1.708 beoordelingen


071 751 00 52


Bereken je premie

Zilveren Kruis

Premie
6,9

Service
7,8

Zorgkeuze
7,7

Vergoeding
7,5

Direct naar

Over Zilveren Kruis

Zilveren Kruis vormt een onderdeel van Achmea en is één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland en biedt keuze uit verschillende basisverzekeringen.  Zo is er een restitutiepolis waarbij je volledig vrije zorgkeuze hebt en 100 procent vergoeding ontvangt voor niet-gecontracteerde zorgverleners op basis van het marktconforme of wettelijke tarief.

Aan de andere kant van het polisaanbod ligt de budgetpolis van Zilveren Kruis. Bij deze polis regel je meer zelf en kies je voor planbare ziekenhuiszorg uit een select aantal ziekenhuizen en specialisten. Dat betekent dat je goed moet opletten waar je jezelf laat behandelen.

Bij Zilveren Kruis kun je naar wens veel zaken heel eenvoudig via het internet regelen. Zilveren Kruis biedt verder een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen met beperkte tot zeer ruime vergoedingen.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Mix
2021€ 139,95€ 128,45€ 120,95-
2020€ 134,95€ 125,45€ 115,95-
2019€ 133,75€ 126,95€ 114,95-
2018€ 123,75€ 119,45€ 105,95-
2017€ 121,75€ 117,45€ 104,95-
2016€ 113,25€ 109,45€ 96,95-
2015€ 106,25€ 102,45€ 89,95-
2014€ 109,95€ 99,95€ 87,50-
2013€ 118,25€ 108,25€ 104,25-
2012€ 118,25€ 108,25€ --
2011€ 109,75€ 106,50€ --

Wat vind je van Zilveren Kruis?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend

1.708 reviews over Zilveren Kruis

  • PPpost

    Slee ht iemand met een beperking mag 3x per dag naar toilet en moet daarna luiers aan
    Schandalig

    Premie
    2
    Service
    2
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    8

  • VValerie

    Altijd bereikbaar, vriendelijk en denken graag mee. Ook onder de aanvullende verzekering wordt veel meer gedekt dan bij mijn ervaring is bij andere zorgverzekeraars.

    Premie
    7
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • KKader

    Een aantal keer gebeld met zilveren kruis over een vergoeding van een behandeling. Elke keer een ander antwoord gekregen. Heel erg frustrerend. Als je vraagt of je het antwoord zwart op wit kunt krijgen, is het antwoord nee en dan wordt je verwezen naar de zorgwijzer. Kortom, ik zou nooit aanraden om voor deze zorgverzekeraar te kiezen en ik zal dan ook nooit meer bij deze verzekeraar een verzekering afsluiten. zijn heel erg onprofessioneel.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • IInge

    Tot 2020 nooit problemen gehad met Zilveren Kruis. Nu in 2021 overgestapt.. Rechtzaak tegen de dienstapotheek in Amersfoort , een regio met 400.000 inwoners moet zijn medicijnen voortaan maar in Utrecht halen. Medicatie via internetapotheek, hulpmiddelen via de groothandel.
    Het draait enkel en alleen nog maar om geld, niet om kwaliteit en goede dienstverlening.

    Premie
    6
    Service
    2
    Zorgkeuze
    2

  • UUmit

    Het polisblad goed controleren of je het pakket wat je hebt gekozen daadwerkelijk krijgt toegewezen of dat ze je een duurder pakket voorschotelen. Dat laatste is me namelijk overkomen en ben nu het geld kwijt voor het pakket waar ik niet voor heb gekozen.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

    • UUmit

      Update: Door goede afhandeling van Zilveren Kruis wordt het netjes teruggestort!

