Direct naar

Kenmerken

  • Scoort hoog op duurzaamheid
  • Gratis pechvogelhulp voor fysio en tandongevallen
  • Verdien cashback met a.s.r. Vitality
  • Geen uitgebreide aanvullende verzekeringen

Over a.s.r. (ik kies zelf)

Ik kies zelf van a.s.r. (voorheen Ditzo) is een zorglabel van verzekeringsmaatschappij a.s.r. Deze verzekeraar is maatschappelijk betrokken en kan zich classificeren als de meest duurzame verzekeraar van Nederland.

Ik kies zelf van a.s.r. heeft twee basisverzekeringen waar je als klant uit kunt kiezen:

  • Goede Keuze – naturapolis
  • Vrije Keuze – combinatiepolis

Bij beide basispolissen bepaal je – tegen een relatief lage premie – zelf bij welk ziekenhuis je wordt behandeld. Op deze manier heb je altijd zelf de regie over je behandeling en het ziekenhuis waar je opgenomen wilt worden.

Ik kies zelf van a.s.r. mag zich al een aantal jaar benoemen tot een van de goedkoopste verzekeraars van Nederland met vrije keuze uit alle ziekenhuizen in Nederland.

Verder kies bij je via het nieuwe zorglabel uit een scala aan aanvullende vergoedingen, zoals tandheelkundige zorg, fysiotherapie, buitenland zorg, anticonceptie en vaccinaties. Verzekerden hoeven nooit lang te wachten op het uitbetalen van vergoedingen. Binnen tien dagen staat het geld al op je rekening.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 141,50-€ 158,95
2023-€ 128,95-€ 144,50
2022-€ 115,50-€ 133,50
2021-€ 109,85-€ 119,95
2020-€ 107,90-€ 114,95
2019-€ 107,90-€ 109,95
2018-€ --€ 102,95
2017-€ --€ 100,95
2016-€ --€ 93,85
2015-€ --€ 89,95
2014-€ --€ 86,75
2013-€ --€ 98,50
2012-€ --€ 98,50

Wat vind je van a.s.r. (ik kies zelf)?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


704 reviews over a.s.r. (ik kies zelf)

  • VVanessa

    Goede en degelijke zorgverzekering best wel aan de prijs maar wel kwaliteit uitstekend

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
  • NNienke Smith

    Ditzo is een betaalbare zorgverzekeraar voor iedereen. Premie, service, zorgkeuze en aanvullende verzekering is in goede balans.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJan Berens

    Ik heb nu 1 jaar een basisverzekering bij Ditzo . Alles prima is geregeld . Alleen de premie voor 2022 is behoorlijk verhoogd met meer als 5 euro per maand .

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    8
  • NNienke Smith

    Geheel tevreden over Ditzo, service, premie, zorgkeuze en aanvullende zaken zijn in goede verhouding.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • Ppatricia pat

    Zelf heb ik de basisverzekering, opzich is het voor mij ideaal. Ik kan niet zoveel per maand missen.

  • TTvB

    Na terugkomst uit het buitenland leek Ditzo een mooie zorgverzekering voor ons. Echter, ik heb nog nooit zoveel ellende meegemaakt met een zorgverzekeraar als met Ditzo. Ontzettend slecht bereikbaar, van het kastje naar de muur gestuurd en alles om maar onder zorgrekeningen uit te komen. Ik zal me nooit nooit nooit meer bij hun laten verzekeren.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • Ssamuel kom

    Ze zijn snel met hun declaraties en als je vragen hebt staan de medewerkers je vriendelijk te woord. Ze leggen je alles uit wat je wilt weten

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • KKatarina

    ik krijg geen overbodige rekeningen dus ik ben zeer tevreden

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    10
  • NNienke Smith

    Wij zijn volledig tevreden met onze zorgverzekeraar Ditzo. Alles wat ze beloven komen ze na, zonder lange wachttijden of vervelende discussies.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • VV.J.M. van Koningsbrugge

    Alles steeds tot tevredenheid afgehandeld

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • DD.P. van der Waal

    uitstekende verzekeraar met goed bereikbaarheid

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHarry Adriaansen

    Solide verzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AA.Muijs

    Geen klachten
    Tandarts rekeningen
    worden snel betaald

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CCamilla Birgitta Milly Witteveen

