1.392 beoordelingen


071 751 00 52


Bereken je premie

Zilveren Kruis

Premie
6,8

Service
7,7

Zorgkeuze
7,7

Vergoeding
7,4

Direct naar

Over Zilveren Kruis

Zilveren Kruis vormt een onderdeel van Achmea en is één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland en biedt keuze verschillende basisverzekeringen.  Zo is er een restitutiepolis waarbij je volledig vrije zorgkeuze hebt en 100 procent vergoeding ontvangt voor niet-gecontracteerde zorgverleners op basis van het marktconforme of wettelijke tarief.

Aan de andere kant van het polisaanbod ligt de budgetpolis van Zilveren Kruis. Bij deze polis regel je meer zelf en kies je voor planbare ziekenhuiszorg uit een select aantal ziekenhuizen en specialisten. Dat betekent dat je goed moet opletten waar je jezelf laat behandelen.

Bij Zilveren Kruis kun je naar wens veel zaken heel eenvoudig via het internet regelen. Zilveren Kruis biedt verder een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen met beperkte tot zeer ruime vergoedingen.

Zorgpremie

JaarRestitutieNaturaBudgetMix
2020€ 134,95€ 125,45€ 115,95-
2019€ 133,75€ 126,95€ 114,95-
2018€ 123,75€ 119,45€ 105,95-
2017€ 121,75€ 117,45€ 104,95-
2016€ 113,25€ 109,45€ 96,95-
2015€ 106,25€ 102,45€ 89,95-
2014€ 109,95€ 99,95€ 87,50-
2013€ 118,25€ 108,25€ 104,25-
2012€ 118,25€ 108,25€ --
2011€ 109,75€ 106,50€ --

Wat vind je van Zilveren Kruis?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend

1.392 reviews over Zilveren Kruis

  • JJ. Teunissen

    Gelukkig geen echte problemen meer met de gezondheid, deze wel gehad en is naar alle tevredenheid verlopen. voor ons is het zilverenkruis een goede verzekeringsmaatschappij.

    Premie
    1
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • DDunya

    De beperking in AV leidt tot grote verschillen vergoede zorg en daarmee ook in premies. Service is adequaat en reactietermijn zijn snel

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    5

  • JJaap de Groot

    alles is tot nu toe prima verlopen. Ik heb elke keeer gekregen waar ik recht op heb

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • TT. Specht

    Geopereerd aan schouder in december 2019. Gebeld wat voor zorg ik nodig had voor 2020 om mezelf niet over te verzekeren, aangezien er ook al fysio is verkregen in 2019. Goed geholpen en weer exact verzekerd voor wat ik volgend jaar nodig heb.

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • AA Cijvat

    Premie wordt elk jaar maar duurder en de behandelingen minder

    Premie
    5
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • DD.J.Althof

    Wij weten waar we aan toe zijn en contact leggen is makkelijk, indien dit nodig is.
    Tot nu toe positieve ervaringen, duidelijke polisvoorwaarden en regelmatige info-mails.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • HHenk Bosch

    Telefonisch goed bereikbaar. Reiskosten i.v.m. chemo/immuun-therapie worden altijd vergoed.
    Denken met je mee. Waar voor je geld/premie !!!!!!

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • HHans Mesman

    Vanaf het allereerste begin ben ik verbonden aan het Zilveren Kruis.
    Nooit enig probleem gehad met deze ziektekostenverzekeraar.
    Het hoeft voor mij niet de goedkoopste te zijn als het gehele plaatje maar klopt.
    Elk jaar dat gedoe met overstappen is aan mij niet besteed,ik weet nu wat ik heb en
    daar ben ik tevreden mee.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • MMartin

    Vreselijk ongeinteresseerd, nooit antwoord. Betaal meer bijna € 180 premie per maand, maar keren niets uit, doen altijd moeilijk. Passen gedurende het jaar de voorwaarden aan, zijn arrogant etc. Wegblijven bij deze vreselijke oplichters.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • MMarcel

    Altijd vriendelijke hulp en duidelijk in de voorwaarden

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • HHerman van Driel

    Heeft hele goede en bekwame klantenservice.