  • LL. Hardin

    Transparantie

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • CCarel Kruip

    Een zeer betrouwbare zorverzekeringsmaatschappij, die telefonisch goed bereikbaar is. De kosten verschillen niet noemenswaardig van het gemiddelde ziektekostenbedrag. De dekking is met name met het aanvullende pakket zeer ruim en gul. De communicatie verloopt soepel, respectvol en beleefd. er worden niet onnodig veel mails en berichten anderszins verstuurd. Net als Zilveren Kruis, wil ik met dit review niet per definitie paginavullend zijn maar me beperken tot de kern van de zaak.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • HHans

    Beste mensen, ik betaal samen met mijn gezin al heel lang zorgkosten met een duur pakket. Voor het eerst heb ik een declaratie ingediend en om hun toestemming gevraagd. In het begin had zilverenkruis enkel 2 papieren nodig. Omdat het om een vergoeding boven de 2000 euro gaat vragen ze nu telkens opnieuw een ander document. Ik heb samen met mijn vrouw maanden lang mooiete gedaan en 15 extra documenten aangeleverd war ze om vroegen en tot op heden vinden ze het nog steeds niet genoeg. We hebben onze huisarts ingeschakeld en die heeft ook heel wat aangeleverd maar zilverenkruis doet alleen maar moeilijk. We gaan met ons gezin overstappen. We betalen per jaar 4800 aan zilverenkruis buiten de eigenrisico. Zilverenkruis moet je nooit aan beginnen.

    Premie
    2
    Service
    2
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    2

  • RRuud

    altijd bereid om te helpen, ook op moeilijke uren.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • Ee.m.m.Goudriaan

    geeft een duidelijk beeld wat er allemaal mogelijk is en ik zit er al bij

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • CCEES

    PRIMA , GEEN REDEN TOT OVERSTAPPEN

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • RRudy Amalo

    Wordt steeds minder vergoed ondanks de stijgende premie en eigen risico.

    Premie
    4
    Service
    4
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    4

  • FFrans van Houten

    Ik ben zeer tevreden over mijn zorgverzekering. Dit komt omdat ik overall terecht kan als ik ergens heen moet. Bijvoorbeeld ziekenhuis fysio en noem maar op. Als ik bel en wat wil weten wordt ik goed geholpen en dat geeft mij een goed gevoel.

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • DD.J.Althof

    Al jaren zonder problemen bij het Zilveren kruis, aan te bevelen.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • HHans Mesman

    Beetje afstandelijk ook omdat je alles online moet regelen.
    Als je belt krijg je na lang wachten iemand aan de lijn die veelal geen duidelijke antwoorden
    kan geven op je vragen
    Je voelt je enigzins met een kluitje in het riet gestuurd

    Premie
    7
    Service
    6
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    7

  • HH.Mesman

    deze verzekeraar heb altijd gehad vanaf het begin
    via mijn toenmalige werkgever kreeg ik collectiviteitskorting en sindsdien ben ik nooit overgestapt.
    nu deze korting vervalt beraad ik me om eens op de markt te gaan kijken.
    op heden gaat mijn voorkeur naar Unive uit omdat ik daar meer verzekeringen heb lopen

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • EEvert Jan Van Loenen

    al jaren lid

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • Uuib Uitbeijerse

    nooit problemen, redelijke premie en goed klantservic

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • Ppissed of person

    Absolute scandal, was never allocated a GP, was over charged on numerous occasions, when I left NL and tried to cancel the webpage convieniently does not allow me to complete a required section, after getting throught to a live chat (as email is not an option?!) and providing required info the chat either timed out or was closed,
    Health insurance is a scam anyway, shame its a legal requirement disgusting.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • HHoning

    Goede adviezen. Mogelijkheid voor contact met zorgcoach.
    Snelle afwikkeling declaraties.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    6

  • HH. C.deJong-Visser

    Ik vind het heel belangrijk dat mijn ingediende rekeningen snel door Zilveren Kruis worden vergoed en dat ik met 3 sterren ook prima aanvullend verzekerd ben.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    6

  • MM.H. de Kort-Lievaart

    Tot nu toe merk ik niets. Ben goed verzekerd ook aanvullend en krijg nooit rekeningen. Alles gaat buiten mij om. Wel zo makkelijk. Je hoeft nergens achter aan.
    Als iets bij de Apotheek niet vergoed wordt dan geeft de Apotheek dat aan en kan ik uitwijken naar een goedkoper alternatief bij b.v. Het Kruidvat

