Direct naar

Over ZEKUR

ZEKUR heeft een voordelige zorgverzekering en is een merk van Univé. ZEKUR heeft een toegankelijke zorgverzekering die je zelf kunt samenstellen. Je kiest voor de basisverzekering
uit een naturapolis en een restitutiepolis. De basisverzekering kun je uitbreiden met losse aanvullende verzekeringen voor tandheelkunde, fysiotherapie en buitenland of een complete aanvullende verzekeringsbundel waarin ook vergoedingen zitten voor anticonceptie, brillen en lenzen, verloskunde en kraamzorg en alternatieve geneeswijzen.

Naast de zorgverzekering heeft ZEKUR ook verzekeringsbundels voor auto, wonen en zzp.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024--€ 147,30€ 160,15
2023--€ 122,95€ 155,15
2022--€ 110,40€ 136,70
2021--€ 105,95€ 126,75
2020--€ 101,95€ 121,50
2019--€ 98,50€ 113,40
2018--€ 93,85€ 109,12
2017--€ 92,00€ 105,53
2016--€ 86,00€ 100,80
2015--€ 82,50€ 100,80
2014--€ 80,25€ -
2013--€ 92,25€ -
2012--€ 92,50€ -
2011--€ 88,88€ -

Wat vind je van ZEKUR?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


352 reviews over ZEKUR

  • JJ.R. Dijkstra

    Bijzonder slecht als je ze nodig hebt. Maanden moeten wachten om een beslissing te krijgen over vergoeding diabetesmateriaal. Afgewezen. Na een telefoontje opeens toegewezen. Alles zelf moeten voorschieten bij de apotheek. Blijkt dat er een geheime lijst is met apothekers die niet geheel worden vergoed. Leuk is dat, zet dat dan ook op de website, was ik nooit naar deze verzekeraar gegaan.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    4

    Service
    2
  • WWiep Fokkema

    Perfect . Nooit een probleem

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • PPiet den Blanken

    prima verzekering voor lage prijs

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
  • Mmaybritt

    2 maanden gewacht op een reactie op mijn mailtjes. Ik heb jullie 4 keer gemaild en kreeg steeds een mail met als antwoord dat ik binnen 5 dagen een reactie zou krijgen uiteindelijk moest ik telefonisch contact met Zekur opnemen om mijn verzekering eindelijk stop te kunnen zetten, erg slecht

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    1
    Dekking
    5
  • DDennis

    Ik ben dit jaar overgestapt naar Zekur en heb daar enorm spijt van.
    Klantenservice is zeer ondeskundig.

    Ze doen moeilijk over vergoedingen die gewoon onder de basisverzekering vallen. Geven ten onrechte aan dat behandelingen niet of slechts gedeeltelijk worden vergoed. Eisen een doorverwijzing van de huisarts voor controle afspraken in het ziekenhuis terwijl dit niet nodig is omdat de behandeling al loopt. Geven aan dat er daarnaast toestemming nodig is van Zekur zelf, terwijl dit wettelijk helemaal niet mag.
    Er is geen enkele vraag correct beantwoord!

    Ik ben veel tijd kwijt geweest om zelf uit te zoeken waar ik vanuit mijn basisverzekering recht op heb. Er werd nul procent met mij meegedacht.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
  • GG. Teofil Omer

    Al jaren tevreden klant van Zekur. Goede premie, goede aanvullende verzekering en fantastich service. Ik heb zelfs familie leden als klant gebracht bij Zekur

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MM.Hauer

    Het is een goedkope zorgverzekeraar waarbij je vroeg van te voren al bericht krijgt als er zorgkosten worden afgeschreven die je hebt genoten.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
  • WW. Witteveen

    Gelukkig nog nooit problemen gehad met vergoedingen die gegeven moesten worden.
    We hebben misschien niet de uitgebreidste dekking bij ZEKUR maar het is goed en een lage premie.
    Wat wil je nog meer.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    9
  • Aa.smeding

    lage premie en soepele afhandeling van ingediende claims.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    7

