Direct naar

Over Jaaah

Jaaah is nieuwe, goedkope zorgverzekeraar die begin 2021 van start gaat in Nederland. Het label is november 2020 geïntroduceerd en is een merk van ONVZ.

Overstappen naar de Jaaah zorgverzekering kan vanaf 13 november.

Over Jaaah:

  • Online naturapolis
  • Lage basispremie
  • Hoge korting (26 euro per maand) bij 885 euro eigen risico
  • 2 aanvullendes keuzes: tand en fysio

Verder heeft Jaaah een handige app waarmee je al je zorgzaken online kunt regelen, zoals declareren of nota’s inzien.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2023--€ 130,90-
2022--€ 119,75-
2021--€ 115,00-
2020--€ 115,00-

Wat vind je van Jaaah?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


38 reviews over Jaaah

  • MMarcel wijnhof

    App werkt niet naar behoren zijn telefonisch niet bereikbaar chauffeur en WhatsApp via app gaat ook niet goed

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6

    Service
    2
    Dekking
    4
  • SSomer

    Zeer slecht werkende app, daarom stap ik over naar een andere zorgverzekeraar.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    5

    Service
    1
    Dekking
    5
  • RR.

    Ik kan deze verzekering van harte afraden. De app heeft veel kuren en de service is ronduit slecht; de medewerkers lijken er alleen te zitten om de niet-functionerende app goed te praten en problemen te ontkennen. Deze verzekering is gewoon nog niet uitgedacht. Niet fijn als klant, ik stap komend jaar meteen over.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • SSuzan

    Ontzettende slechte zorgverzekeraar. Declaraties welke je idd via de app moet indienen (veelal doet de app het niet) worden veelal afgekeurd. Bij navraag, is de declaratie niet goed te lezen?? Je wordt hier dus niet over geinformeerd. Ook bij mijn zoon van 3 jaar, werd nb zijn fysio niet (volledig) vergoed, omdat de zorgverlener zgn niet de afgesproken tarieven zou hanteren. De fout zou dus bij de zorgverlener liggen… Heel bijzonder allemaal. Dit jaar werkelijk waar niks vergoed gekregen en de frustratie is nog een hoogst doordat het systeem slecht werkt en er niet wordt gecommuniceerd. Ik zoek iig een andere zorgverzekeraar!

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • LLinda Koster

    Het is een scherpe premie, maar als de app niet werkt heb je een probleem. Vanaf april 2021 heb ik geprobeerd mijn rekeningen te declareren, in november is dit uiteindelijk gelukt. Het hele jaar door is het me niet gelukt de app te laten doen wat het moet doen, ik heb mijn ingescande declaraties 3X via een contactformulier verstuurd, ook dat bleek niet te werken. Op het laatst ze via de post verstuurd en heb ik ze op die manier kunnen declareren. Verder zijn ze niet meer telefonisch bereikbaar, wat ik niet prettig vond. Ik beveel deze zorgverzekering zeker niet aan en betaal liever wat meer.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    4

    Service
    3
    Dekking
    4
  • DDaan

    Handige app en goede tandverzekering, tevreden! Service nog geen ervaring mee.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • DDhr L.Otten

    Gunstigste premie, ze zijn super attent; heb je iets, dan regel je het direct met je smartphone, waarop je direct goede support krijgt.
    Moet er iets toch zelf betaald worden dan kun je in overleg ook nog een betalingsregeling krijgen. Kortom een beste aanrader.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EE. Nijstad

    Goede info over je verzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHans

    Scherp geprijsd.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • BBart

    Nu bijna een jaar verzekerd bij jaaah. Gekozen voor de lage premie en tandartsverzekering. Verder nog geen contact mee gehad. 1x naar tandarts geweest en de rekening is direct naar jaaah gegaan, dus dat is fijn.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7
    Dekking
    8
  • -

    Helaas, duidelijk in Beta de markt op gelanceerd. Iedere verzekerde moet voor zichzelf de app hebben. In een huishouden waar één iemand de administratie doet dus niet handig.
    De functies in de app werken vaker niet dan wel. Via Whatsapp gooien ze vervolgens verzekerden door elkaar en kunnen ze de nota niet vinden. Je krijgt daarvan geen terugkoppeling. Vraag je het een maand later dan is het antwoord: o we konden niets vinden want we keken bij verzekerde X in plaats van verzekerde Y. Dat kan natuurlijk gebeuren, maar dan vraag je dat toch even na bij de verzekerde?

