Direct naar

Over ONVZ

ONVZ is een kleine Nederlandse zorgverzekeraar die bekend staat om een groot aanbod aanvullende- en tandartsverzekeringen met één van de hoogste dekkingen in Nederland. Uiteraard zit daar wel een prijskaartje aan vast.

Verder kun je jezelf abonneren op de digitale nieuwsbrief, krijg je vier keer per jaar het Lijf en Leden magazine en kun je de handige ONVZ app downloaden. Volgens ONVZ zijn hun klanten het meest tevreden over hun zorgverzekeraar en dit willen zij graag zo houden.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2022---€ 134,50
2021---€ 134,50
2020---€ 133,00
2019---€ 129,98
2018---€ 118,34
2017---€ 115.91
2016---€ 106,65
2015---€ 101,85
2014---€ 96,51
2013---€ 107,31
2012---€ 107,31
2011---€ 107,00

Wat vind je van ONVZ?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Dekking


360 reviews over ONVZ

  • HHendy Baldinger

    Jammer dat ONVZ samen met Zorg en Zekerheid de enige verzekeraars zijn waarbij je toestemming moet vragen voor long revalidatie bij Merem. Ik zou maar eens een dagje meelopen en kijken hoe geweldig hier gewerkt wordt door zoveel kundige mensen , hetgeen veel exacerbaties en ziekenhuisopnames voorkomt.
    Het is zo jammer dat er daardoor niet direct met een goed programma gestart kan worden omdat er steeds na een paar weken weer akkoord moet komen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • MMarcel Fraters

    Niet de goedkoopste maar wel een van de beste in mijn ervaringen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • IIta de Gruiter

    Kort samengevat “ONVZ is de Mercedes onder de zorgverzekeraars “

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MM van de Leur

    Een gemiddeld goede zorg verzekeraar. Snelle betaling van facturen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • EEva

    ONVZ heeft de beste prijs voor zorgverzekeringen en werken alleen met restitutie verzekeringen (dit vind ik een grote plus, vandaar mij keuze!). Toen ik hun heb benaderd met vragen merkte ik dat alle medewerkers die ik heb gesproken mij erg netjes te woord hebben gestaan en bijna al mijn vragen konden beantwoorden. Ook bij persoonlijke zaken waren zij heel netjes en voelde ik mij op me gemak aan te telefoon. Ik merkte dat zij mij echt wilde helpen.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    7
  • JJane Ester

    ze vergoeden bijna alles, ook eigen bijdrages die tegenwoordig in veel gevallen betaald moeten worden. En ja deze verzekering is niet de goedkoopste maar ik ben chronisch ziek en ik heb nog nooit meegemaakt dat er iets geweigerd werd. Je kan altijd bellen of mailen, de kant van het ONVZ is altijd vriendelijk en delen zeer helder waarom wel of waarom niet. Ik ben zeer blij dat ik daar verzekerd ben.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Jjan veerman

    goed

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHendrik

    Geweldig!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • NNel Verduin

    Een fijne en goede verzekering
    Ben zeer tevreden al jaren lang

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Cc. angenent

    prima verzekering, ben al ruim 40 jaar bij hun verzekerd

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • MMelissa Harteveld

    Goede uitgebreide dekking, hulp bij vragen en snel antwoord. Staan je ook persoonlijk te woord en nemen de tijd is mijn ervaring. Hangt wel een aardig prijskaartje aan.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • JJE de Heer Verstoep

    altijd snel antwoord en afrekeningen. Prima service

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    8
  • HHerman H

    De premie voor ONVZ is zeker niet de laagste maar je krijgt er wel wat voor terug.
    Ik heb nooit problemen met het indienen van declaraties. Deze worden zonder problemen altijd binnen twee werkdagen uitbetaald. De helpdesk is goed bereikbaar en heeft een goede kennis van zaken. Geven ook alternatieven aan.
    De zorgkeuze is in principe ongelimiteerd je kan overal terecht.
    Kortom ik ben zeer tevreden oven mijn zorgverzekeraar.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RR.Schut