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • Ww.custers

    zijn vriendelijk en nemen de tijd aan de telefoon om je vragen te beantwoorden en geven duidelijke uitleg-snelle afhandeling van declaraties-duidelijk en uitgebreide polis

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • Vvan Tongeren

    goede service en scherpe premie

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • CC.

    De mensen die voor Zilveren Kruis werken zijn echt niet de slimste/ interesse ligt onder het 0 punt.
    Ik heb verschillende keren voor een verklaring gevraagd. Of ik krijg deze niet, of ze sturen een brief zonder bijlage erbij, of ze sturen de polis op van mijn partner. Ik heb verschillende keren voor een verklaring gevraagd (3 keer) en het gaat ALTIJD mis.

    Premie
    7
    Service
    1
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • SSam

    Zeer slechte ervaringen met Zilveren Kruis. Ze lokken je met een lage premie, maar daarna is het een grote ramp! Dan stijgt de premie en worden afspraken stelselmatig niet nagekomen. En indien je het niet eens bent met de gang van zaken, omdat ze bv rustig twee maanden de tijd nemen om te reageren, dan maken ze misbruik van hun machtspositie en melden je aan bij het CAK… Denk goed na voordat je met deze partij in zee gaat!

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • CCor v Tuil

    heb eigenlijk weinig tot geen contact met mijn verzekeraar. Komt omdat ik gelukkig weinig medische problemen heb en alleen een basisverzekering, Ik heb diabetes type 2, de rekening voor de medicijnen daarvoor komt automatisch binnen en is correct en wordt betaald vanuit mijn eigen verplichte risico.

    Premie
    4
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • RRuus

    Volgens media gingen de grote zorgverzekeringen met hun premie naar beneden. Bij zilveren kruis niet hoor. Sterker nog haast met 5 euro per maand omhoog. Schandalig

    Premie
    2
    Service
    7
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    2

  • SS.

    Je wordt goed geholpen, alleen jammer wat je veel betaald maar weinig voor terug krijgt. Vooralsnog veel uit eigen zak betalen.

    Premie
    4
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    6

  • ZZomer

    Alles duidelijk en goed terug te vinden. Goede service

    Premie
    4
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • FFrank Heine

    Positief

    Premie
    8
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    8

  • SSieta

    Top in 1 woord nooit geen moeilijkheden gehad. Vorig jaar traject borstkanker gehad door chemo zelfs vijf ziekenhuisopnames en injecties moeten hebben. Maatwerkprothese binnen twee dagen goedgekeurd zo kak ik nog wel even doorgaan. Super tevreden mee

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • BBianca den Draak

    Prima geregeld nooit geen issues gehad met Zilveren Kruis.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • LLarissa

    The company wrongly charged me the payment of one month more, and after dozens of calls (each call explaining the same situation to different people), uploading documents on their website, wasting days of effort from my side… I was never able to solve the mistake and receive my reimbursement, after 5 months of trying! I move out of the Netherlands and the situation was never solved because of their inability to inform me of the correct procedure.

    Premie
    2
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • AAb Kaan

    Wij zochten een verzekeraar die zorg verzekert die aansluit bij onze wensen tegen een redelijke premie. We hebben verschillende verzekeraars gehad in het verleden, maar zijn nu (weer) verzekerd bij ZK. De premie is redelijk, wel vinden we het jammer dat de vergoeding voor het aantal behandelingen fysiotherapie de laatste jaren fors is verminderd.
    Bij de contacten via mail of telefoon worden de vragen vlot en vriendelijk afgehandeld.

    Premie
    7
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • KKlein Haarhuis.J

    Komende 3 mnd geen zorg meer in ziekenhuis in Hengelo ov .Als Hengelo”r Met Z K verzekering is het overwegen waard uit te kijken naar andere verzekeraar.

