Direct naar

Over VGZ

VGZ hoort samen met Achmea, CZ en Menzis tot de vier grootste zorgverzekeraars van Nederland. De zorgverzekeraar heeft meerdere zorglabels onder zich die zich ieder op hun eigen manier proberen te onderscheiden. Zo is er het label Bewuzt voor jongeren en mensen die relatief weinig zorg hebben, maar ook de zorgverzekeraar UMC die zich met collectieve kortingen richt op mensen die werken in een academisch ziekenhuis.

Uiteraard heeft VGZ zelf ook een breed scala aan basis- en aanvullende zorgverzekeringen tegen een scherpe zorgpremie. De basisverzekering komt in drie varianten: natura selectief, natura en restitutie en is vervolgens uit te breiden met een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen die zijn afgestemd op jouw leeftijd en zorgbehoefte. Naast een goede dekking biedt VGZ ook gratis zorgadvies aan en probeert VGZ te bemiddelen wanneer je op een wachtlijst geplaatst wordt voor behandeling bij een specialist.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2023-€ 141,95€ 132,95€ 153,65
2022-€ 132,65€ 126,15€ 142,40
2021-€ 124,45€ 120,90€ 132,20
2020-€ 119,95€ 120,90€ 127,70
2019-€ 120,95€ -€ 126,95
2018-€ 116,20€ -€ 122,20
2017-€ 112,95€ -€ 118,95
2016-€ 107,95€ -€ 113,95
2015-€ 107,95€ -€ 113,95
2014-€ 95,95€ -€ 99,95
2013-€ 107,95€ -€ 111,95
2012-€ 108,25€ -€ 112,25
2011-€ 105,75€ -€ 109,75

Wat vind je van VGZ?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


1.735 reviews over VGZ

  • Jjp

    het is niet eengoedkope verzekeraar maar over t algemeen wordt alles in redelijke termijn afgehandeld. bied de mogelijkdheid voor vespreide betaling enheeft veel contracten met zorgaanbieders.

    Premie
    4.5

    Zorgkeuze
    6.5

    Service
    6.5
    Dekking
    6
  • NN.Achterberg

    Vind de service niet goed, je wordt verplicht om bij je digid een sms code aan te vragen, zo niet dan kan je niet meer inloggen bij mijn vgz, dus vind ik dit een vorm van chantage

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    6

    Service
    5
    Dekking
    5
  • Vvan der hauw

    staan altijd voor mij klaar, zijn vriendelijk , geven mij goede adviezen , en is betaalbaar.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9.5
    Dekking
    10
  • Ppatrick

    ze komen bij mij als sterkste naar voren met het basispakket

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    9

    Service
    5.5
    Dekking
    5.5
  • Hhenk

    uitstekende zorgverzekeraar.leuke kortingen via United onsumers

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    9
    Dekking
    8
  • JJ.c.styns

    De premie moet veel goed koper zijn.

    Premie
    3.5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    6
    Dekking
    3.5
  • JJ.c.styns

    De aanvulling moet uitgebreid zijn en goed koper.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    5.5
    Dekking
    3.5
  • RRuud Muijt

    VGZ heeft een duidelijke keuze in basis en aanvullende verzekeringen af te stemmen op levensfase en wensen. De premiebedragen voor de afzonderlijke verzekeringen zijn concurrerend en passend bij de diverse dekkingen.
    Met ondersteuning door apps en afgeschermd account op het internet zijn zaken als wijzigingen en declareren eenvoudig uit te voeren!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9.5
    Dekking
    10
  • NNatasja den Elzen-Schuit

    Verzekering is goed, premie redelijk. Helaas is niet alles meer opgenomen in de pakketten zodat je eigen kosten erg hoog zijn.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    6
    Dekking
    7
  • Eellie

    goed

    Premie
    6.5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7.5
  • TTh. Wennink

    net als een arts hoop je de zorgverzekering nooit nodig te hebben, maar zodra ik deze nodig heb, dan weet ik uit persoonlijke ervaring dat ik eerlijk en goed antwoord en begeleiding krijg! Precies wat een mens nodig heeft!

