Direct naar

Over VGZ

VGZ hoort samen met Achmea, CZ en Menzis tot de vier grootste zorgverzekeraars van Nederland. De zorgverzekeraar heeft meerdere zorglabels onder zich die zich ieder op hun eigen manier proberen te onderscheiden. Zo is er het label Bewuzt voor jongeren en mensen die relatief weinig zorg hebben, maar ook de zorgverzekeraar UMC die zich met collectieve kortingen richt op mensen die werken in een academisch ziekenhuis.

Uiteraard heeft VGZ zelf ook een breed scala aan basis- en aanvullende zorgverzekeringen tegen een scherpe zorgpremie. De basisverzekering komt in drie varianten: natura selectief, natura en restitutie en is vervolgens uit te breiden met een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen die zijn afgestemd op jouw leeftijd en zorgbehoefte. Naast een goede dekking biedt VGZ ook gratis zorgadvies aan en probeert VGZ te bemiddelen wanneer je op een wachtlijst geplaatst wordt voor behandeling bij een specialist.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2023-€ 141,95€ 132,95€ 153,65
2022-€ 132,65€ 126,15€ 142,40
2021-€ 124,45€ 120,90€ 132,20
2020-€ 119,95€ 120,90€ 127,70
2019-€ 120,95€ -€ 126,95
2018-€ 116,20€ -€ 122,20
2017-€ 112,95€ -€ 118,95
2016-€ 107,95€ -€ 113,95
2015-€ 107,95€ -€ 113,95
2014-€ 95,95€ -€ 99,95
2013-€ 107,95€ -€ 111,95
2012-€ 108,25€ -€ 112,25
2011-€ 105,75€ -€ 109,75

Wat vind je van VGZ?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


1.705 reviews over VGZ

  • JJohn

    Declaraties indienen zijn meestal snel afgehandeld, telefonisch kan men altijd vakkundig advies ontvangen als er iets niet vergoed word, krijg men aanbod van de verzekering om passende oplossing te vinden. Veel is mogelijk om te regelen door Vgz app, premie betalingen, declaraties indienen, zorggebruik bekijken etc

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    4

    Service
    8
    Dekking
    6
  • AAnneke

    Uitstekende verzekering. Snel contact bij telefonisch informeren. Medewerkers zijn altijd zeer behulpzaam en ter zake deskundig bij het geven van informatie of het oplossen van een onduidelijkheid of probleem.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRoos

    Tot nu toe zijn de medewerkers aardig en behulpzaam. Dat is echter ook het meest positieve van deze verzekering. Als ik kijk naar hoeveel premie ik moet betalen vergeleken met de zorgkeuze, ben ik hier niet perse heel tevreden over. De premie is aan de hoge kant, omdat er vaak problemen zijn met vergoedingen krijgen. Veel dingen worden niet vergoed of er wordt soms moeilijk over gedaan. De zorgkeuze is daarom ook niet heel groot. Ook van de aanvullende verzekering valt het me tegen. Jarenlang betaald voor een aanvullende verzekering, maar als ik dan zorgkosten maakte en ik wilde iets vergoed krijgen, moest er eerst een heel onderzoek plaatsvinden om erachter te komen of ik überhaupt wel kans maak op een vergoeding. Vaak ben je – zelfs met een aanvullende verzekering – maar zeer beperkt verzekerd. Ook bij bepaalde hulpmiddelen bijvoorbeeld kun je enkel de goedkoopste optie(s) (deels) vergoed krijgen, ook al zijn die soms niet goed genoeg voor je. Dit is natuurlijk erg jammer en zonde. Als je veel voor iets betaald, is mijn mening dat je ook best wel wat vergoed mag en kan krijgen. Wel positief (maar ook wat ingewikkelder) is dat je bij de aanvullende verzekeringen keuze hebt uit verschillende soorten aanvullende verzekeringen. Zo heb je iets van keuze en hoef je niet perse de duurste aanvullende verzekering te kopen als dit niet nodig is voor je. Wel veel uitzoekwerk natuurlijk wat het verschil tussen de verschillende aanvullende verzekeringen is en wat dus – waarschijnlijk – het beste bij je past. Gezien het verschil in prijzen kan het best wel eens de moeite waard zijn om hier wat tijd in te steken voor het uitzoeken.