    Premie
    4
    Service
    5
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • AAnja

    Mijn verzekeraar communiceert duidelijk en ik kan ten alle tijden in mijn dossier om te kijken waarvoor ik wel/niet verzekerd ben, welke zorgkosten ik heb gemaakt etc.
    Wel vind ik het, in het algemeen, niet normaal wat een gemiddeld gezin per maand kwijt is aan zorgkosten.

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • NNancy

    Wat een groot nadeel is is dat ik begin van het jaar een aanvullende verzekering aan vroeg en dat ging blijkbaar fout en daar kwamen we te laat achter en kon ik die niet meer toevoegen . Dat vind ik van hun erg slordig. En dat is netjes uitgedrukt

    Premie
    6
    Service
    2
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    2

  • MMed Mach

    Altijd goed verzekerd via Zilveren Kruis. Wel moet ik zeggen dat de prijzen van tegenwoordig voor de premies wel absurt hoog zijn. Dit kan en moet goedkoper worden

    Premie
    5
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • JJan

    Goede service. Denkt in oplossingen. Goede pakketten.

    Premie
    8
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • Eeddy arts

    gewoon goede verzekeringsmaatschappij

    Premie
    7
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • JJaap de Groot

    Keurige verzekeraar. Niets op aan te merken. Doet precies wat ze belooft.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • Ccarla bastiaans

    mooie premie
    waar je veel voor krijgy
    ruime keuze in tandartsvergoeding
    goede service, bereikbaarheid denken mee

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • Jjj.Smits

    Heb bij deze verzekering nog geen problemen gehad tav vergoedingen, daar is de vergoedings- pag zeer duidelijk over, ook op mails wordt snel en duidelijk gecommuniceerd, evenals de klanten service, misschien niet de goedkoopste maar een goede en duidelijke verzekering is dat wel waard

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • SSimon Groot

    De service is prima. Altijd snel iemand aan de telefoon en online is simpel alles te regelen. ook de uitbetalingen verlopen vlot. Daartegenover staat dat de premie en de aanvullingen aan de prijzige kant zijn. De zorgkeuze is ook goed maar dan moet je wel aanvullend verzekerd zijn.

    Premie
    6
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    6

  • HHenk Veen

    Nooit problemen mee gehad, doet gewoon zijn werk

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    9

  • PPetronella Smit

    Goede service , snelle afhandeling van declaraties, prima

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    6

  • Jjan eversen

    zorgeloos verzekerd zijn. snel terugstorten reeds betaalde rekeningen. geen lastige vragen, gewoon simpel goed.

    Premie
    6
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    8

  • JJEC van Wijk

    Een goede degelijke verzekering

    Premie
    9
    Service
    10
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • JJ van Gageldonm

    Al jaren tevreden met ZK Achmea. Mooi zou zijn dat ze zich inzetten voor afschaffen van het eigen risico. Ten eerste veel te hoog met €385 per persoon, wat we elk jaar weer beide kwijt zijn aan zh / specialisten en medicijnen. Ten tweede zijn we al wel zeer bewust van dure zorgkosten, dus de reden voor het eigen risico heeft zijn doel bereikt, velen bezoeken niet eens meer artsen en/of specialisten. Met name de ouderen. Behalve dan weer de collectieve korting halveren waardoor het toch weer naast de jaarlijkse stijging duurder wordt, is verder alles prima.

    Premie
    7
    Service
    7
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    7

  • MMed Mach

    Met Zilveren Kruis ben je gedekt voor alle zorgtaken. Als u iets mankeert, is de dekking van de zorgkosten het laatste waar u aan wilt denken.

    Premie
    5
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • GG.A. Arts

    Vergoeden erg veel, wat me erg veel geld scheelt, alleen jammer dat je per maand zelf ook nog een behoorlijke premie en aanvullende verzekering moet betalen

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10

  • RR.

