1.128 beoordelingen


0900 - 84 90


Vergelijken

VGZ

Premie
6,6

Service
7,3

Zorgkeuze
7,4

Vergoeding
7,2

Direct naar

Over VGZ

VGZ hoort samen met Achmea, CZ en Menzis tot de vier grootste zorgverzekeraars van Nederland. De zorgverzekeraar heeft meerdere zorglabels onder zich die zich ieder op hun eigen manier proberen te onderscheiden. Zo is er het label Bewuzt voor jongeren en mensen die relatief weinig zorg hebben, maar ook de zorgverzekeraar UMC die zich met collectieve kortingen richt op mensen die werken in een academisch ziekenhuis.

Uiteraard heeft VGZ zelf ook een breed scala aan basis- en aanvullende zorgverzekeringen tegen een scherpe zorgpremie. De basisverzekering komt in drie varianten: natura selectief, natura en restitutie en is vervolgens uit te breiden met een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen die zijn afgestemd op jouw leeftijd en zorgbehoefte. Naast een goede dekking biedt VGZ ook gratis zorgadvies aan en probeert VGZ te bemiddelen wanneer je op een wachtlijst geplaatst wordt voor behandeling bij een specialist.

Zorgpremie

JaarRestitutieNaturaBudgetMix
2019€ 126,95€ 120,95--
2018€ 122,20€ 116,20--
2017€ 118,95€ 112,95€ 104,95-
2016€ 113,95€ 107,95€ 99,95-
2015€ 113,95€ 107,95€ 95,95-
2014€ 99,95€ 95,95€ 91,95-
2013€ 111,95€ 107,95-
2012€ 112,25€ 108,25-
2011€ 109,75€ 105,75-

Wat vind je van VGZ?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend

1.128 reviews over VGZ

  • MMarcel

    Jaren lang al klant van VGZ betaal je 1x te laat ,worden je aanvullende verzekeringen door VGZ geschrapt !
    Telefonisch contact daarover gehad( totaal 50 minuten inclusief alle te lange wachttijden ) en ze doen helemaal niets voor je! Je krijgt gelijk een stempel van wanbetaler ! Heel erg slecht VGZ ! Schaam jullie

    Premie
    4
    Service
    2
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • LLeander Voots

    Nog nooit zoiets waardeloos meegemaakt, klantenservice nog slechter dan amateuristisch te noemen. Ze laten weer blijken dat je slechts een nummertje bent, had contact opgenomen omdat er een bedrag openstond door een fout in hun systeem en wou het opgelost hebben, mevrouw kwam niet met oplossingen en kapte het gesprek al heel snel af. Vgz at its finest

    Premie
    2
    Service
    2
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    2

  • MM

    Het is maar net welke persoon je treft, als je vragen hebt/stelt. De één denkt/leeft mee, de ander niet, maar trap je verder grond in, i.p.v. mee te denken en kwetsen mensen zelfs (gaat niet over rekeningen, maar over zorg)

    Premie
    8
    Service
    1
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    6

  • SSmit Mw Am Smit

    Telefonisch heel slecht te bereiken. In totaal 45 minuten aan de lijn gehangen en nog niemand gesproken. Op een vrijdag zijn zij tot 18.00 uur open. Vreemd dat er dan niet wordt opgenomen. Erg irritant.

    Premie
    2
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • AA. ten Houten

    Via het 0900 nummer probeerde ik VGZ te bellen met een vraag over eenmedicijn dat plotseling niet meer vergoed wordt. 40 minuten tegen het 0900 tarief geprobeerd iemend te bereiken- zonder resultaat. Waardeloos!