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    4

    Service
    7
    Dekking
    4
  • LLittel

    Goede verzekering voor iedereen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • KKarel

    Goede service al jaren lid en tevreden

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • VVasen

    Ze zijn alleen via mail of telefoon te bereiken wil je naar het kantoor dat word je direct door een soort van uitsmijter als een stuk vuil buiten gegooid

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    4

    Service
    4
    Dekking
    3
  • HH. A. Hagedoorn

    De service is altijd prima, de premie lichtelijk te hoog, de zorgkeuze is ruim, en zo ook de aanvullende keuze

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • Jj de smitt

    ik ben tevreden met vgz vind alleen de premie die ik moet betalen wel hoog

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    8
  • HHenny Blok

    Ben nu 2 jaar bij VGZ verzekerd en heb besloten om in 2023 mijn verzekering weer bij VGZ te laten,omdat ik heel tevreden ben over de uitbetaling na declaraties of als er iets is kan er altijd wat geregeld worden en ik kan bij elke zorgaanbieder terecht voor wat ik nodig heb. Dus een heel betrouwbare zorgverzekeraar.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FF.C. van Veen

    Ik ben van mening dat het hele ziekteverzekeringsgebied weer in een hand moet komen. De problemen rond covid hebben aangetoond dat versnippering uit den boze is. Centraal moet opgetreden kunnen worden. Het gaat ook niet aan om zoveel verzekeringsmaatschappijen te moeten ‘onderhouden’ met geld dat voor zorg en alleen voor zorg bestemd is!

    Premie
    6

    Zorgkeuze

    Dekking
    3
  • CC.A. de Coo

    Het gaat prima zo. Ik heb geen klagen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • MMaarten Prinsen

    Goede en vriendelijke zorgverzekering met een makkelijke app waarmee je ook alles kan regelen en declareren.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAlbert Pieters

    uitgebreidt verzekerd nog nooit problemen over vergoedingen

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJoseph Heijmann

    Goede polisvoorwaarden, redelijke premie, goede afwerking.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • DDerk Booden

    Tot nu toe is alles steeds goed gegaan.Geen problemen als er wat is.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    9
    Dekking
    1
  • AAfina

    De zorgverzekeraar luistert goed naar mijn problemen en zoekt actief mee naar oplossingen.
    Toen ik hulp nodig had hebben zij mij het contact adres en telefoonnummer van de zorgaanbieder gegeven, waar ik nu nog – zonder klachten – hulp van krijg { wijkverpleegkundige }
    Voor vragen kun je altijd bellen…
    Je bent geen nummer maar een mens…
    Altijd duidelijk in het hoe en waarom….

    Natuurlijk….de premie is hoog….maar dat is hij bij alle zorgverzekeraars. Bij mij is het eigen risico voor de helft van het jaar op….
    Wij zijn blij met onze zorgverzekeraar.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRonde jong

    heel goed

  • YYvonne van der Meijde

    De ervaring(en) die ik met VGZ heb (gehad), zijn altijd goed geweest, declaraties zijn snel afgehandeld, meestal is er zeer kundig en behulpzaam personeel aan de telefoon, kortom, nooit klachten (gehad)!

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
  • SSjaak Martens

    Ik heb alleen maar positive ervaren met VGZ, alles is prima geregeld en er is een prima appearing je alles kunt regelen.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHenk

    Heb een goed gevoel bij mijn zorgverzekering nooit vragen ze betalen alles

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • JJan Martens

    Redelijke verzekering

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • CC.a. calin

    Hele slechte ervaring

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • SSmahane

    Mijn ervaring bij deze zorgverzekeraar is helemaal top

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FF Triet

    nooit problemen me gehad

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • VVictor José Marques Pinto

    Tot nu alles goed

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
  • Jj.c. van Ham

    nooit geen problemen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
  • CC.pklomp.

    Ik ben er mijn hele leven bij al 81 jaar 3 7 1941

  • EErik

    Dat jaar overgestapt naar VGZ en daar nog geen spijt van gehad.
    Alles wordt gelijk vergoed je hoeft niks voor te schieten.
    Goede dekking van zorg.
    1 min puntje, je eigen risico wordt opgespaard en dan krijg je in 1 keer de factuur van 385 euro.
    Betaal dan liever als ik wat gebruikt hebt, dan alles in 1 keer. Je kan het bedrag wel in termijnen betalen maar toch. Verder alles goed geregeld en de app is ook erg gebruiksvriendelijk en overzichtelijk.
    De kans is groot dat ik bij VGZ blijf volgend jaar.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
  • SSnezana Vuckovic

    VGZ is de beste zorgverzekeraar in de wirld! Ik praaten vaak met mijn familie en vrienden over VGZ en ik zeggen hun dat moet overstapen naar VGZ!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • Ffam van bakel buiter

    wij zijn zeer tevreden

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • EEric

    Op zich een goede zorgverzekeraar met een goede service. Premie is wat aan de hoge kant, zeker als je kijkt naar de verminderde dekking voor een aantal plus-zorgkosten.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
  • AAngelique Jungerius

    Ik ben erg tevreden met VGZ

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • WWiel Bouwens

    Altijd goed afhandeling zorgkosten!