    Voordeel is dat ze niet gecontracteerde zorg beter vergoeden ten opzichte van online labels maar de rest van het “online” moeten ze helaas nog uitvinden

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6

    Service
    5
  • Aanoniem

    Laagste premie in NL.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • JJip

    Slechte ervaring medewerkers klantenservice, na 20 minuten in de wacht word ik begroet en vervolgens beëindigt “Wessel” meteen het gesprek…
    De premie is laag, maar het systeem werkt echt flink beneden niveau. Aangezien alles via een app verloopt, die helaas niet goed werkt, ben je daar volledig van afhankelijk en is het lastig om declaraties in te dienen en informatie te vinden.
    Ik ben geen fan, liever iets meer betalen dan dit nog een keer.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    1
    Dekking
    4
    • RRonica van Jaaah

      Hi Jip, bedankt voor je review! Vervelend om te lezen dat je deze ervaring hebt met onze klantenservice en app. Inmiddels zijn er verschillende updates geweest, heb je de laatste update al gedownload? Wij zijn continue bezig met verbeteringen en horen graag of je op dit moment nog problemen treft. Zou je contact op kunnen nemen via de chat of whats app? Groet, Ronica van Jaaah.

  • TTon

    Ik heb nu 6 maanden deze verzekering incl kleine aanvullende maar het is werkelijk de slechtste keuze die ik helaas gemaakt heb. Ze zijn onbereikbaar. Alles moet via de app maar bij een declaratie is het regelmatig dat ze zeggen dat het niet leesbaar is. Je kan geen factuur uploaden. En als het dan lukt, valt het weer ergens onder de uitzonderingen en krijg je alsnog niets. Nu ligt de website en de app er weer uit. Echt totaal NIET aan te raden.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    3

    Service
    1
    Dekking
    1
  • KKM

    Alles gaat via de app.. Als de app werk is dat geen enkel probleem, maar het geval is dat deze app regelmatig niet functioneert. Momenteel kan ik om een of andere vage reden niet inloggen.. werkt de contact “button niet” wegens een bad gateway en is zelfs de website offline.

    Ik hoef alleen maar een kopie te hebben van mijn zorgpas, deze zorgpas is alleen online beschikbaar.. en momenteel voor mij op geen enkele manier te bereiken.

    Schandalig!

    Service
    1
  • PPjotr

    Zeer slechte medewerkers klantenservice. En ook zeer slechte klachtbehandeling. Daarbij is het management onbereikbaar.
    Conclusie: Jaaah is het voordeel van de lage premie niet waard.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    4

    Service
    1
    Dekking
    4
  • Iik

    Onverwacht zwanger geraakt en zou dus graag wisselen om een aanvullend pakket te krijgen. Hierop krijg ik vanuit Jaaah de reactie dat ze het alleen voor 2022 kunnen aanpassen, dus of ik dat dan wil. Wat denken ze, dat ik een olifant ben die 20 maanden zwanger blijft.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    6

    Service
    1
    Dekking
    1
    • AAnoniem

      @ik
      Je kan nooit je verzekering aanpassen tussentijds. Dat is bij geen enkele zorgverzekeraar. 😉

    • Wwim

      @Anoniem
      Inderdaad zou wat zijn. Jee ik moet een kroon, laat ik mij voor de tandarts verzekeren 🙂

