1.406 beoordelingen


071 751 00 52


Bereken je premie

Zilveren Kruis

Premie
6,8

Service
7,7

Zorgkeuze
7,6

Vergoeding
7,4

Direct naar

Over Zilveren Kruis

Zilveren Kruis vormt een onderdeel van Achmea en is één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland en biedt keuze verschillende basisverzekeringen.  Zo is er een restitutiepolis waarbij je volledig vrije zorgkeuze hebt en 100 procent vergoeding ontvangt voor niet-gecontracteerde zorgverleners op basis van het marktconforme of wettelijke tarief.

Aan de andere kant van het polisaanbod ligt de budgetpolis van Zilveren Kruis. Bij deze polis regel je meer zelf en kies je voor planbare ziekenhuiszorg uit een select aantal ziekenhuizen en specialisten. Dat betekent dat je goed moet opletten waar je jezelf laat behandelen.

Bij Zilveren Kruis kun je naar wens veel zaken heel eenvoudig via het internet regelen. Zilveren Kruis biedt verder een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen met beperkte tot zeer ruime vergoedingen.

Zorgpremie

JaarRestitutieNaturaBudgetMix
2020€ 134,95€ 125,45€ 115,95-
2019€ 133,75€ 126,95€ 114,95-
2018€ 123,75€ 119,45€ 105,95-
2017€ 121,75€ 117,45€ 104,95-
2016€ 113,25€ 109,45€ 96,95-
2015€ 106,25€ 102,45€ 89,95-
2014€ 109,95€ 99,95€ 87,50-
2013€ 118,25€ 108,25€ 104,25-
2012€ 118,25€ 108,25€ --
2011€ 109,75€ 106,50€ --

Wat vind je van Zilveren Kruis?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend

1.406 reviews over Zilveren Kruis

  • DDaan

    Zeer slecht verzekering vooral klanten service medewerkers – onbeschoft en niet behulpzaam.

    Premie
    2
    Service
    2
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    2

  • PPa

    Slecht.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • RR. Gasto

    Zeer slecht!
    Klantvriendelijkheid en begrip is ver te zoeken bij hen.

    Premie
    4
    Service
    2
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    4

  • AAPKun

    Niet meer af te sluiten in 2020. Klanten die deze verzekering al hebben, kunnen deze blijven gebruiken.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • RRoxana

    I am currently a student in the Netherlands. I have started a new part-time job so I have applied for Basic Dutch Insurance with Zilveren Kruis. First, on the application there is the last question “Why are you applying to the insurance”. However, in the choices there is no choice suitable in this case (the start of a job) so I have chosen “Moved to the Netherlands”. This choice of the date was confusing in this moment, so I put when I moved back to the Netherlands. I contacted the customer service and I have sent the documents needed (twice at my own costs). Second, due to the corona virus issue I have decided to go back to basic insurance without the extras, to pay lower per month. I have contacted the customer service TWICE. First time the lady on the phone informed me that I cannot change back, because I need to do that within 15 days. I check my emails and call again insisting that I am within the 15 days, therefore, the second lady on the phone checked and informed me she can CHANGE the type of insurance and said she will with my permission. I agree and hang up at the end of the call. After a while I went to check my app to see when or how much I have to pay. Surprise, I have no insurance. I call customer service and the lady on the phone has been extremely rude and told me my insurance has been cancelled and I have to make a new one. I explain that it is not normal to have your insurance cancelled WITHOUT NOTIFICATION OR EXPLANATION. She insisted that I am the one who chose the wrong date for the start of the insurance, while I was explaining they made me send documents for that issue and that this has nothing to do with it and if it does I should be notified at least that I do not have insurance since I can get 400 euros fine for it. Continuing to be rude I told her I want to make a complain and she said she will put it in the system after the call. Never going back to this insurance because the customer service and their methods are ridiculous.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • TThecead

    Dat hangt af van uw basisverzekering. Bij ZieZo Basis krijgt u 100 % vergoeding bij alle ziekenhuizen waar we afspraken mee hebben. Bij ZieZo Selectief krijgt u 100% vergoeding bij 57 ziekenhuizen die we geselecteerd hebben. Gaat u naar een zorgverlener waar we geen afspraken mee hebben? Dan kunt u er wel heen, maar krijgt u minder vergoed, 75 % van het gemiddeld gecontracteerd tarief. De tarieven voor niet-gecontracteerde zorg vindt u op deze pagina.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • FFilip

    Zilveren kruis gewoon te mijden voor buitenlanders.
    Service is bedroevend en relatief onvriendelijk.
    Enkel betalen via Ideal en inloggen als je een digID hebt.
    Ze bieden geen enkel alternatief aan voor buitenlanders wat het opvolgen van de betalingen dus bemoeilijkt waarna ze gretig met incasso kosten rondstrooien.

