Direct naar

Kenmerken

  • Snel antwoord op uw gezondheidsvraag met Dokter Appke
  • Klantvoordeel: kortingen op verzekeringen en brillen/lenzen
  • Restitutiepolis niet meer beschikbaar

Over De Friesland

De Friesland Zorgverzekeraar is een zelfstandige verzekeraar met haar eigen klantenservice en polisaanbod.

Zo is er een voordelige online polis waarmee je alles digitaal kunt regelen. Verder zet De Friesland zich in voor een goede wachtlijstbemiddeling en ondersteuning van mantelzorgers.

Uit onderzoek van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) naar informatieverstrekking is gebleken dat medewerkers van De Friesland op alle antwoorden het juiste antwoord gaven. Hiervoor werd gebruik gemaakt van zogenaamde ‘Mystery bellers’.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 147,45€ 136,95-
2023-€ 138,95€ 130,95-
2022-€ 131,45€ 113,25-
2021-€ 128,45€ 113,00-
2020-€ 125,45€ 110,50-
2019-€ 125,45€ 106,75-
2018-€ 116,95€ 103,95-
2017-€ 114,95€ 99,95-
2016-€ 106,50€ 91,75-
2015-€ 101,95€ 90,75-
2014-€ 97,95€ --
2013-€ 106,90€ --
2012-€ 110,90€ --
2011-€ 103,90€ --

Wat vind je van De Friesland?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


832 reviews over De Friesland

  • JJoyce SchotsborgJ

    Mijn leven lang ben ik al verzekerd bij De Friesland Zorgverzekeraar. Nog nooit heb ik een klacht gehad. En dan ben ik toch al zeker zo’n 21jaar verzekerd bij hen. Het wijzigen van mijn premiebetalingen is altijd soepel verlopen. Zo ben ik via diverse werkgevers goedkoop in een collectief verzekerd geweest bij de Friesland en ben ik ook toen ik onverhoopt in de WWB geraakte goed en goedkoop verzekerd geweest via de AV Friso een speciaal verzekeringspakket voor bijstandsgerechtigden. Het wijzigen van mijn pakket naar een uitgebreidere of juist een standaard verzekering is ook altijd probleemloos gegaan. Over de aangeboden zorg heb ik ook nooit te klagen gehad, menig, psycholoog, medicatie of fysiotherapeut maar ook alternatieve geneeswijzen werden vergoed door de Friesland. Met vele goeie zorgverleners hebben zij een contract waardoor de keus voor mij altijd uitgebreid is geweest. Eigenlijk heb ik door de jaren heen nog nooit een nee te horen gekregen als ik in Friesland enig zorgverlener nodig had. En dit op allerlei gebied. Zowel in ziekenhuis gemaakte kosten als bij 1 e lijn als 2e lijns psychologen en zoals ik al eerder schreef zelfs diverse alternatieve geneeswijzen werden vergoed. De service is ook altijd vriendelijk en duidelijk geweest. Zowel telefonisch als aan de balie. Altijd bereid tot heldere uitleg. De nota’s altijd op tijd vergoed en ovérzichtelijk. Ik kan iedereen aanraden om bij de Friesland te verzekeren goed, goedkoop uitgebreid en goeie service. Ik heb echt nooit overwogen om over te stappen. Zelfs niet als de premie elders goedkoper was. Ik heb hier de zekerheid dat het goed is en ik weet wat ik krijg voor mijn premie. Bij een ander is het weer uitpluizen en opletten of je wel goed verzekerd bent voor een evt lager bedrag. En na diverse vergelijkings sites bekeken te hebben bleek ook vaak De Friesland als een van de besten uit de bus te komen. Waarom overstappen als je weet wat je hebt en als dat je bevalt. Bij De Friesland voel ik me goed verzorgd en voel ik me verzekerd!

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7.5
    Dekking
    6
  • KKyara

    Hele goede service. Echt prima !
    Word heel duidelijk gehandeld met papieren met veel info
    Ben blij met deze zorgkeuze
    Intotaal cijfer 8,5 !