    Ik ben een alleenstaande vrouw en ben door privé omstandigheden in een depressie geraakt. Nooit een beugel gehad en wil net als ieder ander een gezond mooi gebit! Doordat ik vorig jaar weer in een uitkeringsinstantie ben gekomen dacht ik mij bij het zilverenkruis aan te melden omdat deze een collectieve verzekering heeft. Deze was nog te duur en heb ik mij weer terug bij Ditzo aangemeld.( hier was ik altijd welkom)! Maar doordat ik mij aanmelde op mijn oude telefoon Galaxy 5 zag ik niet dat ik door moest scrollen naar beneden om mijn aanvullende verzekering te verifiëren. Ik was nu dus niet genoeg verzekerd waar ik jammer genoeg te laat achter kwam. Resultaat! Mijn gezonde kies getrokken omdat dat de goedkoopste oplossing was, nu loop ik met een gat in mijn mond. Ik weet heus wel dat er regels zijn voor de gezondheidszorg. Ik heb ook altijd braaf gewerkt 27 jaar in de Horeca en catering branche. Maar nu dat ik in de bijstand zit voel ik mij extra benadeeld om er ook gewoon gezond bij te kunnen lopen met een mooi gebit! Zouden jullie hier iets voor uit kunnen vinden AUB?! Verder ben ik altijd heel tevreden over mijn zorgverzekering van Ditzo geweest

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    6
    Dekking
    6
  • AAnne Toussaint

    Ditzo is al jaren mijn zorgverzekeraar. Altijd scherpe premie en goede dekking. De vrije keuze voor behandelaars is daarbij natuurlijk ook heel erg fijn. En heb je een vraag dan wordt je altijd even vriendelijk en correct geholpen. TOP

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • KK.A. van Gelderen

    Mijn ervaring is een uitstekende verzekering voor een redelijke prijs. Nooit problemen met declareren.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    9
  • RRianne

    Ditzo valt onder asr verzekeringen. Men belooft vrije arts en ziekenhuis keuze, maar als je de bekende kleine lettertjes leest blijkt dit niet altijd het geval te zijn. Voor een behandeling door een erkende arts, waarvan je mag verwachten dat je een vrije artsenkeuze hebt, bleek mij dit enkele honderden euro’s extra te kosten.
    De beslissing rondom deze keuze had alles te maken met de langere wachttijden in de ziekenhuizen en de drukte rondom corona. Dan denk je je verantwoordelijkheid te nemen, en dan kost je dit geld. Veel geld omdat Ditzo onvoldoende meedenkt in verantwoordelijk handelen. Voor hun is het zwart of wit. Terwijl andere zorgverzekeringen beter vergoeden. Het leek ook te mooi om waar te zijn. Men verschuilt zich dan achter hun website en vage prijsafspraken bij gecontracteerde zorgaanbieders

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    4

    Service
    4
    Dekking
    4
    • DDitzo

      @Rianne Hi Rianne, vervelend dat je deze ervaring hebt gehad. Je kunt alle contracten inzien via de Ditzo ZorgZoeker. We adviseren altijd dit vooraf te doen. Neem gerust contact op met onze klantenservice als je vragen hebt of je verhaal kwijt wilt!

  • JJacqueline

    prima

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    6
    Dekking
    7
  • KKayleigh Hazewinkel

    Het overstappen was makkelijk, alles werd goed geregeld en ze hebben een eenvoudige, maar handige en duidelijke app. Ik doe mee met het ASR vitality programma waarmee ik (daar moet je dan wel punten voor verdienen) 5 maanden aanvullend pakket en 2 maanden tandarts terug krijg. Altijd leuk zoiets en aan het einde van de rit heb je dus eigenlijk minder premie betaald 🙂

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • WWil Brouwn

    Ditzo is voor mij een uiterst klantvriendelijke verzekeraar die ook aandacht besteedt aan preventieve aspecten: regelmatig ontvang ik nieuwsbrieven waarin zinvolle adviezen worden gegeven om gezond(er) te leven. Mijn verzekering biedt me een ruime keuze voor zorgverleners. De premie die daarop is afgestemd, vind ik redelijk. Aanvullende verzekeringen heb ik niet, omdat die voor mij onvoordelig zouden zijn, gelet op het door de overheid verplicht gestelde eigen risico van 385 Euro per jaar.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    7
  • RRoel de Jel