    Ganse zorgverplichting die wordt opgelegd vanwege overheid is al erg genoeg maar dat er dan verder zo weinig flexible mee wordt omgesprongen is bedroevend.
    Ze kunnen niet doen aan het beperkte tijdswindow voor wijziging van de premie maar zelfs binnen hun aanbod kan je niet meer wijzigen en weinig begripvol aan telefoon.

    Dus wat gefrustreerd en veel is niet aan Zilver Kruis te wijten maar hun service verergert de restricties en de bijhorende frustraties alleen maar.

    Opm. Aanvullend 5 sterren maar ook alleen maar omdat ik daar niks van kan beoordelen. Ik maak nooit gebruik van de zorgverzekering.

    Premie
    7
    Service
    2
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    5

  • BBiqnca

    Hun uitschrijven verwerken en het niet afschuiven op de ander zorgmaatschappij alles belt.

    Alles je uitschrijf! Dan niet in december januari premies laten betalen door klant!!!!!! (ps doe zo ie zo gewoon in januari)

    wanneer je premie die december aftrok in december. eerst nakijken of die niet gestortneerd is.

    na alle deze fouten. niet iemand die later ontdekt een 10,00 laten betalen omdat dan 2de herindering krijgt.

    Premie
    8
    Service
    2
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    10

  • KKevin

    Updating my plan didn’t go through for some reason. I found this out 4 days after the deadline. After speaking with them, Zilveren Kruis said they’re unable to make any exceptions and that I’m now stuck on the 1-star plan and they’re unable to help. This is because I missed the year’s cut-off by 4 days..

    Premie
    5
    Service
    1
    Zorgkeuze
    5
    Dekking
    5

  • AAnoniem

    Contracten zijn niet rond met zorgaanbieder. Indien je als verzekerde wil overstappen dien je dit tijdig te doen echter heeft de verzekeraar zelf niet de contracten op orde met de zorgaanbieders. Ronduit teleurstellend.

    Premie
    3
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • MMaarten

    Super ervaring gehad! Erg vriendelijke medewerkers op Whatsapp die mij keurig hebben geholpen met mijn verzoek! Dachten echt mee aan een oplossing.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • FFrank

    al jaren tevreden verzekerd bij de Zilveren Kruis. Declaraties worden snel terugbetaald, meeste loopt direct via de zorgverzekeraar. Ga toch eens vergelijken voor dit jaar, want de korting is wel verlaagd, maar daar kan Zilveren Kruis weinig aan doen.

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    9

  • AA. Geerdink

    Het zilveren kruis heeft te weinig zorg ingekocht bij het plaatselijke ziekenhuis waardoor ik niet met spoed terecht kan zoals door de huisarts is voorgeschreven. Ik heb geen auto en dus is het voor mij geen optie elders behandeld te worden, ik moet op de fiets of met de taxi naar huis.
    Ze maakten mij tijdens het gesprek verantwoordelijk omdat ik een budgetpolis zou hebben. Terwijl ik heel bewust heb gekozen voor vrije zorgkeuze. En dat heb ik nu niet omdat de Friesland zorgverzekering die onder Zilveren Kruis valt in oktober zijn zorgplafond bij het ZGT al heeft bereikt. Dus kijk uit voordat je voor zilveren kruis of voor verzekeringen die daar onder vallen kiest.

    Premie
    7
    Service
    2
    Zorgkeuze
    1

  • AAli

    Al jaren bij hen verzekerd. De service is erg goed. Als ik vragen heb zijn ze goed te benaderen en komen met een duidelijk antwoord. Ze denken mee.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • JJ. Teunissen

    Gelukkig geen echte problemen meer met de gezondheid, deze wel gehad en is naar alle tevredenheid verlopen. voor ons is het zilverenkruis een goede verzekeringsmaatschappij.