    Premie
    6.5

    Zorgkeuze
    6.5

    Service
    10
    Dekking
    7.5
  • AAd

    ik ben zeer tevreden. goede service, goede klantvriendelijkheid en duidelijkheid in de rekeningen e.d.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    10
    Dekking
    8.5
  • PPatricia Kley

    Goede service gegeven door specifiek te kijken naar de gemaakte zorgkosten over de afgelopen jaren en daarop de juiste polis af te sluiten. makkelijk declareren via een speciale app op de telefoon of tablet, fotootje sturen van de nota en binnen 3 weken bericht! echt ideaal. altijd netjes maandelijks een overzicht van de gemaakte kosten (wel of geen eigen risico) en daarbij ook een overzicht van het nog overgebleven eigen risico. hoge kosten kunnen zonder probleem gespreid worden betaald.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9.5
    Dekking
    8
  • Mmw.g.s. van der veen

    Heb een AV Friso polis. Dekt veel onkosten. Premie goed te betalen maar dat eigen risico van 375,= bederft de verzekering wel. Snap niet dat die zo hoog moet zijn. Lees vaak dat het ziekenfonds genoeg in kas heeft en voor iemand zo als mij in de wao en een aanvullende bijstand (dus veel ziekenhuis en medicijnen kosten) is het ophoesten van het eigen risico ieder jaar weer een probleem. Dit geld zoals bekend voor velen in nederland!
    Ook de narekeningen van oa ziekenhuisbezoeken worden door het ziekenfonds te laat aan de verzekerde toegestuurd! Ik kreeg in juni 2015 nog een rekening van een ziekenhuisbezoek van maart 2014!!
    Wasmachine stuk , maar toch eerst de rekening maar van het ziekenfonds betalen. Er over gebeld met het ziekenfonds die zei dat het ziekenhuis ze te laat indiende! Lijkt me sterk want de andere behandelingen waren al lang ingediend en door het ziekenfonds aan mij doorberekend via mijn eigen bijdrage.
    Ook reeds betaalde nota s zijn mij al ettelijke malen opnieuw aangeboden ter betaling.(Dit is ook al een paar keer gebeurd bij mijn zoon,ook klant bij de friesland)
    Zeer irritant om steeds weer te moeten bellen of mailen naar het ziekenfonds. Dus mijn inziens kan de administratie wel een opfrisbeurt gebruiken!!!!
    Ga in deze vervelende situaties er dan maar van uit dat het allemaal mensenwerk is!
    De uitbetaling van ingestuurde nota s van oa de wmo(thuiszorg) en pedicure verloopt altijd vlot!!
    Nu dit was dan mijn beoordeling. Graag gedaan kun je mooi een paar frustaties in kwijt!!

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    5.5
    Dekking
    9.5
  • HHendrikje Talsma

    Wij zijn al jarenlang lid van de Friesland als zorgverzekeraar. Door de jaren heen is ons opgevallen dat de Friesland met grote zorgvuldigheid omgaat met zijn cliënten. Er wordt gekeken op wat voor wijze ze maatwerk kunnen leveren en bij problemen wordt er oplossingsgericht meegedacht.

    In verband met een zeer ernstige astma heeft onze dochter al meerdere opnames gehad in het Nederlands Astmacentrum in Davos. De vergoeding hiervan is nog nooit een probleem geweest. Uit een persoonlijk gesprek met de directeur van de Friesland werd mij duidelijk dat zijn echt inzien dat een duurdere behandeling op lange termijn veel meer effect heeft. Niet alleen omdat je de patiënt helpt, maar ook omdat de mensen erom heen zo min mogelijk belast worden en daarmee minder ziektegevoelig zijn.

    Als ik vragen of problemen heb bel ik met de klantenservice van de Friesland die mij altijd goed en helpend, vaak in mijn moedertaal het Fries, te woord staan.

    Mijn overall conclusie is dat de Friesland een zorgverzekeraar is die dicht bij de cliënt staat en die meedenkt. Wat mij betreft een aanrader dus.

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • LLouise

    In principe een goede zorgverzekeraar. Minpunt is dat je geen pasje krijgt en je altijd met je polisblad op pad moet.
    Qua bereikbaarheid zijn ze goed te bereiken.

