles prima is geregeld . Alleen de premie voor 2022 is behoorlijk verhoogd met meer als 5 euro per maand .
NNienke Smith •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Geheel tevreden over Ditzo, service, premie, zorgkeuze en aanvullende zaken zijn in goede verhouding.
Ppatricia pat •
Zelf heb ik de basisverzekering, opzich is het voor mij ideaal. Ik kan niet zoveel per maand missen.
TTvB •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Na terugkomst uit het buitenland leek Ditzo een mooie zorgverzekering voor ons. Echter, ik heb nog nooit zoveel ellende meegemaakt met een zorgverzekeraar als met Ditzo. Ontzettend slecht bereikbaar, van het kastje naar de muur gestuurd en alles om maar onder zorgrekeningen uit te komen. Ik zal me nooit nooit nooit meer bij hun laten verzekeren.
Ssamuel kom •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ze zijn snel met hun declaraties en als je vragen hebt staan de medewerkers je vriendelijk te woord. Ze leggen je alles uit wat je wilt weten
KKatarina •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
ik krijg geen overbodige rekeningen dus ik ben zeer tevreden
NNienke Smith •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Wij zijn volledig tevreden met onze zorgverzekeraar Ditzo. Alles wat ze beloven komen ze na, zonder lange wachttijden of vervelende discussies.
VV.J.M. van Koningsbrugge •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Alles steeds tot tevredenheid afgehandeld
DD.P. van der Waal •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
uitstekende verzekeraar met goed bereikbaarheid
HHarry Adriaansen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Solide verzekering
AA.Muijs •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Geen klachten
Tandarts rekeningen
worden snel betaald
CCamilla Birgitta Milly Witteveen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik ben een alleenstaande vrouw en ben door privé omstandigheden in een depressie geraakt. Nooit een beugel gehad en wil net als ieder ander een gezond mooi gebit! Doordat ik vorig jaar weer in een uitkeringsinstantie ben gekomen dacht ik mij bij het zilverenkruis aan te melden omdat deze een collectieve verzekering heeft. Deze was nog te duur en heb ik mij weer terug bij Ditzo aangemeld.( hier was ik altijd welkom)! Maar doordat ik mij aanmelde op mijn oude telefoon Galaxy 5 zag ik niet dat ik door moest scrollen naar beneden om mijn aanvullende verzekering te verifiëren. Ik was nu dus niet genoeg verzekerd waar ik jammer genoeg te laat achter kwam. Resultaat! Mijn gezonde kies getrokken omdat dat de goedkoopste oplossing was, nu loop ik met een gat in mijn mond. Ik weet heus wel dat er regels zijn voor de gezondheidszorg. Ik heb ook altijd braaf gewerkt 27 jaar in de Horeca en catering branche. Maar nu dat ik in de bijstand zit voel ik mij extra benadeeld om er ook gewoon gezond bij te kunnen lopen met een mooi gebit! Zouden jullie hier iets voor uit kunnen vinden AUB?! Verder ben ik altijd heel tevreden over mijn zorgverzekering van Ditzo geweest
AAnne Toussaint •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ditzo is al jaren mijn zorgverzekeraar. Altijd scherpe premie en goede dekking. De vrije keuze voor behandelaars is daarbij natuurlijk ook heel erg fijn. En heb je een vraag dan wordt je altijd even vriendelijk en correct geholpen. TOP
KK.A. van Gelderen •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Mijn ervaring is een uitstekende verzekering voor een redelijke prijs. Nooit problemen met declareren.
RRianne •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ditzo valt onder asr verzekeringen. Men belooft vrije arts en ziekenhuis keuze, maar als je de bekende kleine lettertjes leest blijkt dit niet altijd het geval te zijn. Voor een behandeling door een erkende arts, waarvan je mag verwachten dat je een vrije artsenkeuze hebt, bleek mij dit enkele honderden euro’s extra te kosten.
De beslissing rondom deze keuze had alles te maken met de langere wachttijden in de ziekenhuizen en de drukte rondom corona. Dan denk je je verantwoordelijkheid te nemen, en dan kost je dit geld. Veel geld omdat Ditzo onvoldoende meedenkt in verantwoordelijk handelen. Voor hun is het zwart of wit. Terwijl andere zorgverzekeringen beter vergoeden. Het leek ook te mooi om waar te zijn. Men verschuilt zich dan achter hun website en vage prijsafspraken bij gecontracteerde zorgaanbieders
DDitzo •
@Rianne Hi Rianne, vervelend dat je deze ervaring hebt gehad. Je kunt alle contracten inzien via de Ditzo ZorgZoeker. We adviseren altijd dit vooraf te doen. Neem gerust contact op met onze klantenservice als je vragen hebt of je verhaal kwijt wilt!