    Geen gezeur verzekering altijd goed

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BBetty Wubbe-Janssen

    Jaren lang ben ik verzekerd bij ONVZ en ik vind het een hele fijne verzekering !
    Als je een declaratie instuurt heb je heel gauw het geld op je rekening.
    Als je ergens mee zit kan je dat vragen en er over praten en dan wordt je heel fijn geholpen!
    Ze staan altijd voor je klaar !
    Ze helpen ook met de keuze van een ziekenhuis!
    Ik ben heel blij met deze verzekering !

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FFred Pietersma

    Tijdens mijn baan werd ik verzekerd bij ONVZ. Dat begon al rond 1970. Nog nooit een probleem gehad met een declaratie. Toen ik op een gegeven moment in het ziekenhuis terecht kwam, kreeg ik van een medewerkster van ONVZ een kaartje. Nee, ik ben er niet mee getrouwd en het is ook geen vriendin geworden. Ik vond dat een heel leuk gebaar.
    Na een vraag van mij over een declaratie (juni van dit jaar), kreeg ik een antwoord waaruit bleek dat de pilletjes die ik voor mijn huidkanker kreeg (vitamine D3) door de alwetende apotheek waren veranderd in een een niet-geneesmiddel. Hierdoor kreeg ik natuurlijk niets terug. Ben een gesprek aangegaan met de apotheek en na veel mitsen en maren heb ik nu het geneesmiddel weer dat vergoed wordt.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHerman Gerritsma

    Jammer, ONVZ eens een mooi boeket bloemen in de dorre verzekeringswereld is nu omgeruild voor een bossie kunstrozen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    3
    Dekking
    1
  • BBirgit

    Geen goede advies gekregen over de aanvullende verzekering die ze hebben terwijl wij daar wel extra naar hadden gevraagd

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    4

    Service
    6
    Dekking
    2
  • JJ.de Jong

    In mijn beleving onderscheidt ONVZ zich van de andere zorgverzekeraars, dat ze doet wat ze belooft. Ik ben chronisch patiënt en moet heelaas veel gebruik maken van allerlei zorg. Tot op heden wordt alles vergoed, mede doordat ik aanvullend verzekerd ben. Soms is hier wel een speciale verklaring voor nodig, maar dan zijn heel veel kosten ook gedekt. Denk hierbij aan reiskosten naar ziekenhuizen en specialisten, dieetkosten, wekelijkse fysiotherapie, verbandmaterialen en nog veel meer.
    De klantenservice vind ik uitstekend. Je wordt goed en snel geholpen. Declaraties worden heel snel verwerkt en uitbetaald. De applicatie op de telefoon werkt heel goed. Ik kan zo o.a. snel m’n declaratie insturen. Contact is op velerlei manieren mogelijk. ONVZ is bereikbaar via telefoon, facebook, twitter en e-mail. Ook het gebruik van de zorgconsulent vind ik een aanwinst. Voor speciale vragen kan ik bij de consulent terecht. Ik heb specifieke vragen kunnen stellen om te weten, welke wegen ik moest bewandelen om zaken zelf te regelen. Al met al ben ik een heel tevreden klant.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJankovi

    Met het jaar slechter. Orthodontie gewijzigd van €3000 naar €1000 per 12 maanden. Veel buiten vergoeding, voor toch wel forse prijs aanvullende verzekering.
    Ook bij indienen rekeningen lopen we op tegen een muur van bureaucratie.
    Ben al 7 jaar alhier verzekerd. Maar dit is echt het laatste jaar.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    4

    Service
    2
    Dekking
    2
  • Kken

    Zit al jaren bij onvz… durf door chronische ziekten niet over te stappen… echter in 2020 wederom verslechtering dekking bij stijgende premie… de maat is voor mij nu vol… ga op zoek naar een ander voor2021