    Minpunt als ze en fout maken met de rekening, duurt het even voordat het opgelost is.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    7.5
    Dekking
    8
  • SS van de vegte

    Fijne zorgverzekeraar, echter de vergoeding van hulpstukken zoals steunzolen en bril mogen wat mij betreft wel hoger. Lopen en kijken zijn dingen die noodzaak zijn. Zolen maar 100 euro in de twee jaar is weinig. Wandelen is juist een goede investering in je gezondheid en zien hoort daar ook bij, zoals de etiketten lezen op voedsel wat er in zit aan suikers en vetten, veiligheid hoort ook bij het zien. Niet iedereen kan het betalen. Jammer. Verder goede service aan telefoon.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    5.5

    Service
    8.5
    Dekking
    5.5
  • Ddiny kalkhuis

    Binnen een dag reactie op een vraag via e-mail
    En duidelijk beantwoord, goede uitleg
    Declaraties zijn meestal binnen een week op je rekening gestort

    Premie
    8.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    8
    Dekking
    10
  • Vveerman

    één en al ellende met het vergoed krijgen van een declaratie. De app werkt niet juist. De foto’s worden niet juist weergegeven en dan kun je alleen een declaratie indienen dan met je DigiD waarbij de sms code geactiveerd moet worden. Weken bezig om een declaratie vergoed te krijgen omdat deze continu wordt afgekeurd . Ook de desinteresse bij de klantenservice wordt je gek van.

  • Bbrian

    het is 1 grote fanciele puinhoop bij de friesland en maar incasso bureaus op je af sturen en aan het einde van de rit blijken zij fout te zitten. ik ga 1000% zeker bij hun weg dus mensen sluit er geen verzekering af ze zijn zeer zeer en dan ook zeer slecht

  • JJan Rijnbeek

    Maar als je online afsluit ben je wel je eventuele collectiviteit korting kwijt.
    Dat vervalt bij online polissen, basis en AV.
    Jammer.

  • EEllen de Ruiter

    Niet tevreden: zij weigeren uitbreiding krijg van de fysiotherapiebehandeling zonder de huisarts, specialist en/of fysiotherapeur te raadplegen. Makkelijk bezuinigen dus want onder de noemer van “geen medische noodzaak” wijzen zij alle behandelplannen af.

  • LLolkje

    Zeer tevreden over De Friesland. We zijn altijd bij deze zorgverzekeraar geweest.
    Nooit problemen gehad. SUPER!

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GGVR

    Je bent geen nummer, goed bereikbaar. Overzichtelijke specifikaties. Je hoeft echt niet in friesland te wonen om goed geholpen te worden!

    Premie
    8.5

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    5.5
  • RRob Propsma

    Al jaren klant bij deze zorgverzekeraar. Altijd prima service

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • AA. Evenwel

    Uitstekende service; goede bereikbaarheid; snelle declaratieverwerking; heldere en gemakkelijk toegankelijke website met alle relevante informatie. Transparant

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9.5
  • MMolenmaker

    ook wij zijn al jaren bij de Friesland, prima verzekering, nooit geen gedonder,geld snel uitbetaald,super goed bereikbaar,in 1 woord TOP.

  • BBeckers poelsma

    Ben al heel mijn leven bij de Friesland geen klachten
    Niets om aan te merken

  • YY. Broselman

    ruim 10 jaar klant, geen klachten, prima service en snelle afhandeling !

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9.5
    Dekking
    9.5
  • MMartsje

    Al jaren bij De Friesland. Helemaal niks op aan te merken!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • Yyvon oudshoorn

    goede service, en niet te duur. beantwoorden van je emails gaat ook heel vlot en anders kan je ze ook nog bellen als je niet voldoende antwoord gekregen hebt

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • Gg.benedick

    corecte behandeling snelle afhandeling snelle betaling

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9.5
  • LLonneke Warmerdam

    Ik zit al jaren bij de Friesland. Nooit problemen mee gehad. Ik krijg helder antwoord en advies bij vragen. Daarnaast heb ik niet het gevoel dat ik teveel betaal, ondanks dat ik vrij uitgebreid verzekerd ben. Wellicht hebben andere zorgverzekeraars dat ook, maar aan het eind van het jaar vind ik het overzicht met opties ideaal. Bij elke leeftijd hoort een bepaald pakket en naar mijn idee is dit voor iedereen een goede optie.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    10
  • EEma Najetovic

    Een klein nadeel is dat ik veel declaraties zelf in moet dienen, maar dat gaat gelukkig wel makkelijk en ik heb het geld altijd spoedig.