    Premie
    1
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • DDunya

    De beperking in AV leidt tot grote verschillen vergoede zorg en daarmee ook in premies. Service is adequaat en reactietermijn zijn snel

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    5

  • JJaap de Groot

    alles is tot nu toe prima verlopen. Ik heb elke keeer gekregen waar ik recht op heb

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • TT. Specht

    Geopereerd aan schouder in december 2019. Gebeld wat voor zorg ik nodig had voor 2020 om mezelf niet over te verzekeren, aangezien er ook al fysio is verkregen in 2019. Goed geholpen en weer exact verzekerd voor wat ik volgend jaar nodig heb.

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • AA Cijvat

    Premie wordt elk jaar maar duurder en de behandelingen minder

    Premie
    5
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • DD.J.Althof

    Wij weten waar we aan toe zijn en contact leggen is makkelijk, indien dit nodig is.
    Tot nu toe positieve ervaringen, duidelijke polisvoorwaarden en regelmatige info-mails.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • HHenk Bosch

    Telefonisch goed bereikbaar. Reiskosten i.v.m. chemo/immuun-therapie worden altijd vergoed.
    Denken met je mee. Waar voor je geld/premie !!!!!!

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • HHans Mesman

    Vanaf het allereerste begin ben ik verbonden aan het Zilveren Kruis.
    Nooit enig probleem gehad met deze ziektekostenverzekeraar.
    Het hoeft voor mij niet de goedkoopste te zijn als het gehele plaatje maar klopt.
    Elk jaar dat gedoe met overstappen is aan mij niet besteed,ik weet nu wat ik heb en
    daar ben ik tevreden mee.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • MMartin

    Vreselijk ongeinteresseerd, nooit antwoord. Betaal meer bijna € 180 premie per maand, maar keren niets uit, doen altijd moeilijk. Passen gedurende het jaar de voorwaarden aan, zijn arrogant etc. Wegblijven bij deze vreselijke oplichters.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • MMarcel

    Altijd vriendelijke hulp en duidelijk in de voorwaarden

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • HHerman van Driel

    Heeft hele goede en bekwame klantenservice.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • Ww.custers

    zijn vriendelijk en nemen de tijd aan de telefoon om je vragen te beantwoorden en geven duidelijke uitleg-snelle afhandeling van declaraties-duidelijk en uitgebreide polis

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • Vvan Tongeren

    goede service en scherpe premie

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • CC.

    De mensen die voor Zilveren Kruis werken zijn echt niet de slimste/ interesse ligt onder het 0 punt.
    Ik heb verschillende keren voor een verklaring gevraagd. Of ik krijg deze niet, of ze sturen een brief zonder bijlage erbij, of ze sturen de polis op van mijn partner. Ik heb verschillende keren voor een verklaring gevraagd (3 keer) en het gaat ALTIJD mis.

    Premie
    7
    Service
    1
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • SSam

    Zeer slechte ervaringen met Zilveren Kruis. Ze lokken je met een lage premie, maar daarna is het een grote ramp! Dan stijgt de premie en worden afspraken stelselmatig niet nagekomen. En indien je het niet eens bent met de gang van zaken, omdat ze bv rustig twee maanden de tijd nemen om te reageren, dan maken ze misbruik van hun machtspositie en melden je aan bij het CAK… Denk goed na voordat je met deze partij in zee gaat!

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • CCor v Tuil

    heb eigenlijk weinig tot geen contact met mijn verzekeraar. Komt omdat ik gelukkig weinig medische problemen heb en alleen een basisverzekering, Ik heb diabetes type 2, de rekening voor de medicijnen daarvoor komt automatisch binnen en is correct en wordt betaald vanuit mijn eigen verplichte risico.

    Premie
    4
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • RRuus

    Volgens media gingen de grote zorgverzekeringen met hun premie naar beneden. Bij zilveren kruis niet hoor. Sterker nog haast met 5 euro per maand omhoog. Schandalig

    Premie
    2
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    2

  • SS.