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    6

    Service
    4
    Dekking
    4
  • KKarin

    Duur maar goed verzekerd! Voorlopig blijf ik en raden we het nog steeds aan. Helaas worden de aanvullende pakketten elk jaar uitgedund en daardoor veranderd van naam. ( Wat je pas laat verneemt als je zelf je premie uitzoekt.). Dat is jammer. O.a. de brillenvergoeding was de reden om aan te sluiten bij ONVZ , jaren gelden dan, dat is nu geen reden meer. Gelukkig zijn we nog steeds met de onbeperkte fysio… als de papieren maar goed zijn ingevuld. Maanden werk om je betaling van fysio via de goede administratieve weg te laten verlopen. Ligt zowel aan fysio als aan ONVZ die het anders schijnt te vragen dan “de anderen”. Hetzelfde gedonder met verschillende medicijnen en uiteindelijk is toch gewoon de apotheek die het niet goed doet. Maar ondertussen lijkt het alsof ONVZ het de zorgverleners niet makkelijk maakt. Dat is raar om te ervaren als klant!!! Dat kan anders. Uitstekende hulp gekregen bij de klantenservice, die blijven maar vertellen hoe je een en andert moet uitleggen aan de hulpverlener. Dat gevoel dat je klem zit tussen zorgverlener en zorgbetaler… dat is niet fijn. Ondanks alle hulp.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    9
    Dekking
    8
  • GGemiste Kans

    Ooit was ONVZ een fantastische verzekeraar… ik heb vele anderen geadviseerd om deze verzekering te nemen. Vriendelijk, service-gericht en ook op het gebied van aanvullende verzekeringen zeer uitgebreid, bijna 20 jaar een waardevolle vertegenwoordiger van hun organisatie.

    De laatste 2 jaar echter zijn dingen veranderd, simpele vragen hebben soms weken nodig om beantwoord te worden en bij elke vergoeding worden de punten en komma’s omgedraaid, waardoor je vaak x keer terug moet naar je zorgverlener… heel spijtig!

    Ze zijn een van de duurdere verzekeraars en nu dus ook niet meer service-gericht. Denk dus goed na of je dit wil, want ondanks het stabiele verleden zal ik op dit moment niemand meer aanraden gebruik te maken van hun dienstverlening!!

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    2
    Dekking
    5
    • Kken

      @Gemiste Kans

      Ik heb precies dezelfde ervaringen, ook al jaren bij onvz… zit nu nog “vast” door de orthodontie voor mijn zoon… anders was ik vertrokken in 2021..

  • PP.J. van Egmond

    Snel, klantvriendelijk, correcte afhandeling

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • JJanita

    Werkelijk een grote teleurstelling, Ik heb een top Internationale verzekering (duur) De medicijnen die ik nodig heb zijn voor hoge bloeddruk, cholesterol en schildklier, bedrag 220,00 euro ( wat ik altijd moet voorschieten) Kreeg 15,00 euro terug, goed geregeld

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • GGerard

    T/m 2019 was ik verzekerd bij ONVZ. Volgens mij echt al iets van 15 jaren of langer. Het laatste jaar (2019) betaalde we voor onze superfit verzekering maar liefst meer dan 6.000 Euro. Alles was verzekerd. Dat bleek niet waar te zijn. Halverwege vorig jaar moesten wij een klacht indienen via het SKGZ en kregen we gelijk voor het vergoeden van bepaalde medicijnen zonder “zi nummer” en in december had ik een laserbehandeling nodig volgens de huisarts en werd ik doorverwezen, maar de vergoeding bleef uit. Superfit polis blijkt niet alles te vergoed ook al wordt je doorverwezen. De klantvriendelijkheid liet ook te wensen over. Zodoende zijn we eind 2019 overgestapt naar een andere zorgverzekeraar.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    7