  • DDamaris

    Heel slecht. Je kan alleen communiceren met app WhatsApp en chat. Lang wachten op reactie. De app werkt vaker niet dan wel, en bevat veel te weinig inzicht. Je kan niet zien of een declaratie is aangekomen. Trammelant met de overstap gehad. En nu de tandartsrekening afgewezen terwijl ik er een aanvullende verzekering voor heb. Waardeloos. Fouten toegeven en excuses maken ho maar…
    Voor mij nooit meer!
    Jammer want premie en dekking waren aantrekkelijk…

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    2
    Dekking
    4
  • PPuck

    Nooit gedoe gehad met een zorgverzekering. Heb ik een keer wat te declareren, moet ik eerst überhaupt wachten tot dat 2 maanden later mogelijk is, kan het vervolgens alleen door een foto te maken van de factuur. Alles is tegenwoordig digitaal dus ik moet de factuur uitprinten on vervolgens een foto te kunnen maken. Wat een gedoe. Informatie via de chat vragen gaat ook vaak heel moeizaam(berichten die niet doorkomen of medewerkers die er zelf ook totaal geen idee van hebben).
    Ik wou mijn kind hier bij inschrijven maar daar kies ik toch een andere zorgverzekering voor. Eind van het jaar ben ik hier zsm weer weg.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • SSam

    Zorgkeuze en premie zijn uitstekend. Helaas is het nu op 12 februari 2021 nog steeds niet mogelijk om bij Jaaah. een declaratie in te dienen. Dit is werkelijk schandalig. De klantenservice houd je aan het lijntje door te zeggen dat deze functionaliteit binnen enkele dagen er is. Intussen kan je alleen per post declareren.

    In de FAQ op de site staat: “Bij Jaaah kun je eenvoudig declareren. Neem hiervoor contact op met een van onze medewerkers via de chat in de app. Zij kunnen je verder helpen met je declaratie. Binnen een paar dagen krijg je van ons een reactie en weet je wat je vergoed krijgt.”

    Maar hier staat Jaaah. gewoon keihard te liegen. Ten eerste kun je niet eenvoudig declareren, want alleen per post. Je kan wel contact opnemen via de chat, maar ze kunnen je daar niet helpen met een declaratie. Reactie op een declaratie per post duurt welgeteld 10 werkdagen en is dus niet “binnen een paar dagen” geregeld.

    Kortom: gewoon bij Anderzorg blijven en Jaaah. links laten liggen. Het is die paar tientjes niet waard.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • JJan

    Ga hier niet naartoe. Dit merk van ONVZ is waarschijnlijk de markt op geslingerd toen het product nog niet klaar was. Incasseren gaat prima. Maar declareren kan nog niet omdat de app blijkbaar nog niet gereed is. Medewerkers aan de telefoon geven allemaal andere antwoorden, Wordt denk ik een jaartje uitzingen en dan met gierende banden weg,

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    3

    Service
    1
    Dekking
    3
  • TTon

    Tarieven en dekking is prima. Maar wanneer ik na 3 weken nog steeds geen polis (geen enkele email dus) heb ontvangen terwijl zij wel mijn huidige verzekeraar al hebben opgezegd, is vreemd. En wanneer ik dan contact probeer te zoeken is dat nagenoeg niet mogelijk. De Chat functie werkt niet goed. Je komt ergens in de rij met … wachtende voor je maar dat klopt niet. Paar x op refresh drukken en dat aantal wijzigt gewoon naar minder en weer naar meer. Maar uiteindelijk na 1 uur wachten en proberen, reageert er helemaal niemand. Bellen is ook geen optie. Ze zeggen al direct dat het heel lang kan duren. Kortom, hele slechte eerste indruk. ONVZ onwaardig

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    7

    Service
    1
  • KKevin

    Goed! App lijkt steeds beter te worden. Premie erg scherp. Aardige mensen bij service en goede hulp!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRob

    Overgestapt van Anderzorg naar Jaaah. ONVZ zit er achter en dat geeft vertrouwen. Vrije keuze ziekenhuis is een pluspunt. Verder maximaal eigen risico en jaarbetaling.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
  • JJelmer