    Je wordt goed geholpen, alleen jammer wat je veel betaald maar weinig voor terug krijgt. Vooralsnog veel uit eigen zak betalen.

    Premie
    4
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    6

  • ZZomer

    Alles duidelijk en goed terug te vinden. Goede service

    Premie
    4
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • FFrank Heine

    Positief

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • SSieta

    Top in 1 woord nooit geen moeilijkheden gehad. Vorig jaar traject borstkanker gehad door chemo zelfs vijf ziekenhuisopnames en injecties moeten hebben. Maatwerkprothese binnen twee dagen goedgekeurd zo kak ik nog wel even doorgaan. Super tevreden mee

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • BBianca den Draak

    Prima geregeld nooit geen issues gehad met Zilveren Kruis.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • LLarissa

    The company wrongly charged me the payment of one month more, and after dozens of calls (each call explaining the same situation to different people), uploading documents on their website, wasting days of effort from my side… I was never able to solve the mistake and receive my reimbursement, after 5 months of trying! I move out of the Netherlands and the situation was never solved because of their inability to inform me of the correct procedure.

    Premie
    2
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • AAb Kaan

    Wij zochten een verzekeraar die zorg verzekert die aansluit bij onze wensen tegen een redelijke premie. We hebben verschillende verzekeraars gehad in het verleden, maar zijn nu (weer) verzekerd bij ZK. De premie is redelijk, wel vinden we het jammer dat de vergoeding voor het aantal behandelingen fysiotherapie de laatste jaren fors is verminderd.
    Bij de contacten via mail of telefoon worden de vragen vlot en vriendelijk afgehandeld.

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • KKlein Haarhuis.J

    Komende 3 mnd geen zorg meer in ziekenhuis in Hengelo ov .Als Hengelo”r Met Z K verzekering is het overwegen waard uit te kijken naar andere verzekeraar.

    Premie
    4
    Service
    5
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • AAnja

    Mijn verzekeraar communiceert duidelijk en ik kan ten alle tijden in mijn dossier om te kijken waarvoor ik wel/niet verzekerd ben, welke zorgkosten ik heb gemaakt etc.
    Wel vind ik het, in het algemeen, niet normaal wat een gemiddeld gezin per maand kwijt is aan zorgkosten.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • NNancy

    Wat een groot nadeel is is dat ik begin van het jaar een aanvullende verzekering aan vroeg en dat ging blijkbaar fout en daar kwamen we te laat achter en kon ik die niet meer toevoegen . Dat vind ik van hun erg slordig. En dat is netjes uitgedrukt

    Premie
    6
    Service
    2
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    2

  • MMed Mach

    Altijd goed verzekerd via Zilveren Kruis. Wel moet ik zeggen dat de prijzen van tegenwoordig voor de premies wel absurt hoog zijn. Dit kan en moet goedkoper worden

    Premie
    5
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • JJan

    Goede service. Denkt in oplossingen. Goede pakketten.

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • Eeddy arts

    gewoon goede verzekeringsmaatschappij

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • JJaap de Groot

    Keurige verzekeraar. Niets op aan te merken. Doet precies wat ze belooft.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • Ccarla bastiaans

    mooie premie
    waar je veel voor krijgy
    ruime keuze in tandartsvergoeding
    goede service, bereikbaarheid denken mee

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • Jjj.Smits

    Heb bij deze verzekering nog geen problemen gehad tav vergoedingen, daar is de vergoedings- pag zeer duidelijk over, ook op mails wordt snel en duidelijk gecommuniceerd, evenals de klanten service, misschien niet de goedkoopste maar een goede en duidelijke verzekering is dat wel waard

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • SSimon Groot

    De service is prima. Altijd snel iemand aan de telefoon en online is simpel alles te regelen. ook de uitbetalingen verlopen vlot. Daartegenover staat dat de premie en de aanvullingen aan de prijzige kant zijn. De zorgkeuze is ook goed maar dan moet je wel aanvullend verzekerd zijn.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    6

  • HHenk Veen

    Nooit problemen mee gehad, doet gewoon zijn werk

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • PPetronella Smit

    Goede service , snelle afhandeling van declaraties, prima

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    6