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9.5
    Dekking
    9.5
  • Mm.degraaff

    goede service, snelle uitbetaling en aanvullend een ruime dekking

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9.5
    Dekking
    9.5
  • Ggeen

    excuus, geen aanvullende opmerkingen.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    6.5
    Dekking
    7
  • Rrick beerkens

    werkt super alleen rekensom mbt reiskosten zou online geplaatst moeten worden met uitleg

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9
    Dekking
    9.5
  • HHerman van den Berg

    De website van mijnvgz is duidelijk en de mogelijkheden om aan te passen zijn ruim aanwezig, en dat tegen een gunstige premie. De tandartsverzekering vind ik te duur, daarom neem ik dit voor eigen rekening.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9.5
    Dekking
    7.5
  • Llangendijk

    Ik vind vgz diur en de vergoeding wordt steeds minder

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    5
  • PPJM Goovaarts

    prijzig, maar redelijk uitgebreide voorwaarden

    Premie
    3.5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    5
  • Ppe1sbw

    Alles prima gesloten. Gerelde afschrijving

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    10
    Dekking
    9.5
  • FF. Dekker

    Ondanks dat ik de 80 ben gepasseerd heb ik niet zoveel klachten. Dus tot nu toe
    loopt het gebeuren met VGZ goed. Hopelijk blijft het nog een poosje zo.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    6.5

    Service
    7
    Dekking
    7
  • GG.E. Schrijnemakers

    Klasse verzekeraar met uitstekende afhandeling van aanvragen en rekeningen

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9.5
    Dekking
    8
  • Yyvonne

    super bedrijf,snel met betalen,en zekers makkelijk in premie betalen,in termijnen,super snel en makkeijk geregeld alles..

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    10
    Dekking
    9.5
  • Aanja

    kijk betalen moet je overal.
    maar daar verwacht ik ook wat voor.
    dan doe maar bij VGZ.
    daar kun je met alles terecht.
    is toch zo dat ze voor hun klanten
    VEGT.

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • EEdwin Kist

    Mijn zorgverzekeraar is vgz met als tussenpersoon united consumers.
    Waarom via united consumers?
    Omdat je via united consumers nog extra korting krijgt bijgeschreven.
    Nou over vgz,ze zijn altijd(op de normale tijden)te bereiken.
    Ze helpen je bij alles, en geven je overal advies voor.
    En de premie voor het basispakket(waarin heelveel vergoed wordt)is betaalbaar.
    En zoals ik al zei,via united consumers nog extra korting ook.

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    9
  • CCM Belde

    Overzichtelijk, goede service.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    8
  • KKonings

    Uitstekende verzekering. Alléén zijn de maandbetalingen erg hoog en het eigen risico. ( dit zou denk ik wel voor onder de €100 p. mnd. kunnen)
    Maar dat is tegenwoordig zo in nederland.
    maar wel
    een… erg fijne verzekering.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    10
    Dekking
    7.5
  • Mmohamed

    Ik vind deze vgz een hele goeie zorgverzekeraar omdat het niet te duur is en het geeft je een goede zorg

  • Ddoorsnee

    LET OP het betreft Turien en Co die voor VGZ dit pakket verzorgen, volgens mij moeten ze het zelf betalen of zo.
    Wat een “BAGGER”kantoor; heb je je nota’s ingestuurd hoor je weken niets en krijg je uiteindelijk een vergoedingslijst blijkt er van alles niet te kloppen, steeds weer discussie of iets wel/niet onder voorwaarden valt.
    Kortom er is altijd wat en uitbetalen is zooooooooooooooooooooo traaaaaaaaaaaaaaaag.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    1.5