    Service
    9
    Dekking
    7
  • CC. van Beek

    Veel problemen gehad met declaraties. Ook het meenemen van een machtiging voor behandeling bij tandarts geen heel moeilijk en ging bijna mis.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    4

    Service
    5
    Dekking
    4
  • KKlaas van Dijken Miedema

    Tot op heden aan toe geen strubbelingen ervaren met deze zorgverzekering.
    Altijd een duidelijk overzicht van mijn zorg kosten op de site van deze verzekeraar.
    Was dit jaar vergeten om de gespreide betaling voor de eigenbijdrage aan te vragen.
    Geen probleem kon gewoon een betalingsregeling afspreken voor de resterende maanden van het jaar.
    Maar eigenlijk had ik deze recensie moeten beginnen met te vertellen dat de premie tot nu toe altijd de laagste is die ik kan vinden voor mijn zorgbehoefte.
    Dat nu al 5 jaar op een rij!
    Ook dit jaar zal ik weer gaan vergelijken, zoals elk jaar, maar verwacht niet dat ik tot een overstap kom gezien mijn ervaringen tot nu toe.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • AAike

    Premie is laag. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik ergens niet heen mocht om mijn zorg te krijgen. Met vragen snel geholpen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • KKarin Wieland

    Wacht vaak te lang op tegen bericht via de e-mail
    En site wil in de avond nog wel eens vast lopen
    Maar uitbetaling van kosten snel terug betaald

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6

    Service
    4
    Dekking
    6
  • XXavier

    Zekur heeft niet zoveel dienstverleners onder contract en dan niet degenen met de kortste wachttijd.
    Klantenservice is wel goed bereikbaar

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    5

    Service
    9
  • MMike van de Veen

    Ik heb gelukkig weinig gebruik gemaakt van mijn zorgverzekering. Maar kosten zoals tandarts en fysio werden zonder problemen vergoed via de zorgverzekeraar!

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • TTea van der Meer

    Op zich een goede service en ook goed bereikbaar .
    De premie is overal gewoon te duur maar er is een nette betaalregeling te regelen als je niet in 1 keer het eigen risico kan ophoesten .
    Alles is online te regelen maar je kan ook gewoon bellen .
    De zorgkeuze is uitgebreid .

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Jjeffrey gielissen

    goed verzekerd voor een goede premie

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRob Maters

    sympathiek, behulpzaam, goede kwaliteit-prijsverhouding
    paar jaar naar concurrenten gelonkt maar kan toch niet beter

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • KKarin Spaargaren

    Fijne verzekeraar, lage premie en dat is fijn als je weinig inkomen hebt.
    Je kan alles regelen op hun site, die ook makkelijk in gebruik is.
    Ook nooit gezeur als je niet op tijd betaald, je krijgt gewoon netjes
    een mailtje met datum waarop je betaald moet hebben.
    Ik zie geen reden om volgend jaar over te stappen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • FFred

    Geen gedoe verzekering.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • JJanke

    Zeer slechte ervaring met deze verzekeraar Zekur/Unive. Een jaarlijkse controle in het ziekenhuis willen ze alleen vergoeden wanneer de huisarts verwijst. De huisarts zegt dat hij daar niet over gaat, dus weigeren ze te vergoeden. Andere verzekeraars hebben in het verleden zonder commentaar vergoed.
    Een 2e domper is dat zodra je antwoord hebt gekregen op een melding en je een replay stuurt omdat bv niet alle vragen zijn beantwoord of je omdat je het niet eens bent met het antwoord. Dan komt er geen reactie. Ook wordt niet gereageerd wanneer je via klachtenkompas van de Consumentenbond een klacht indient. Zo’n slechte zorgverzekeraar ben ik nog niet tegen gekomen.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    5