    Service
    1
    Dekking
    1
  • SSabine

    Ze laten je als klant betalen voor een dure aanvullende verzekering, maar als je een kind hebt die in hun ogen net iets te duur wordt, dan zetten ze jouw kind zo een pakket lager, geen mogelijkheid meer om kind alsnog in het zelfde pakket als de ouder te krijgen, want hebben elke keer weer een andere reden dat ze er niet in mag.
    Zeker niet aan te bevelen

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • BB

    Van super verzekeraar waar wij al jaren en jaren verzekerd waren, afgezakt naar een oneerlijk handelende partij die minachtend met een trouwe klant omgaat. Valt niet mee te praten. Pas op!! Helaas is het 31 dec geweest.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • PPeter

    Kan niet veel toevoegen Gewoon voor mij de beste die er op het ogenblik is Tot nu toe zeer netjes behandeld

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • LL. Coenegracht

    Dure maar goede verzekering.Goede klantenservice, vriendelijke medewerkers altijd bereid tot meedenken en oplossen. Dit jaar voor het eerst sinds ik erbij ben(onveer12 jaar) een foutje in de declaratie-afhandeling. Snel opgelost.
    Wat ik wel raar vind is hun wereldfitpolis. Buitenlanddekking zit normaal bij andere verzekeraars in het gewone aanvullende pakket. Die zit bij ONVZ alleen in deze wereldpolis. Maar dan krijg je ongevraagd zaken mee die ook al in je reisverzekering gedekt zijn. Dubbele dekking, dubbel betaald dus.Maar fijn dat je vrijheid van keuze hebt voor artsen en ziekenhuizen.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
    • PPietje

      @L. Coenegracht

      De reisverzekering van ONVZ is beperkt, maar boor mij perfect. Boek mijn reizen met de creditcard en die vult het aan. Dus dubbel betaald niet perse.

  • MMooisanders

    ONVZ heeft minachting voor haar verzekerden. Ze weigert een fatsoenlijke nota voor gevraagde betalingen te leveren, als je Mijn ONVZ hebt. De functie zit in het systeem, want voor niet computergebruikers is er een perfecte nota compleet met specificaties. ONVZ verwijst naar de gegevens in mijn ONVZ, maar biedt daar geen functie om een complete nota te maken. Met uren ploeteren (mede door het idiote ingebouwde automatische uitloggen na 15 minuten, ook al ben je actief bezig in de site). Er geldt een bewaarplicht van de informatie van 7 jaar, maar daarvan doet ONVZ er maar 3. Als je bij ONVZ opzegt vervalt je account en kun je nog bedelen om informatie op papier. Kortom: schandalig!!!

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    5

    Service
    1
    Dekking
    5
  • YYT

    Inmiddels een paar jaar verzekerd, prijs is best hoog maar daar krijg je wat voor.
    Vind het wel jammer dat je bijv 250 en 750 voor tandarts hebt maar niks er tussen. Ook het gat tussen Benfit en Optifit Is te groot hier kan best een tussen pakket komen.

    Verder heb ik nog niks hoeven te declareren, zorgaanbieders dien dat rechtstreeks bij ONVZ

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Oontevreden

    Ben ontzettend ontevreden klant als het gaat om service. ONVZ is een bureaucratische instelling, die er van uitgaat dat de klant niet deugd. Voorbeeld: i.p.v. een berichtje sturen dat ze een declaratie alleen willen uitkeren voor een preventieve cursus, hoor je gewoon niets meer en moet je er zelf achteraan om na te gaan wat er aan de hand is. Blijkt het inderdaad declarabel te zijn, maar ‘klopt de factuur niet’ die de dienstverlener gestuurd heeft. Dit is slechts een van de vele voorbeelden uit de afgelopen jaren, waaruit blijkt dat de reclame die ONVZ over zichzelf maakt als kwalitatief hoogwaardige verzekeraar die er voor zijn klanten is, ver af staat van de praktijk.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    7