    Service
    1
    Dekking
    3
  • MM.Campisano

    Goede service, maar een hoge premie

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    5.5

    Service
    7
    Dekking
    5.5
  • RRene

    ooit van Trias over gegaan naar VGZ, kan helaas merken dat het geen kleine verzekering meer is, zijn goed in de normale dingen maar als je andere vragen hebt valt het niet meer in het protocol en weten ze op het call center niet wat ze er mee moeten en krijg je standaard antwoorden.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    6.5

    Service
    4.5
    Dekking
    3.5
  • JJan-Bart Neerhoff

    De service als er iets fout gaat is om te huilen. Per telefoon betaal je extra geld, en per mail is het lastig iets te verduidelijken als er aan de andere kant van het mail verkeer iemand zit die niet weet waar je het over hebt.
    De premie is relatief gezien scherp, (maar in principe veel te hoog)
    De dekking wordt echter steeds meer uitgekleed. Zaken die ik niet hoef of wil zijn uitgebreid, maar de zaken die ik nodig heb worden steeds minder vergoed.
    Extra betalen voor vrije zorgkeuze vind ik ook een kwalijke zaak.

    Premie
    8.5

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • Rrick

    Elk jaar weer leuke acties en kortingen!

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    10
    Dekking
    7.5
  • MMark

    Ik ben zeer te vreden over de service van VGZ hoe hun met een klanten omgaan is super.

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    8.5

    Service
    9
    Dekking
    8.5
  • RRJ Saris

    Ik maak gebruik van het gemeentepakket van VGZ. Omdat de gemeente hieraan meebetaalt is de premie aantrekkelijk, zeker gezien wat je ervoor terug krijgt. Zo is bijvoorbeeld in dit pakket zelfs het eigen risico afgekocht. Wat betreft de overige vergoedingen voor fysiotherapie, alternatieve therapiëen en de tandarts ben ik deels tevreden. Met name de fysiotherapie vergoeding is erg goed. De vergoeding voor alternatieve geneeswijzen vind ik aan de lage kant en de tandartsvergoeding mag van mij ook flink omhoog.
    Dan de service. Deze is erg goed. Wanneer ik naar de klantenservice bel word ik uitstekend geholpen. Ook het declareren is erg eenvoudig. Je mag zelfs een foto van je factuur maken en deze via je persoonlijke VGZ site declareren. Afhandeling van de declaraties gebeurt ook snel, binnen 6 werkdagen dacht ik zelfs.
    Ten slotte ben ik blij dat ik met mijn verzekering overal terecht kan en niet moet gaan kijken waar VGZ een zorgovereenkomst mee heeft afgesloten. Al met al dus een hele dikke voldoende voor deze verzekeraar!

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9
    Dekking
    9
  • AAnnemieke van Engh

    Al sinds 4 jaar ben ik een tevreden klant van VGZ. Online zaken regelen is makkelijk, maar als je er zelf even niet uitkomt kan je altijd bellen naar de klantenservice. Hier word je goed en vriendelijk geholpen en er wordt goed naar je geluisterd. Zelf ben ik aanvullend verzekerd en dat is prima geregeld! Ik ontvang van de dermatoloog geen factuur, deze wordt direct betaald door VGZ, wat een gemak!

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    7.5
  • JJoke Helmons

    Fijne zorgverzekering maar helaas wel duur. Goede voorzieningen voor ziektes. Dus helemaal goed. Callcenter wel moeilijk te bereiken via 0900 nummer, dat vind ik niet optimaal.