    Ik betaal 135 euro per maand voor een aanvullende en een tand aanvullende verzekering. Het is best veel geld en ik weet eerlijk gezegd niet of het perse duur is. Zo voelt het niet.

    Ik ben oprecht blij over mijn verzekeraar. Om te beginnen zijn zij, naar mijn idee, niet de duurste. Nu komen er wel weer nieuwe tarieven aan en die ga ik uiteraard bekijken. Ten tweede is het zo dat je gewoon naar een 058 nummer belt en niet naar een 0900 nummer; dat is erg prettig. Een paar jaar terug kreeg je zelfs direct iemand aan de lijn en moest je geen keuzemenu door. Inmiddels is dat anders, maar dat geeft niet. Je hoeft nooit lang te wachten. Declaraties kan je op verschillende manieren indienen (ook via app en dat is erg fijn) en binnen vijf werkdagen staat het op je rekening. De klantenservice is ook nog eens vriendelijk en altijd goed op de hoogte; dat voelt vertrouwd en goed.

    Ik ga dit jaar uiteraard vergelijken, maar ik vind het eigenlijk jammer als ik erachter zou komen dat er iemand beter is. Zo fijn voelt het om bij de Friesland verzekerd te zijn.

    Groet, Ema

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    9.5
    Dekking
    8
  • Iiwan

    goede betrouwbare zorgverzekering die duidelijke voorwaarden heeft.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9.5
    Dekking
    9
  • MMK

    Jammer! dat je al zoveel moet betalen voor een zorg verzekering helemaal als je chronisch ziek bent zoals ik.. zit je elk jaar vast aan die toren hoge eigen bijdrage.
    Ik vind dat het bedrag meer naar beneden kan om het voor de normale mens betaalbaar te houden.
    Verder ben ik over de service van de Friesland zorg verzekeraar wel te spreken klantvriendelijk en heb je een vraag wordt dit duidelijk aan je uitgelegd of een oplossing gezocht.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    5.5

    Service
    5
    Dekking
    3
  • Ssanra vd broeck

    al jaren bij de Friesland verzekering, zit niet in t noorden van het land dus veel keuzes voor artsen en behandelaars zijn vaak mijn keuze geweest en altijd goedgekeurd door de Friesland, betalingen zijn altijd snel weer terug op mijn rekening, overleg bij vragen altijd mogelijk en vriendelijk en snel behandeld, nu nog een vaste klante korting of aanbieding en leuke aanbiedingen in de buurt en het is toppie

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9.5
  • JJ

    Prima zorgverzekering. Lage premie goede service. Bereikbaarheid per telefoon ook prima. Ik wordt altijd netjes beleefd en correct aan de telefoon geholpen.

    Premie
    6.5

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    6.5
  • Ccor voortman

    De Friesland Zorgverzekeraar heeft een uitstekende prijs- kwaliteitsverhouding voor alle door haar aangeboden pakketten. De premie is relatief laag en de inhoud van de diverse pakketten hebben een prima dekking. Daarnaast heeft De Friesland een goed functionerende helpdesk waar, in tegenstelling tot vele andere instellingen, snel wordt opgenomen door vriendelijke en deskundige medewerkers. Verder is De Friesland Zorgverzekeraar een organisatie die ingezonden facturen snel en probleemloos afhandelt en tegoeden binnen een alleszins redelijke termijn uitbetaald. Ook vragen over uitbetalingen worden probleemloos en met verstand van zaken toegelicht. Kortom, ik ben zeer tevreden over mijn zorgverzekeraar.