    Premie
    1
    Service
    1

    • BBloem

      @A. ten Houten
      Bij 0900 nr bij VGZ word het normale beltarief gerekend en niet extra !
      De wachttijd is iid erg lang, daar ben ik mee eens maar er zitten ook gewoon mensen aan de telefoon die hun best doen.
      En op medicijnkosten.nl ( website vd overheid) vind je al bijna alle antwoorden op medicijn vragen

  • TT.Romijn

    Is een KU*** bedrijf.
    Totaal niet bereikbaar oa. geen e mail verkeer, bellen is geen optie 2 dagen bezig constant tussen de 15 en 27 min wachttijd ongehoord voor zo.n bedrijf.
    Facturen kloppen niet ene keer krijg je geld terug, 3 dagen later een factuur dat je moet betalen.
    Klantenservice en communicatie is zwaar onvoldoende. Slecht bereikbaar.
    Hebben allemaal aparte afdelingen en ze snappen het nog niet.
    Mensen gaat niet in zee met dit zorgkantoor want dit is 1 grote ellende.
    De negatieve reviews hier onder spreken voor zich.

    Ze kunnen een voorbeeld nemen aan DWS een zorgkantoor die bereikbaar is en waar alles gesmeerd verloop en die je nooit hoeft te bellen om dat het goed loopt en ze het daar snappen.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • AAnoniem

    VGZ weten niets van van verzekeringen af, maar wel wat fraude plegen is bij hun verzekeringsnemers

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • JJL Collard

    Net een paar maanden nieuw bij VGZ. Krijg minder vergoed als voorheen bij Zilveren Kruis. Wat ik vergoed moet krijgen staat als behandeld maar geen geld ontvangen. Probeer nu te bellen en al een half uur te wachten. Wat moet ik nog meer doen om mijn centen terug te krijgen. Eerste de beste mogelijkheid ga ik weer terug naar ZK. Daar was alles altijd prima geregeld. Hoefde ik ook nooit te bellen.VGZ een grote teleurstelling!

    Premie
    6
    Service
    1

  • DDirk Brugman

    Ik heb de vraag gesteld, hoe wordt voorkomen dat ik niet voor verrassingen kom te staan qua financiële afhandeling. Aanvankelijk mij gezegd dat de totaal kosten ca. € 400,– zou bedragen, en naderhand blijkt middels de declaratie bij VGZ is ingediend, dat dit zowat het dubbele is geworden, zonder dat mij daarin van kennis is gegeven, en ook niet in detail zichtbaar wat het in hield. en dan wordt je door VGZ voor het ” blok ” gezet om direct te betalen. Dit is voor mij het gevoel wederom, de “duidelijkheid van de onduidelijkheid” viert hoog tij bij dit soort afhandelingen, waarin je als cliënt / patiënt maar moet “slikken”. Kortom, wat betekent kostenbeheersing in deze, als je als patiënt / cliënt genegeerd wordt bewust of onbewust.

    Premie
    7
    Service
    3
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • LLeonie

    Vreselijke organisatie!

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • GGulay

    Wat betreft service is het erg slecht geregeld mocht je in het buitenland ziek worden. Ook al ben je doodziek je moet alles zelf afhandelen en dat in het buitenland!! Voorheen was ik verzekerd bij Zilveren Kruis en hoefde ik in het buitenland alleen maar mijn zorgpasje af te geven. Daar mag VGZ wel voorbeeld aan nemen.

    Premie
    6
    Service
    1
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    5

  • JJudith

    Klantenservice en communicatie is zwaar onvoldoende. Slecht bereikbaar. Communiceren belangrijke informatie digitaal, er vanuit gaande dat ze de enige zijn die iets belangrijks te melden hebben. Fouten in dossieropbouw want ondanks herhaaldelijk bezwaar maken doen ze uiteindelijk toch wat ze zelf willen.

    Premie
    5
    Service
    1
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • BBob

    erg ontevreden over de start als nieuwe klant

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • AAfc

    Klantonvriendelijk. negeren klachten, doen geen enkele moeite iemand te begrijpen. Halen geld van rekening terwijl je geen klant bent. Administratief een grote puinzooi. Zeer slecht bereikbaar. Nooit aan beginnen.

    Premie
    3
    Zorgkeuze
    3
    Dekking
    3

  • BBrockőtter

    Wegens fraude op een verzekeringnemer te plaatsen, door een wild vreemde persoon.
    is dit vermeld als Verzekeringsfraude bekend.