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • SSander

    Slechte verzekering

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    4

  • GGeorge

    In het algemeen Zilveren Kruis maakt geen onderscheid tussen andere zorgverzekeraars. Oplettend is dat je bent verplicht tot 16 December jouw zorgverzekeraar te kiezen en niet zoals wettelijk gewend tot 01 Januari.Ben je vergeten tot 16 December dat te doen, en maakt je op de volgende dagen ( tot 01 Januari) jouw keuze, dan opletten dat je 2 zorgverzekeraars betaald. Namelijk, op 27 December wordt de door jouw huidig gekozen bedrag, zomaar automatisch afgeschreven. Dus goed opletten bij Zilveren Kruis hun termijn van zwijgend verlenging van hun contract en de automatische incasso!!!

    Premie
    3
    Service
    1
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    3

  • RR.E.Fraser

    Geachte dhr/mevr.ze hebben een jaar mijn op de hoogte gehouden van alle info:Vrindelijkegroet Ruben.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • CCedric Faerber

    Ik zelf ben altijd met Gods wil gezond geweest aldus jaren bij zilveren kruis en mijn gezin gelukkig ook, dus hebben wij nooit echt gebruik gemaakt van de vergoedingen gelukkig. Maar we zijn blij met zilveren kruis al meer dan 15 jaar. Elk jaar weer vergelijk ik andere ziekenfondsen, maar Zilveren Kruis geeft me altijd weer de beste optie.
    Ben er heel blij mee

    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • CCedric Faerber

    Ik ben al meer dan 15 jaar bij en het bevalt me nog steeds. Ik ben elke jaar weer het goed koopste uit.
    Elk jaar vergelijk ik weer maar Zilveren Kruis kom altijd het voordeligst uit met de beste dekking in alle fronten.
    2021 weer Zilveren Kruis

    Premie
    10
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • CClau

    Op zich prima. We zijn overgestapt ivm Orthodontie vergoeding voor kinderen onder de 18 jaar en de desbetreffende wachttijd.

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • CCarolina

    The most awful experience EVER. Agency guidelines are made to protect themselves to not refund you even though they offer the possibility to treat abroad.
    Had a failed attempt to a FIV treatment thanks to them, lost my money and treatment didn’t work as i had to pass my time of the phone fighting to my rights as they told me a year ago i could proceed and objected at last minute.
    They dont care about your health, they care about your money. I lost the only opportunity to become a mother due to my dossier, (yes exactly, all my husband samples were used in one go) and i told them SEVERAL TIMES. They have a selfish guidelines they follow so they dont have to pay you. I will blame it on you for ever.
    Miserable people.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

    • GGeorge

      @Carolina, welkom to the club ! Don’t worry, nobody listens.

  • TTeunis

    Zeer slecht heb je restitutiepolis word deel niet niet vergoed wel veel premie

    Premie
    4
    Service
    2
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    8

  • GGonny de veer

    Helefijne ziekenverzekering ,altijd behulpzaam als je belt en er is wat. Aardig aan de telefoon je krijgt nog een kaartje ook als er echt wat is.
    Veel keuze bij aanvullende verzekering alkes snel geregeld. Bij aanvraag van operatie gelijk snel akoord.
    Ik ben blij met zilverkruis en ben daar altijd al.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    10

  • GGonny de veer

    Helefijne ziekenverzekering ,altijd behulpzaam als je belt en er is wat. Aardig aan de telefoon je krijgt nog een kaartje ook als er echt wat is.
    Veel keuze bij aanvullende verzekering alkes snel geregeld. Bij aanvraag van operatie gelijk snel akoord.
    Ik ben blij met zilverkruis en ben daar altijd al.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    10

  • IIlse

    Fijne zorgverzekeraar. Heb ze niet vaak nodig, maar als ik ze nodig heb dan word ik goed geholpen!!

    Premie
    7
    Service
    10
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    8

  • Rrita de leeuw

    een hele goede maar wel dure verzekeringsmaatschappij. Je kunt altijd bellen voor vragen, raad en advies. Ook de declaratie gaan heel eenvoudig en snel.