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    7.5
  • LLies

    Bijna alles wordt vergoed door deze zorgverzekeraar. Daarnaast is de service echt super! Je wordt persoonlijk (dus niet als nummer) te woord gestaan en er wordt met je meegedacht. De prijs vind ik in verhouding met andere verzekeraars wel aan de hoge kant. Ik heb erover nagedacht om over te stappen, maar door de goede service heb ik dat tot op heden niet gedaan.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FFiza

    De verzekering biedt veel aan en heb er nooit gedoe mee gehad. Wat ik alleen jammer vindt is dat het ontharen doormidden van lasertherapie maar eenmalig wordt vergoedt terwijl er meerdere behandelingen per jaar nodig zijn.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    6
    Dekking
    5
  • HHoogterp

    De Friesland zorgverzekeraar is niet te duur en levert prima service. Bij vragen over de verzekering wordt er snel gereageerd. De website en inlogmogelijkheden zijn duidelijk en overzichtelijk. De vergoedingen zijn vaak ook prima en nota’s die ingediend worden via de handige app op je mobiel worden vrij snel beoordeeld. Al met al, zijn wij al jaren dik tevreden met De Friesland. Hopelijk blijft dit zo!

    Premie
    8.5

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8.5
    Dekking
    7.5
  • DD.Elmendorp

    Wij zitten al jaren bij De Friesland Zorgverzekeraar en altijd naar volle tevredenheid. Onze gestelde vragen worden telefonisch snel en duidelijk beantwoord en de verzekeringen en aanvullende verzekeringen zijn ook duidelijk. De website van De Friesland is overzichtelijk en biedt veel informatie over alle soorten verzekeringen. Daarnaast is het omdat we in Leeuwarden wonen makkelijk om er even langs te gaan als er wat moeilijkere vragen zijn of om bijvoorbeeld een declaratie in te leveren. Tegenwoordig gaat dat nog makkelijkere via een app of om in te loggen op hun site en dmv een foto van de factuur deze snel te versturen. De declaraties ontvangen wij meestal binnen twee weken op onze rekening. Wij zijn dan ook super tevreden over het aanbod en over de verzekeringen van De Friesland Zorgverzekeraar en bevelen deze ook zeker aan bij anderen. Door een collectieve verzekering krijgen wij ook nog eens extra korting en dat is helemaal mooi meegenomen.

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9
    Dekking
    9.5
  • MMarc Wijtkamp

    Een hele conventionele zorgverzekeraar die niet uitblinkt in moderne acties of extra’s voor zijn verzekerden. Stug, net zoals de friezen die die naam hebben. Meedenken of vernieuwend zijn ze dus niet, met de premie zitten ze in de middenmoot. Ik zit er omdat door een collectieve zorgverzekering via mijn werkgever waardoor het bij de Friesland blijven enig financieel voordeel oplevert.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    5.5

    Service
    5
    Dekking
    5
  • PPeter de Hoogh

    Wij hebben voor De Friesland gekozen op basis van een vergelijkingssite waarbij we onze specifieke wensen konden invoeren. De premie was daarbij ook belangrijk. Helaas mocht mijn vrouw geen tandarts optimaal dekking, wat in de praktijk betekende dat ik erg duur uitkwam met de kroon van mijn vrouw. Achteraf had ik beter bij m’n vorige verzekering moeten blijven (interpolis).
    Op zich ben ik met de rest van de dekking wel positief. De afhandeling per internet gaat goed en ik krijg een goed overzicht van wat er gebeurt.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    5

    Service
    7.5
    Dekking
    2
    • MMark

      @Peter de Hoogh Tja, bezingt eer ge begint. De duurste tandartsverzekering met de hoogste vergoeding heeft geen automatische acceptatie. De andere overigens wel.
      Dus u had toch even beter de berekening moeten maken.
      De Friesland heeft wel degelijk goede vergoedingen voor tandartszorg.