    Je kunt alleen de app gebruiken op een smartphone met minimaal Android 8 of hoger. Dit wordt echter niet aangegeven op de website. Pas als je ingeschreven bent, krijg je daar bericht over. Beetje jammer dat JAAAH dat niet eerder met je communiceert. Ben je verplicht een andere telefoon te kopen. En dan wordt de besparing op je premie ineens teniet gedaan.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    2
    Dekking
    5
  • NNico

    Ik ben overgestapt van Anderzorg naar Jaaa. Betaal volgend jaar 89 euro. Alles wat ik nodig heb wordt gedekt. De kosten van de zorgverzekering valt dus reuze mee. De armsten in de samenleving kost een zorgverzekering zelf niets in Nederland. Ik heb de tabellen van de zorgtoeslag 2021 bekeken. Zowel alleenstaande als met partner gaan de toeslagen flink omhoog. Je krijgt zelf meer terug dan dat je aan premie moet betalen. Een aanvullende verzekering is een keuze.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Jjoris

    Bij Jaaah gekomen via Onvz waar m’n ouders bij zitten. Ik had een vraag over gecontracteerde ziekenhuizen en snel geholpen via het chatscherm. Geen aanvullende verzekering genomen, alleen maximaal eigen risico en jaarkorting.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    7
  • BBert

    Goedkoopste zorg verzekering voor mij. ik betaal in 1x de premie en dan krijg je extra korting.

    Verder krijg ik gratis een tand ongevallen verzekering erbij. Voor de rest nog geen ervaring met Jaah.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHans wientjes

    Super slecht.
    App werkt niet. Puinhoop.
    Advies: sluit elders je verzekering af.
    Scheelt een hoop gedoe …

    Service
    1
  • MMarc

    Veel problemen met aanvraag polissen , veel beloven maar geen actie .
    Wacht al 16 dagen op polissen

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • WWouter

    De lage premie is ‘t grootste pluspunt van deze verzekering. Gratis tand ongevallenverzekering is een leuke extraatje. Wel zouden ze van mij ook een 9 fysio pakket mogen aanbieden. Is nu Max. 6.

    Ik had bij Dr aanvraag per ongeluk aangegeven dat ik in ‘t buitenland woon, en werd hier netjes voor nagebeld of dit klopte.

    M’n oude verzekering is al door ze opgezegd.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    6
  • TTom

    Eigen risico op maximaal gezet (885) en ik wil graag naar het Erasmus in Rotterdam kunnen. Dan komt Jaah er voor mij als beste uit. Het afsluiten van de verzekering was zo gepiept.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    8
  • FFrank

    Gisterenavond overgestapt omdat Jaaah voor mij de goedkoopste was bij 885 eigen risico. Alleen ZieZo was iets goedkoper, maar had beperkte zorgkeuze qua ziekenhuizen.

    Misschien wat vroeg om over service te beoordelen, maar vooralsnog geef ik ze een 10. Waarom? Omdat ik moet zeggen dat het aanvragen erg soepel verliep. De website van Jaaah is helder en je krijgt het gevoel dat je serieus wordt genomen. Voorwaarden zijn heel goed in beeld gebracht. Ook fijn dat een kleine verzekeraar (ONVZ) erachter zit in plaats van een grote jongen.

    Zorgkeuze is prima: ik begreep dat ze met alle ziekenhuizen willen gaan samenwerken en dat er met een paar nog wordt onderhandeld over een contract.

    Qua aanvullende dekkingen stelt het weinig voor bij Jaaah, maar dat gebruik ik persoonlijk ook niet.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    6
  • LLisanne

    Mega korting op eigen risico en de goedkoopste voor mij i.c.m. een tandarts dekking. Kan nog niets zeggen over service en zorgkeuzes, het wordt me eerste jaar.

    Premie
    9

    Zorgkeuze

    Dekking
    7
  • JJohan

    Goede verzekering zonder poespas.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    8

Kan het goedkoper?