    Premie
    2
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • RRob Voss

    Uitstekende dekking voor een goede prijs. Erg soepel met het verstrekken van een betalingsregeling, dwz rekeningen gespreid betalen en ook eigen risico spreiden is mogelijk.
    Uitbetalen declaraties gaat supersnel en zonder problemen.
    Vanuit mijn werk (zorg) ook erg veel te maken met het aanvragen van machtigingen voor zittend ziekenvervoer voor bewoners van ons zorgcentrum. Achmea, vooral Zilveren Kruis, is de enige waar dat telefonisch kan en we bijna altijd binnen een half uur een rolstoeltaxi kunnen regelen. Ook is de machtiging langer geldig bv de duur vd revalidatie. Bij alle andere verzekaars moet het schriftelijk met daarbij een artsverklaring. Is veel omslachtiger en duurt veel langer natuurlijk. Kortom zowel prive als voor mijn werk een prima verzekeraar.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • MMonique

    De premie vind ik nogal prijzig….dit omdat ik genoodzaakt ben om aanvullend verzekerd te zijn. Zonder aanvulling wordt er te weinig vergoed dat ik voor mijn zoontje en mezelf nodig heb …

    Premie
    4
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    4

  • MMonique

    De premie vind ik nogal prijzig….dit omdat ik genoodzaakt ben om aanvullend verzekerd te zijn. Zonder aanvulling wordt er te weinig vergoed dat ik voor mijn zoontje en mezelf nodig heb …

    Premie
    4
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    4

  • EEvert

    Vorig jaar overgegaan naar Zilveren Kruis omdat Avero Achmea hierin opgenomen werd. Tot nu toe geen problemen gehad, maar ook nog niet zo veel contact.
    De premie is aan de hoge kant, maar de vrije zorgkeuze en de aanvullende verzekering zijn goed.

    Premie
    4
    Service
    5
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • DDiana Tiemessen

    al jaren klant bij zilver kruis nog nooit problemen gehad

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • NNoortje

    Tot nu toe de voordeligste zorgverzekering met de beste aanvullende verzekering. Wel met collectief. Snel alles geregeld, declaraties online indienen en binnen 3 dagen uitbetaald.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • AAnita

    Al jaren bij zilveren kruis verzekerd. Via collectief zijn vooral de extra fysiobehandelingen heel fijn. Makkelijk is het om te declaren met de zilveren kruis app. Heel tevreden over zilveren kruis. Waarschijnlijk volgend jaar weer maar eerst vergelijken natuurlijk.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • HHeleen Faber

    Prima zorgverzekeraar

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • CCarlien Schmidt

    Goede dekkingsgraad.
    Ben heel blij met vergoeden van alternatieve geneeswijzen.
    Snelle betaling.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • DDaphne B.

    Prima zorgverzekering. Maak er echter niet heel veel gebruik van. Geen klachten.

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • JJJ

    De enige zorgverzekeraar met een aanvullende tand module tot €1200 met 100% dekking.

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    10

  • GGerard Dekker

    Gemiddelde vergoedingen

    Premie
    4
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • AAnna

    Altijd behulpzaam bij contact, of het nu gaat om zorgbemiddeling of om betaling. Snelle uitbetaling van declaraties. Mooie website/app

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    10

  • YYoussra

    Ik betaal veel voor een aanvullende verzekering, alleen vind ik het inhoudelijk niks.

    Premie
    6
    Service
    4
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    6

  • KK Dirkse van Loozenoord

    Hele aardige en kundige medewerkers doen graag alles om je te helpen ben al 32 jaar klant bij hun en nog nooit gewisseld .

    Premie
    3
    Service
    9
    Zorgkeuze
    4
    Dekking
    1

  • Mmp wijntje

    Deze zorgverzekeraar staat altijd voor je klaar, heeft duidelijke antwoorden op je vragen of zoeken het op.
    Betalen doen ze vlot en correct binnen 3 dagen, zit al jaren bij deze zorgverzekeraar en ben niet van plan om over te stappen.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10