  • Mmelina

    De Friesland is zeer goed telefonisch bereikbaar. Als je naar de Friesland elk beantwoorden ze niet alleen je vraag maar denken ze ook met je mee.
    Je kan makkelijk online declareren. De dekking is erg uitgebreid voor een goede prijs. Ik zal niet zo snel meer overstappen.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    9.5
  • Ppaulina knol

    ik heb heel tevreden over de friesland zorgverzekeraar als ik iets wil weten dan wordt ik netjes te woord gestaan door een mede werker
    maar ook voor de mensen die liever de iemand persoonlijk de vraag willen stellen kunnen ze naar de zorgverzekeraar bus gaan die de dorpen aan doet of een van hun winkels gaan die in iets grotere plaatsen zitten en hun als je een nota bij hun brengt wordt deze ook snel betaalt door ze

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9.5
    Dekking
    9.5
  • AAlexander

    Fijne zorgverzekeraar. Heel weinig problemen mee gehad. Eén keer een declaratie van de tandarts gehad die iets hoger was uitgevallen dan de daadwerkelijke behandeling en toen ik daar een melding van maakte werd er meteen actie op ondernomen. Zelf geen Fries, maar ik zit hier helemaal prima!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    7.5
  • JJos van Weerden

    De Friesland staat al jaren bekend om haar lage tarieven. De laagste tarieven houden niet altijd in dat je de juiste zorg ontvangt. Bij de Friesland is dit echter goed geregeld. Zo weet je precies waar je recht op hebt en word je middels nieuwsbrieven op de hoogte gehouden van actuele ontwikkelingen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TT.Vaartjes

    alle service en rekeningen worden altijd snel en goed afgehandeld

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9
    Dekking
    7.5
  • MMarc Dijkstra

    Een zorgverzekeraar die weinig doet, hun eigen rekenmethodes er op na houdt. Altijd beloofd terug te bellen, maar dit nooit doet. Extra geld van je rekening afhaalt en dit pas na 3 maanden weer terugstort (kassa met bankrente, omdat ze dit bij alle klanten doen die een verlenging van hun zorgpolis hebben ingevoerd). Je kan nu wel online je rekeningen doorsturen, dat is een positief iets. Vertrouw alsjeblieft deze wanpraktijken firma niet.

    Premie
    3.5

    Zorgkeuze
    3

    Service
    2
    Dekking
    4
  • JJaap Groninger

    Een zorgverzekeraar die out off the box durft te denken. Staat de client volgens mij nog steeds centraal doordat ze dichtbij je staan.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    8.5

    Service
    7.5
    Dekking
    5.5
  • PPietje Veenstra

    De Frieland Zorgverkering is een verzekering die goed communiceert. Een overzichtelijke website heeft en daarnaast op elke doelgroep gericht is. Iedereen kan die verzekering afsluiten die bij hem of haar past. Met de online verzekering gaan ze met de tijd mee!
    De vergoedingen worden altijd snel verwerkt wat ik zeer prettig vind. Je wordt altijd vriendelijk door de klantenservice geholpen. Het is een verzekering waarmee ik zeer blij mee.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    9.5
    Dekking
    7.5
  • Ppiet

    het is 1 grote rotzooi. wij krijgen met enige regelmaat brieven binnen dat we niet hebben betaalt terwijl het wel duidelijk is dat we hebben betaalt. 1 ding staat echt vast ik ben sinds 1 januari bij hun maar ik ga 1000% zeker een andere zorgverzekeraar zoeken waar ze de finaciele afdeling wel op orde hebben.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • Wwkoopmans

    tot nu toe zijn wij tevreden

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9.5
    Dekking
    6
  • KKlaske van der Wal

    ‘mijn beoordeling is zeer goed, aangezien ik de kwaliteit en informatie van De Friesland zeer correct vind. Men is duidelijk en problemen heb ik alle jaren niet gehad

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    6.5
  • MM. Bieleveld

    Ik ben keurig behandeld in een periode van financiele problemen. Netjes regelingen getroffen, waaraan soms niet direct voldaan kon worden. Niet meteen herinneringskosten of aanmaningskosten in rekening brengen, waardoor je nog dieper in de problemen komt. Tevens premiekosten verlaagd door aanvullende verzekeringen stop te zetten zonder hiervoor boetes in rekening te brengen.
    Ze zijn in deze periode van economische malaise één van de weinige instellingen die verder kijkt dan morgen.
    Hiervoor dank.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • Kkempenaar

    zeer goede zorgleveranzier

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    6.5

    Service
    7
    Dekking
    7.5
  • Hhoringa

    Een goede zorgverzekeraar , en wij gaan ook zeker volgend jaar niet naar een andere

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9.5
    Dekking
    7.5

Kan het goedkoper?