JJacqueline •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
prima
KKayleigh Hazewinkel •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Het overstappen was makkelijk, alles werd goed geregeld en ze hebben een eenvoudige, maar handige en duidelijke app. Ik doe mee met het ASR vitality programma waarmee ik (daar moet je dan wel punten voor verdienen) 5 maanden aanvullend pakket en 2 maanden tandarts terug krijg. Altijd leuk zoiets en aan het einde van de rit heb je dus eigenlijk minder premie betaald 🙂
WWil Brouwn •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ditzo is voor mij een uiterst klantvriendelijke verzekeraar die ook aandacht besteedt aan preventieve aspecten: regelmatig ontvang ik nieuwsbrieven waarin zinvolle adviezen worden gegeven om gezond(er) te leven. Mijn verzekering biedt me een ruime keuze voor zorgverleners. De premie die daarop is afgestemd, vind ik redelijk. Aanvullende verzekeringen heb ik niet, omdat die voor mij onvoordelig zouden zijn, gelet op het door de overheid verplicht gestelde eigen risico van 385 Euro per jaar.
RRoel de Jel •
Premie
Zorgkeuze
Service
Heb bij Ditzo geen aanvullend, maar wel totaal vrije keus. De premie is redelijk t.o.v. de anderen. De service is prima online. De overzichten van de gebruikte zorg en je betalingen(eigen risico) zijn duidelijk en overzichtelijk Als je vragen heb de mensen aan de telefoon zijn begrijpend en weten veel en je wordt zeer geholpen
NNienke Smith •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Gelukkig qua gezondheid weinig nodig. Maar tot nu toe prima. Premie in goede verhouding. Snelle uitbetaling. Goede service, advies en men wordt goed op de hoogte gehouden met actualiteiten. Ook de Ditzo zorg App is handig. Alle gegevens meteen bij de hand.
SSra Frans •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ik voel me zeker bij Ditzo. Ik vaak het gevoel dat ik een zeer dure klant ben van de verzekeraar. Maar geen enkel probleem. Wanneer ik contact zoek of vragen heb, dan word ik heel vriendelijk behandeld.
WW van Duuren •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ben zeer tevreden over mijn zorgverzekering. Heeft nog nooit moeilijkheden gehad. Zeer zeker een aanrader.
PPetra van veenendaal •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Staan klaar als je ze nodig heb.
Had taxivergoeding nodig na een operatie en de 6 weken daarna ….iedere dag naar de bestraling…
Een TOP verzekeraar.
PPiërre •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Vanaf het bestaan van Ditzo zijn wij naar volle tevredenheid klant en ZEER tevreden. Nooit ook maar een reden gehad om andere verzekering te nemen ook niet na premieverhoging. Wat goed is moet je behouden.
Wat wel is veranderd en ik NIET begrijp is de 50 km grens betreffende de ziekenhuis keuze België/Duitsland?? Op 60 km ligt ziekenhuis dat je beter kan behandelen en daar kun je dan volgens de voorwaarden niet terecht, of je woont aan de Brabantse kant of aan de Limburgse kant van de grens maakt een verschil in Academische ziekenhuis keuze.
JJack Goossens •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Gewoon goed Duidelijke tel communicatie Prijs kwaliteit top !
EErik van B. •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Ben sinds 2019 klant bij Ditzo via a.s.r. Vitality. Prima tot begin november dit jaar toen ze eenzijdig de spelregels, afspraken en beloningen veranderden in het nadeel van de klant. Nu blijkt dat het nog groter maken van de winst van ASR (en die is de eerste helft van dit jaar al met ruim 20% gestegen) en kostenbesparing belangrijker te zijn dan het klantbelang. Het klantbelang staat bij hen onderaan. Je kunt er blijkbaar ook niet op vertrouwen dat deze verzekeraar zich aan de afspraken houdt als je een overeenkomst met hen aangaat. Het is te hopen dat ze gaan werken aan het terugwinnen van het vertrouwen van de ASR Vitality klanten en de verslechteringen terugdraaien.
PPatrick •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Niet meer de goedkoopste ! App werkt al maanden niet, trekt zich niets aan van reviews op google app store. Slecht bereikbaar via sociale media, zoals messenger. Antwoorden na enkele dagen slaan de plank vaak mis. Niet bereikbaar via e-mail !
PPetra vd B. •
Premie
Zorgkeuze
Service
Dekking
Prima zolang je niet meedoet met a.s.r. Vitality. Dan blijkt de eigen winst voor ASR belangrijker dan het klantbelang en blijkt ASR een onbetrouwbare partner die tussentijds de spelregels verandert in het nadeel van haar klanten.