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
  • EElla Guyomard-Doomernik

    Zorgverzekering is een grote uitgave op ieders budget. Daarom moet alles goed geregeld zijn en zeker de dekking moet in orde zijn. Bij VGZ is alles op orde, zij regelen en ontlasten en dat is een enorme zorg minder. Ondanks dat ze niet de goedkoopste zijn zou ik ze niet willen inruilen voor een goedkopere zorgverzekering.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • RRobin

    Deze oplichters sturen je een rekening voor eigen risico terwijl ik verzekerd ben via de gemeente en geen eigen risico zou moeten hoeven betalen. Als je contact opneemt via de chat en eindelijk iemand te spreken krijgt wordt je schofterig behandeld en verbreken ze het gesprek eenzijdig.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
  • Ddona

    it’s june and they already don’t support therapy. what a mess, i can’t believe that it can happen and that state allows this kind of shit.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
  • VVia

    This insurance does everything not to pay the bills. You have to pay them for all, they just send you the bills. The invoices are made so unclear that it is hard to figure out for what it is. I paid more own risk that made any sense. Customer service in unreachable. In order to avoid paying bills from other countries, they require sworn translation of the bills, medical reports, etc, even for the bills of 30 euros. This is a profit company, not the insurance.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
  • AAnja

    NIET DOEN! Slecht service! Ik heb deze verzekering en het is zooooo slecht. Ik heb het gestopt en ze blijven geld uit mijn rekening te nemen.
    Elke keer als ik bel nemen ze niet op en word ik op een wachtlijst gezet. Dit is niet normaal en verschrikkelijk.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • IIna

    Was verzekerd tot 2022 bij Promovendum. Nooit gedonder, over naar VGZ nu al 2 rekeningen van 2021 zelf te betalen, terwijl dit eerder onder mijn verzekering viel. Onduidelijke info over vergoedingen op website, ik ben nu al ontevreden. Helaas te laat om nog te veranderen, maar deze verzekeraar gaat het niet worden voor mij.

  • EEllen

    Telefonisch zeer slecht bereikbaar, nu bij 3e poging alweer meer dan 15 min in de wacht… was tot vorig jaar verzekerd bij Promovendum (prima service) en helaas automatisch over naar VGZ. Nu al spijt dat ik niet weggegaan ben. Volgend jaar zeker over naar andere verzekeraar.

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    3

    Service
    1
    Dekking
    1
  • JJes

    Zeer slecht bereikbaar en onjuist toewijzen vergoeding acne behandeling

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • AAnne Brown

    Ik ben verzekerd via United Consumers bij VGZ. Telefonisch is VGZ heel slecht bereikbaar. Toen ik na een half uur eindelijk iemand aan de lijn kreeg, werd mij verteld dat ik United Consumers moest bellen. Hier was niets over te vinden op de site. Bij UC kreeg ik direct iemand aan de lijn en werd mijn probleem in een mum van tijd geregeld.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    6

    Service
    3
    Dekking
    6
  • FFrederik

    Te duur

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    2
  • AAnne

    Slechte klantenservice, chat valt steeds uit, telefonisch topdrukte. Chat mensen weten inhoudelijke niks behalve zaken die gewoon terug te vinden zijn op de site. Dus daar heb je helemaal niks aan, volgend jaar over op een andere zorgverzekering!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    4
    Dekking
    8
  • LLuz

    Slechtste zorgverzekeraar ooit
    Personeel is onbeleefd en komt niet eens met oplossing en hangt op tijdens gesprekken. Ze doen niks. De verzekeraar lijkt goed omdat het kan via je werk. Maar het is helemaal niet goed veren van. Ze halen juist alleen geld van je salaris en zeggen dat ze wat dekken maar ze maar een klein gedeelte vervolgens beweren ze wat en zeggen ze wat anders. Een jaar lang veel gezeik mee gehad.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • AAstrid

    Ik ben al geruime tijd verzekerd bij VGZ, ik heb weleens een keer gewisseld maar kwam al vrij snel tot de ontdekking dat het een minder goede verzekering was. Natuurlijk moet je kijken naar wat bij je past maar voor mij is dit de beste verzekering. Ik vind de premie acceptabel maar ook als je hulp nodig hebt dan is het fijn contact met ze te hebben. Je word correct te woord gestaan en ze denken met je mee. Kortom een goede verzekering als je ze echt nodig hebt.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • MMarja

    IZZ valt ook onder VGZ.
    Goede verzekering. Duidelijk snel en goede service.
    Zeer tevreden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Kkarsseboom rma

    ben dik tevreden daarom contract verlengt

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Ddpc kalkman

    kreeg altijd rekening van vgz voor nog te betalen eigen risico. Nu opeens via infomedics waarbij men het nog te betalen eigen risico gelijk in rekening bij ons brengt. klopt dit. zij vermelden dat de rekening al naar de zorgverzekeraar gezonden is. Het gaat hier om behandeling op 15.11.2021 van tandarts M. Shomali agb code praktijk 12061579, agb code zorgaanbieder 12061380

  • RRiky Foederer

    je wordt altijd netjes te woord gestaan en krijgt duidelijke uitleg.
    ook kan ik in alle ziekenhuizen terecht.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9

Kan het goedkoper?