    Service
    1
    Dekking
    5
  • FFrederik

    ONVZ is niet de goedkoopste maar voor ons wel de beste. Goede keuze mogelijk door middel van de goed uitgebalanceerde aanvullende zorgpakketten. Tevens vrije keuze in de zorgaanbieder. Declaraties die door de zorgaanbieder niet rechtstreeks worden ingediend bij de verzekeraar kunnen via een app worden en ingediend en worden doorgaans binnen 2 à 3 dagen uitbetaald. Niets anders dan lof over deze verzekeraar.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMarjolein

    Al een hele tijd bij het ONVZ verzekerd. Alleen nog wat tandheelkundige declaraties ingediend en een keer een bril en podo zooltjes verder niets(afkloppen) Nota’s worden vlug terug betaald. Jammer dat het zo duur is geworden, dat is de reden waarom ik ga afhaken. Maar zie maar eens een betere te krijgen.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • SSylvia

    Die is heel goed. Jammer dat je voor eerlijkheid niet beloond wordt.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • DDe graaf

    Zeer goed

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • AA.L. van der Wijden

    Ik ben al ruim 35 jaar bij ONVZ verzekerd en vind het jammer dat daar geen premie korting tegenover staat, ik merk nergens aan dat ze blij met mij zijn als klant.
    De enige arts die ik bezoek is een chiropractor en die word helaas niet vergoed.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • JJansen

    ONVZ moet je echt mee uitkijken. Ze hebben een echt oneerlijke manier van zakendoen.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • HH. Jongeneel

    Heel goede ervaring.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMarcel

    Vriendelijk en snel met beantwoorden vragen, ook per mail. En natuurlijk ook vwb de zorg. Met een uitgebreid pakket verzekerd van zeer veel specialismen. Al jaren tevreden. En ja, zorg is altijd en overal duur.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • RR.Rila

    Premie wel aan de hoge kant, vooral met aanvullende verzekeringen , maar dan heb je ook wat.
    Perfecte service

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMargriet

    Goede verzekering, grote dekking, declaraties altijd op tijd uitbetaald, inderdaad aan de dure kant, klantenservice altijd vriendelijk, klantgericht, levert een goede service.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • DDiana Douma

    Ik betaal 195 euro per maand heb en heb niet eens het duurste pakket, optifit en 12 behandelingen fisio.
    Ik ben begonnen 3 jaar geleden met 165euro per maand en ik vind het persoonlijk erg veel geld want mijn eigen risico is ook al 389.
    Verder denk ik dat ik weer bij een andere verzekeraar minder vergoed wordt.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • GG. van Driel

    Keren snel uit en eigen risico kan gespreid betaald worden in een door jezelf te bepalen aantal termijnen.
    Extra kosten t.o.v. andere verzekering worden meer dan goed gemaakt.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BB.Abbey

    Basisverzekering is wat duurder en kosten zijn te hoog. Administratie is erg slordig en telefonisch bellen doet minimaal 10min. Teleurstellend.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • JJohan IJSEBRANDS

    Basisverzekering wel wat duurder dan bij derden Verzekeringsmij.

    Aanvullende verzekering Extra Fit wel wat karig . Prijs/prestatie verhouding.

    Service oké.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    7
  • FF.bruinekool

    Goede ervaringen wel wat duurder maar geen problemen

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    9
  • PPeter Zandbergen

    De dekking op de aanvullende verzekering Optifit wordt (weer) verlaagd, terwijl de premie stijgt. Met name de dekking voor alternatieve geneeswijzen is voor ons van groot belang, maar staat niet langer in verhouding tot de premie.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9

    Service
    7
    Dekking
    6
  • WWout Willemse

    Wel duur maar geeft altijd thuis. Nooit problemen met declaraties

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9

Kan het goedkoper?