    Service
    1
    Dekking
    5
  • NNathalie

    Deze verzekering is gewoon niet te bereiken! Meerdere malen letterlijk meer dan een uur moeten wachten totdat ik uiteindelijk heb moeten opgangen. Dit is geen uitzondering! Daarom alleen al een verdomd goede reden om over te stappen. Ik zal deze verzekering nooit aanraden aan iemand. Ze zijn goedkoop maar je bent dan idd ook voor helemaal niets verzekerd

    Service
    2
  • RRob

    Picobello.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • LLouiza

    1 start is too much for your company, I sent you an email if you could help me to find a doctor, because I dont speak Dutch and I want your help and the answer after 2 days was in Dutch….. really disappointed!

    Service
    2
  • MMj

    Zekur is laag in prijs maar bied ook niks
    Als je van 2 behandelde artsen aan geven voor bepaalde behandeling zeggen ze dood leuk tja jammer
    Word niet verder gekeken naar belang van cliënt echt wat een foute beslissing gauw weg bij deze verzorgverzekeraar

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • FFab

    Zeker die kan totaal niet communiceren met klanten. Jarenlang lid geweest zonder problemen. Ga ik voor het eerst naar een nieuwe huisarts en kreeg een forse rekening zonder aankondiging of informatie erover

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • EErnst

    Ontzettend slechte service. Meerdere keren bellen en elke keer iemand anders aan de telefoon krijgen die je wat anders verteld. De annuleringsverzekering die je bij de aanvullende verzekering krijgt vergoed niets wanneer andere verzekeraars dit wel doen. Laatste persoon die we aan de telefoon gehad hebben was erg onbeleefd en arrogant. Geen aanrader

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    4

    Service
    2
    Dekking
    2
  • LLiesbeth Rustenburg

    Zelden hebben wij contact gehad met zo’n onprofessioneel service center.

    Zorgverzekering voor 2019 bevestigen, oeps, vergeten. Je bent onverzekerd.

    Betalingsregeling. Dat kan, maar… oeps vergeten. Dus nee, we schrijven gewoon 500 euro in één keer af.

    Wanneer ben ik weer verzekerd? “Sorry dat kunnen we u niet vertellen.”

    Je enige excuus om bij Zekur een verzekering af te sluiten is als je echt de goedkoopste basisverzekering wil. Anders ben je gewoon dom bezig en de tijd die je eraan kwijt bent, nouja, daar zou ik liever die paar euro extra per maand voor betalen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    1
    Dekking
    6
  • FFrits van Kappel

    Wat een slecht bedrijf, slechte service (reageren na twee weken), stunten in december met lage premies die in januari met maar liefst !! 30% !! worden verhoogd.. En wanneer je hen belt sta je maar liefst 56 Min!! in de wacht? Kom op, hoe jullie handelen is achterhaald! Stunten met prijzen en er vervolgens moeilijk vanaf komen. Kortom ZEKUR NIET!!!

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • AAno

    .

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    2

    Service
    1
    Dekking
    3
  • DDick

    Op 29 december ontving ik een brief met dagdatum 19 december erop vermeld (dus lekker in het verleden gedateerd) met daarin de mededeling dat mijn ziekenhuis NIET gecontracteerd is. En daar moest ik het mee doen; ik kan dus ineens niet meer naar mijn vaste ziekenhuis, tenzij ik een duurder pakket afsluit. Opzeggen kon niet meer.

    Zekur heeft wat mij betreft niet voldaan aan de informatieplicht. Ze beroepen zich op mijn onderzoeksplicht; ergens ik november herb ik een vrij willekeurige email ontvangen met daarin onderin een link ‘Bekijk de wijzigingen voor 2019’ zeg maar. Geen duidelijke call to action om te controleren of jouw ziekenhuis gecontracteerd is.