    Heb bij Ditzo geen aanvullend, maar wel totaal vrije keus. De premie is redelijk t.o.v. de anderen. De service is prima online. De overzichten van de gebruikte zorg en je betalingen(eigen risico) zijn duidelijk en overzichtelijk Als je vragen heb de mensen aan de telefoon zijn begrijpend en weten veel en je wordt zeer geholpen

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
  • NNienke Smith

    Gelukkig qua gezondheid weinig nodig. Maar tot nu toe prima. Premie in goede verhouding. Snelle uitbetaling. Goede service, advies en men wordt goed op de hoogte gehouden met actualiteiten. Ook de Ditzo zorg App is handig. Alle gegevens meteen bij de hand.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • SSra Frans

    Ik voel me zeker bij Ditzo. Ik vaak het gevoel dat ik een zeer dure klant ben van de verzekeraar. Maar geen enkel probleem. Wanneer ik contact zoek of vragen heb, dan word ik heel vriendelijk behandeld.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
  • WW van Duuren

    Ben zeer tevreden over mijn zorgverzekering. Heeft nog nooit moeilijkheden gehad. Zeer zeker een aanrader.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • PPetra van veenendaal

    Staan klaar als je ze nodig heb.
    Had taxivergoeding nodig na een operatie en de 6 weken daarna ….iedere dag naar de bestraling…
    Een TOP verzekeraar.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPiërre

    Vanaf het bestaan van Ditzo zijn wij naar volle tevredenheid klant en ZEER tevreden. Nooit ook maar een reden gehad om andere verzekering te nemen ook niet na premieverhoging. Wat goed is moet je behouden.
    Wat wel is veranderd en ik NIET begrijp is de 50 km grens betreffende de ziekenhuis keuze België/Duitsland?? Op 60 km ligt ziekenhuis dat je beter kan behandelen en daar kun je dan volgens de voorwaarden niet terecht, of je woont aan de Brabantse kant of aan de Limburgse kant van de grens maakt een verschil in Academische ziekenhuis keuze.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    4
  • JJack Goossens

    Gewoon goed Duidelijke tel communicatie Prijs kwaliteit top !

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EErik van B.

    Ben sinds 2019 klant bij Ditzo via a.s.r. Vitality. Prima tot begin november dit jaar toen ze eenzijdig de spelregels, afspraken en beloningen veranderden in het nadeel van de klant. Nu blijkt dat het nog groter maken van de winst van ASR (en die is de eerste helft van dit jaar al met ruim 20% gestegen) en kostenbesparing belangrijker te zijn dan het klantbelang. Het klantbelang staat bij hen onderaan. Je kunt er blijkbaar ook niet op vertrouwen dat deze verzekeraar zich aan de afspraken houdt als je een overeenkomst met hen aangaat. Het is te hopen dat ze gaan werken aan het terugwinnen van het vertrouwen van de ASR Vitality klanten en de verslechteringen terugdraaien.

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    3

    Service
    1
    Dekking
    3
  • PPatrick

    Niet meer de goedkoopste ! App werkt al maanden niet, trekt zich niets aan van reviews op google app store. Slecht bereikbaar via sociale media, zoals messenger. Antwoorden na enkele dagen slaan de plank vaak mis. Niet bereikbaar via e-mail !

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    5

    Service
    5
    Dekking
    5
  • PPetra vd B.

    Prima zolang je niet meedoet met a.s.r. Vitality. Dan blijkt de eigen winst voor ASR belangrijker dan het klantbelang en blijkt ASR een onbetrouwbare partner die tussentijds de spelregels verandert in het nadeel van haar klanten.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    4

    Service
    2
    Dekking
    4
  • JJan

    Wel flinke stijging na verleden jaar

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    9
  • FFrank

    Positief.
    Maar t.o.v 2021 wel een flinke prijsstijging. €13,55 per maand.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    4
  • AAdrie

    Geen problemen gehad, aanvullende zou bril er standaard bij moeten zijn

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • NN.Persoon

    Uitstekend

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRon van Gameren

    Ik ben nu al een tijdje verzekerd bij Ditzo. ik vindt het een fijne zorgverzekeraar. De communicatie verloopt helder, enne zeker ze laten wel eens een steekje vallen, maar dan wordt het wel weer opgelost. Communicatie via app vindt ik prettig. Declareren gaat ook eenvoudig.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • SS. R. A. Frans