  • JJoke Helmons

    Het is een goede verzekering, maar wel duur. Bovendien hebben ze een callcenter voor je vragen en die weten bijna niets, daar schiet je niks mee op. Met heel veel moeite verbinden ze je door.
    Blijft dat op het gebied van ziekte b.v. borstkanker je hele goede voorzieningen hebt. Je krijgt tot een bedrag van 300 euro per jaar gratis lingerie.
    Daarbij krijg je ook een cursus bewegen betaald. Dat vind ik het fijne van VGZ

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    8.5

    Service
    5.5
    Dekking
    9.5
  • Àrno. Vromans

    Daar ik bij vgz voor de uitgebreide dekking heb gekozen weet ik waar ik aan tot ben.
    En als ik een probleem heb wordt deze op een profesionele manier opgelost.
    Een zeer goede verzekering waar geen ander aan kan tippen , sterker nog , een ander kan daar van leren . Schaam je maar niet, en vraag maar bij vgz of je bij hun in de leer mag komen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJelle

    Goede prijs/kwaliteitverhouding. Bij vragen via mail of telefoon snel antwoord of reactie. Zorgkeuze best ruim, soms wel een onlogische verdeling van vergoedingen in het aanvullend pakket.

    Premie
    6.5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7.5
    Dekking
    5.5
  • WWendy Peursem

    Ben best tevreden met VGZ.
    Declaraties worden snel betaald,als je belt niet lang in de wacht om iemand te spreken.
    Mensen aan de telefoon zijn niet altijd goed op de hoogte van alle regels en voorwaarden.
    Als enigste zorgverzekeraan nog een kleine vergoeding innaavullende verzekering voor mensen met coeliekie voor glutenvrij dieet

    Premie
    8.5

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Rra verhoog

    erg lastige inlog met digid en dan ook nog een sms, totaal overbodig extra lastig

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    5.5

    Service
    4.5
    Dekking
    6.5
  • PPeter

    Waardeloze verzekering hopeloze administratie foute rekeningen over niet gemaakte kosten en dreigen graag met foute incasso

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1.5
    Dekking
    1.5
  • BBoileau

    Sedert 1998 een geindexeerde daggeldverzekering (lees aanvullende verzekering) afgesloten bij VGZ. Vanaf 1 januari 2006 kent men het eigen product niet meer en verzekerde moet ieder jaar weer opnieuw alles uit de kast halen om de “daggeldverzekering” op de polis te krijgen. Zo ook voor het jaar 2015, echter begint het VGZ dan met verzinsels over het eerder opgezegde product daggeldverzekering welke voor onbepaalde tijd is aangegaan door verzekerde.
    Ook na consultatie de DAS rechtsbijstandverzekering en inmiddels een advocatenkantoor,komt er nog steeds geen juiste opzeggingsbrief en wordt verzekerde welke al 50 jaar bij het VGZ is aangesloten geschoffeerd met allerlei kinderlijk geschreven brieven zonder juridische onderbouwing.

    Premie
    1.5

    Zorgkeuze
    1.5

    Service
    1.5
    Dekking
    1.5
  • RR. Veldhuizen

    Er gaat van alles mis! Men deinst er niet voor terug een goedwillende cliënt met een deurwaarder te confronteren.
    Men instrueert de deurwaarder om voor een gering bedrag naar de kantonrechter te gaan.
    Mismanagement!

    Premie
    3.5

    Zorgkeuze
    3.5

    Dekking
    3.5
  • MMiep Jansen de Vrieze

    tot nu toe redelijk

  • Iina

    Ben al 40 jaar bij vgz dus voor mij geen reden om weg te gaan .
    Zou wel leuk zijn om een leuk atentie of zoiets te krijgen voor zolang bij deze verzekering te zijn.

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Mmath

    Blij dat ik kan overstappen. Slecht contactbeheer maar nog slechtereinformatie daarover. Erg blij dat ik terug kan naar ONVZ. Voor iets meer geld wel service en evrgoeding

  • Ffamilie

    VGZ keurt div. regressietherapeuten af ondanks lidmaatschap en certificatie via NVRT. Check dus goed of jouw therapeut wordt vergoed! Dit heeft mij dit jaar zelf 1200 euro gekost omdat ik té snel ben overgestapt…terwijl de vorige verzereraar CZ wel vergoedde. Verder moet je achter bijna elke declaratie aanbellen omdat VGZ ze (ten onrechte) in eerste instantie afkeurt. Let je dus niet goed op, loop je geld mis waar je recht op hebt. Dit is voor mij dermate doorslaggevend dat ik overstap naar een betrouwbaarder, meer service-gerichtere verzekeraar als Delta Lloyd, CZ of OHRA!