    Premie
    2
    Service
    2
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    2

  • FFleur

    Verschrikkelijke telefoon service met incapabele mensen, slecht dossier onderhoud en eindeloos in de wacht (tot 50 minuten!!). Daarnaast fouten in zorgkosten facturen en is dit alles nog steeds niet opgelost. Verschrikkelijk! Raad iedereen aan elders zorg te genieten.

    Premie
    7
    Service
    1
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • BBregje

    Zorgkosten buiten Nederland vergoeden ze de ene keer wel en de andere keer niet. De klantenservice heeft nooit een prompt antwoord en ze kunnen je steeds niet doorverbinden.

    Premie
    5
    Service
    2
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    5

  • RRania

    Over het algemeen heeft VGZ een goede aanvullende verzekering voor jongeren met daarin een ruim aanbod voor zorg. De premies daarintegen zijn hoog alleen is dit bij elke zorgverzekeraar het geval tegenwoordig. Ik ben over het algemeen zeer tevreden over VGZ.

    Premie
    5
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • AAmanda

    Ze zijn heel fijn al 20 jaar bij ze alleen erg kleine pakket keuzes en jammer genoeg geen korting als je met je hele gezin bij ze wilt komen..

    Premie
    8
    Service
    7
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    8

  • JJoost Loomans

    Helaas moet je eerst zelf betalen en dan pas declareren. Verder is de reactie- en terugbetaaltijd snel. Service is duidelijk verbeterd t.o.v. jaren ervoor . Prima zorgverzekeraar

    Premie
    9
    Service
    7
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • DDylan

    Duur en niet alles vergoed

    Premie
    3
    Service
    1
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    4

  • Jjan uffels

    verwijzen je aan telefoon steeds door.
    nemen geen contact met je op ndat ze dit hebben gezegt.

    Premie
    4
    Service
    4
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    6

  • MMiranda Rikkers

    Het is erg jammer dat als je andere zorg nodig heb, dat het heel lang kan duren voordat het geregeld is.
    Ik heb zelf 4 maanden moeten wachten.
    Maar met andere dingen zijn ze heel goed.
    Alleen jammer dat er zoveel uit de basispakket gehaald is. Maar dat is overal.

    Premie
    3
    Service
    6
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • Rrichard heijnen

    Absurd duur, zoals alle zorgverzekeringen, maar altijd goede service en nooit problemen mee gehad.

    Premie
    5
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • MMarco Feenstra

    Bij VGZ hoef ik geen aparte tandartsverzekering af te sluiten, deze zit gewoon bij mijn aanvullende verzekering inbegrepen, dat scheelt mij premie.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

    • HH.J

      Heb al jaren een aanvullende verzekering, maar ik moet altijd bij betalen voor de tandarts, leg mij dat even uit AUB

  • Sstefan mackus

    Ik zit er sinds een aantal jaren bij ben overgestapt toender tijd.
    Ik ben altijd goed geholpen en bijgestaan door vgz.
    Ik heb ook meerdere regelingen kunnen treffen u kunt er fijn zaken mee doen een top bedrijf ga vooral zo door.
    Ik ben erg tevereden en raad dit dan ook erg aan.
    Mooie acties en voordelige premies.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • PPeter Habraken

    Alles altijd tot volle tevredenheid afgehandeld met een totaalpakket, redelijke premie en goede service.
    Nooit overgestapt naar een andere zorgverzekeraar: al 40 jaar klant !

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • TTam

    asociale medewerkers aan de telefoon gehad die de hoorn erop gooien als je het ergens niet mee eens bent of om uitleg vraagt. incassokosten van 15 euro bij een rekening van iets meer van 20 euro omdat ik 1 dag te laat was met betalen omdat de Zorgapp steeds vastliep of niks aangaf (Dit was van eigen risico, die dus schijnbaar per direct betaald moet worden) Slecht bedrijf. Totaal geen inzicht meer in klanten. Ik ga overstappen!