    Ik heb hiervoor de rechtsbijstand ingeschakeld en ze gaven mij gelijk. Echter is de Wet op een aantal punten wat vaag waardoor een procedure lastig zal zijn.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • PPatrick

    Zeer slechte, moeilijk te bereiken en onwetende klantenservice. Kost je uiteindelijk meer geld dan je bespaart met de lage premie. Problemen met zorgverlener? Zekur betaalt gewoon.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • RRaymond

    Let goed op de kleine lettertjes! Zo blijkt dat het grootste ziekenhuis in Den Bosch en omstreken ( Jeroen Bosch) geen gecontracteerde zorgpartij is. Bijbetalen dus.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    3

    Service
    5
    Dekking
    5
  • SSamantha Smid

    Ik ben 18 geworden en moest opzoek naar een verzekeraar. Ik heb na veel uren zoeken de zorgverzekering bij ZEKUR afgesloten. Ik ben jong en heb dus niet zoveel geld. ZEKUR is dé studentenzorgverzekering. Ik betaal maar €3 per maand. De zorgkeuze is voor mij erg ruim. Ik belde zekur met de vraag hoe het zat met de anticonceptie. Ze hebben daar een fantastische service opgezet. Ik begreep een aantal dingen niet en ze namen de tijd voor me. Ik voelde me heel fijn dat iemand mij hielp en niet uren in de wachtrij stond met een vervelend deuntje. Ik raad iedereen aan om bij ZEKUR zich te verzekeren. Top maatschappij!!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RR Hensen

    Ik ben zeer tevreden. 8 gemiddeld krijgen ze

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • MM.Boschma

    Prima gewoon de allerbeste. Alleen service iets minder, maar logisch voor zo’n premie

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • JJan Nieuwland

    Goed en niet duur

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    9
  • SSophie

    Duidelijke voorwaarden en betaalbaar. Het per jaar wijzigen van pakket is heel gemakkelijk.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRené Graanstra

    Zekur is makkelijk, goed en goedkoop zolang je gebruik maakt van de gecontracteerde zorgverleners

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • SSchoonen

    De juiste prijs kwaliteit verhouding vergeleken met anderen.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    9
  • Rrob van eck

    Ik ga voor het 2e jaar kiezen voor de zorgverkering van Zekur. Weliswaar zeggen ze dat het een jongerenverzekering is maar ik voel me nog jong en daarom deze keuze. Ik ben 64 jaar. Volkomen tevreden over mijn verzekering en dat er bovendien een reis en annuleringsverzekering in het pakket zit komt mij heel goed uit. Geen rompslomp om nog eens een naar een extra verzekering te zorgen. Ook dat je eigen risico in termijnen kunt betalen vind ik erg fijn. Daarvoor ook de 4x 10 sterren die zijn dus niet voor niks. Ik hoop dat deze verzekering ook nog lang zal bestaan

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • CCaroline

    Helaas hebben ze geen contract bij ziekenhuis rivierenland in tiel

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    3

    Service
    3
    Dekking
    3
  • SSfinks

    Er wordt weinig vergoed. Verder moet je niets mankeren, anders ben je duurder uit.

    Hele slechte ervaring met Zekur. Goed koop is duurkoop

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    2

    Service
    1
    Dekking
    1
  • EEsther Hortensius

    Duidelijke informatie en klantvriendelijke prijzen, services, zorgkeuze en premie ! Top !!!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FFrank

    Goede prijs-kwaliteit verhouding

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • AAtje

    Lage premie maar vaak op onverwachte momenten extra incasso. Niet op tijd van te voren bericht gekregen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    3

    Service
    2
    Dekking
    3
  • JJos de Wolf

    Aanvullende verzekering (o.a. tandarts-extra) is vrij duur t.o.v. de max. vergoeding. De betaling is wel razendsnel.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    7
  • Lleeuw

    goed verzekerd voor weinig vergeleken met de groten

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • FFenny

    fijne zorgverzekeraar, reageert super snel via Facebook! Top 😉

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    6

    Service
    7
    Dekking
    7
  • BBen Lems

    Goed en goedkoop, dekt alles wat ik nodig heb

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7

Kan het goedkoper?