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    3.5

    Service
    1.5
    Dekking
    3.5
  • PPieter

    Al jaren na volle tevredenheid bij de VGZ verzekerd. Eerst via mijn werkgever en nu als prive-rekeninghouder via de collectiviteit van de ING . Ik ben nog aan het shoppen, maar denk dat ik bij de VGZ blijf. 5 a 10% korting op de basis en 20% korting ( was 15%) op de aanvullende. Tel uit je winst. iI heb dit jaar naast de Basis Natura , een aanvullende Best verzekering , maar ga het komend jaar voor de Basis Goede Keuze ( nieuwe mogelijkheid ) met 5% korting en de Aanvullende Beter met 20% korting. Aangezien VGZ met het ziekenhuis in mijn stad een contract heeft kan ik voor de goedkoopste basisverzekering gaan. Daarnaast heb ik dit jaar alweer mijn budgets voor het AV Best niet opgemaakt ( makkelijk op de VGZ website te bekijken) en kan deze budgets dus verlagen en zodoende kom ik op de AV Beter uit. Ik ga dan in 2015 per maand zo’n € 7,50 minder premie betalen!!!!!!! En wel € 105,94 Mijn advies is : loop eens goed je huidige zorgverzekering ( basis en aanvullende) en de vergoedingen voor de AV na. De premie voor de Tandartsverzekering heb ik even buiten beschouwing gelaten, want die heb ik zelf niet nodig. Opmerking voor de heer Prive: Ik snap niet dat u op een nieuwe premie van € 162,00 uitkomt.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • AArianne

    Premie behoorlijk omhoog gegaan.
    Klantenservice geeft slecht advies en weinig bereid tot helpen

    • Ccis

      Sinds Trias VGZ is gaan heten is de klantvriendelijkheid gedaald tot het minimale. Je word computermatig aan de telefoon geholpen met staandaard antwoorden op vragen, nadat je in plaats van je naam je klantnummer hebt op moeten geven. Problemen worden niet opgelost, ze worden alleen maar groter. Er komt geen advies voor de problemen met VGZ. Door hoge premie en slechte klantenservice heb ik nu de keus gemaakt om bij VGZ weg te gaan.

      Premie
      1

      Zorgkeuze
      0.5

      Service
      0.5
      Dekking
      0.5
  • PPrivé

    Premie voor 2015 veel te hoog van 114,00 naar 130,42 is zo’n 16,00 euro per maand meer. Voor een AOW inkomen zonder pensioen niet op te brengen want 375,00 komt er ook nog eens bij, dus tel maar uit je winst. Het enige voordeel is dat je een betaalregeling kan treffen, ( is volgens mij meer dan normaal) maar dan kom je al gauw op 162, 00 of per maand en dan zo’n 12 maanden lang. En dan nog wat niet in het pakket zit en zelf moet betalen bv de Apotheek. Voor mij mag dit systeem op de schop want hier door komen er alleen meer armen en dakloze bij. De rijke zullen hier geen last van hebben, de minima kan een doorverwijzing van de arts niet opvolgen en gaat niet naar het ziekenhuis terwijl de verzekeringen miljarden op de plak hebben en winst maken. Dit moest ik toch even kwijt want ben al ziek geworden van de nieuwe premie!
    Trouwens het telefoon tarief vind ik klantonvriendelijk moet een normaal tarief zijn en geen extra ook de telefonisten zijn vaak onkundig en brutaal als er een gewone vraag word gesteld. Dit is mijn ervaring en daar moet u het mee doen 😉

    Premie
    1.5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    3.5
    Dekking
    5

Kan het goedkoper?