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

    • BbOB

      Je schrijft het zelf toch al je was te laat met betalen je krijg een redelijke termijn om daarvoor al het over te maken dus wat zeur je nou.

    • IIkku

      Moet je gewoon op tijd betalen.jij wil en krijg toch ook je salaris of uitkering op tijd .zijn altijd mensen die zeuren..

  • FF

    Slecht.

    Premie
    4
    Service
    3
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    1

  • LLara van well

    Super goede service en de medewerkers zijn altijd vriendelijk en helpen je graag en alles wordt netjes geregeld en natuurlijk vergoed.

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • EErwin Lint

    VGZ is een prima verzekering, in vergelijking met de rest ook in verhouding qua prijs. Wij maken gebruik van een collectiviteitsregeling waardoor het nog iets aantrekkelijker is.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    6

  • FFaruk T

    Goed maar traag
    Compleet maar duur
    Moet goedkoper kunnen

    Premie
    4
    Service
    5
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • Hhelena

    Ik heb hem afgesloten sinds 1 jaar en heb vrije keuze in ziekenhuis en heb goed en snel service van VGZ gehad behalve de premies zijn wel stuk duurder

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • KKiona Vervoort

    Erg fijne hulp. Bij foutjes wordt alles snel opgelost en altijd op een vriendelijke manier. Nooit ontevreden geweest.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    6

  • Mmart

    Top. Zit er al jaren bij

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • SSelen

    Slechte ervaring ivm brilvergoeding vanuit basis verzekering.
    Slechte service

    Premie
    2
    Service
    2
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    2

  • LLemlijn

    Slechte service

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • JJosh dohmen

    Er komen steeds meer kosten en de vergoedingen gaan omlaag of verdwijnen uit het pakket bepaalde medicijnen worden niet vergoed of het zorgpakket bij je ziekenhuis is op

    Premie
    6
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    6

  • WWescha

    Ik ben zeer tevreden

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • EEA

    Slechte zaak als je in juli 2018 door spoedeisende hulp wordt geholpen en VGZ met de rekening geheel onverwacht in december komt,wat is er nu zo moeilijk aan om gelijk met een rekening te komen? Nog afgezien dat dit onder eigen risico valt….zeer slecht

    Premie
    5
    Service
    1
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    5

  • Iirma gort

    prima zorg verzekering voor mensen die werken in de zorg

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • CCS

    Best tevreden over VGZ.
    Zorg wordt echter langzamerhand onbetaalbaar in Nederland. Maar dat geldt dus voor alle verzekeringen.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    7

  • BBert

    Premie ok, maar daar is het mee gezegd. Bereikbaarheid ver onder de maat. En als je iemand hebt na 10-20 min. zijn ze zelf slecht geïnformeerd. Site bagger. Vragen worden niet beantwoord.

    Premie
    8
    Service
    1
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    3

  • MM.P.G.M.Corbeek

    Goede prijs.
    Goed bereikbaar.(Schriftelijk of Telefonisch)
    Vrije keuze zorgverleners.
    Declareren gaat gemakkelijk.
    Flinke korting via United Custumers
    Hulpvaardige medewerkers!

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • RRiky Foederer

    zeer goed

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • TT. J. van der Meer

    Goede prijs – qualiteit verhouding & goede service verlening!

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • RRiccardo

    VGZ is een goede zorgverzekeraar, weinig problemen met de keuze van zorg en snelle afhandeling van declaraties

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    7

  • Bbianca

    ivm dat ik zelf adhd heb worden er maar 2 medicijnen hiervoor vergoed

    Premie
    3
    Service
    3
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    3

  • MM.J. de la Fosse

    Redelijke zorgverzekering, het gaat. Voldoende wel

    Premie
    8
    Service
    6
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • CCarla

    VGZ is goed voor de klanten, beter voor de zorg, premie is goed maar kan altijd beter. Ik ben dik tevreden!

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9