    Ik voel me zo thuisbij Ditzo. Door mij gezondheid toestand heb ik het het vervelend gevoel dat ik zo duur bent voor de verzekering. Toch heb ik de ervaring dat het heel gemakkelijk gaat allemaal. Wanneer ik telefonisch contact opneem met Ditzo heb de ervaring dat zij heel aardig en professioneel zijn. Ook via mail gaat ok snel en vriendelijk. Op dit moment heb ik helemaal geen behoefte om te vergelijken met andere zorgverzekeraars.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    7
  • PPieter Faber

    Een van de betere zorgverzekeringen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
  • TTheo

    dit is een goede zorg verzekering

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    7
  • DD.P. van der Waal

    zeer goede zorgverzekeraar tegen een scherpe premie, klantenservice is ook goed

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • AAd

    Het is een goede verzekeraar goed van prijs. Bij vragen wordt je snel geholpen spaar afspraak voor je eigen bijdragen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJacqueline

    Ben vorig jaar over gestapt naar Ditzo en ik ben alleen maar tevreden! Heb uitstekende hulp, kan altijd met vragen bij hun terecht en ze doe ook stinkend hun best om mij bij te staan. Ze hebben ook super gezonde aanbiedingen voor weinig geld en win acties! Ik heb zelf een heel verzorgde hotel overnachting gewonnen. ZOOOO blij mee. Na jaren in de schuld lacht eindelijk het leven mij tegen moet, mede dank zij Ditzo

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RR.M.T. van Ruiten

    Hele goede service en snelle betaling

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • WWil Brouwn

    Ik ben tevreden met mijn verzekeraar.
    Aanvullende verzekeringen zijn voor mij wel onvoordelig: hoog maandbedrag en als ik een behandeling moet ondergaan (bijvoorbeeld bij de tandarts) wordt slechts een gedeelte van de declaratie vergoed. Verder vind ik het absurd dat ik naast de maandelijkse premie de door de overheid ingevoerde eigen bijdrage moet betalen. Dit wijt ik niet aan de verzekeraar maar aan de overheid. Het zou rechtvaardig(er) zijn indien de zorgpremie naar draagkracht wordt geïnt. Wellicht zouden verzekeraars zich hiervoor sterk kunnen maken.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    3
  • YYvonne

    Het is onduidelijk wat er wel en wat er niet wordt vergoed. Informatie die je krijgt verschild nogal de een zegt dat het vergoed wordt en de ander zegt dan weer dat het niet wordt vergoed. Dus het is beter als je per mail informatie zoekt over vergoedingen. Zorgverzekeraars vergoeden sowieso bijna niets meer.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    5
  • MMH Mathijsen

    Zeer bekwaam ,vriendelijke,geduldige personeel, hulp maakt ruimschotelijk de verwachtingen waar.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EE. Scheltens

    Prima, korte voorwaardenlijst, begrijplijke taal.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPeter van Opstal

    Lage premie, snel contact via telefoon of mail. Deskundig bij vragen. Vrije keuze wat betreft ziekenhuis, tandarts

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    8
  • PPieter Faber

    Positieve ervaring

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • MMonique Kiesebrink

    Over het algemeen zeer tevreden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    6
  • MMenno

    Vanaf begin 2021 overgestapt op Ditzo en in eerste instantie erg positief: ik sport vrij veel (3x per week intensief) dus mooi om dan met het vitality programma mee te doen.

    Maar wat blijkt: gedurende het spel worden de regels veranderd. In november zijn allerlei aanpassingen doorgevoerd die het stukken lastiger maken om je weekdoel te halen, zelfs als je 3x intensief sport.
    Heel vervelend, zeker voor mensen die een 2 jarige cashback voor een apple watch hebben lopen.

    En het roept ook de vraag op wat de volgende aanpassing dan wordt.

    Ik heb hierover een klacht ingediend, vervolgens word ik gebeld door iemand die de aanpassingen bagataliseert en net doet of het kleine aanpassingen zijn.

    Heel jammer Ditzo.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    4
    • DDitzo

      @Menno bedankt voor het delen van je ervaring. Wat vervelend dat je een klacht hebt over a.s.r. Vitality. Ik wil je aanraden hiervoor met a.s.r. Vitality zelf contact op te nemen.

Kan het goedkoper?