    Slecht, zeer slecht. Mijn dochter bleek een beugel nodig te hebben, ik heb gebeld met de vraag, op welke vergoeding ik recht op heb. Er is mijn toen verteld dat ik recht heb op 2000 euro over de loop van de verzekering. Mijn dochter heeft haar beugel en loopt nog bij de Ortho. Nu bleek dat ik al aan de max zat op de vergoeding, ik heb gebeld en ik kreeg te opeens te horen dat ik maar recht heb op 1500 euro, omdat 500 euro jaren terug al was door berekend door de Agis zorgverzekering. Dit is heel vreemd want ik ben al jaren geleden van de Agis overgestapt naar de Zilveren Kruis, in mijn ogen twee verschillende zorgverzekeringen. Nu opeens zijn ze 1 zorg verzekering? Dit is mij toen niet verteld toen ik belde met de vraag waar ik recht op had, ik kreeg een bedrag van 2000 euro te horen omdat ik pakket 3 sterren had. Ze deelden mij dat de vergoeding door de Agis gewoon doorberekend word door de Zilveren kruis en dat ik de keuze heb om te vertrekken. Ik betaal altijd op tijd en ben al jaren klant, en zo slecht ben ik nu behandeld. Ook word je heel erg lang in de wacht gezet, medewerkers zijn niet deskundig. Je word constant in de wacht gezet omdat ze het ba moeten vragen/uitzoeken. Geen Zilveren Kruis meer voor mij.

  • RRF Wakanno

    Een goede verzekering en al zo lang verzekerd dus

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9
    Dekking
    9

  • MMaaike

    Korte wachttijden wanneer je belt, hele handige app. Nadeel vind ik wel dat de declaraties vaak lang op zich laten wachten.

    Premie
    8
    Service
    8
    Zorgkeuze
    8
    Dekking
    8

  • WWilliam de Bie

    ik vind zilveren kruis één van de betere verzekeraars van Nederland, echter heb ik niet veel keus als ik wegga, want dan heb ik alleen mijn eigen mee, want het zorgaanbod van andere verzekeraars verschilt niet veel, ik ga niet voor 1 euro verschil bijvoorbeeld overstappen. zilveren kruis is wel duur, ik betaal voor mijn vrouw ook haar ziektekostenverzekering en wat je ervoor terugkrijgt is heel summier, ik betaald bijvoorbeeld voor elke gebeurtenis mijn eigen risico en ook worden heel veel medicijnen niet vergoedt, mijn vrouw was op Mallorca ziek geworden en heeft weer terug in Nederland haar ontlasting laten testen, hiervoor moesten wij bijna 200 euro voor betaling, dit is toch niet normaal!

    Premie
    5
    Service
    8
    Zorgkeuze
    7
    Dekking
    7

  • Iisy

    makkelijk zelf regelen via mijn zilveren kruis

    Premie
    9
    Service
    9
    Zorgkeuze
    9

  • VVera Westland

    Persoonlijk vind ik Zilveren kruis complex. Het vervelende is dat bijna alle verzekeraars dat zijn. 3 pakketen, 3 premies. Hoe moeilijk is dat?

    Premie
    6
    Service
    6
    Zorgkeuze
    6
    Dekking
    6

  • JJesse

    Mijn ervaring met zilveren kruis is erg slecht en wel om het volgende.

    Ik heb afgelopen oudejaarsavond een vuurwerkongeluk gehad. Hierbij ben ik in mijn gezicht geraakt en ben ik mijn rechteroog verloren. Tijdens het ongeluk is er kruid van het vuurwerk onder de huid van mijn neus en ooglid gekomen. Hierover krijg ik erg veel opmerkingen. Een voorbeeld hiervan is iemand die zegt dat er as op mijn neus zit en het vervolgens er af wilt halen. Na zo’n moment ben je haast genoodzaakt om het hele verhaal weer opnieuw te vertellen, maar na zeker 30 keer in 6 maanden tijd is het toch erg vervelend aan het worden.

    De enige oplossing voor dit probleem? Het weg laten laseren in het ziekenhuis. Hier ben ik op het moment van schrijven dus ook mee bezig. De artsen in het Erasmus ziekenhuis geven aan dat dit vrijwel zeker verzekerd zal worden maar kunnen uiteraard niets beloven. Zij doen voor mij een aanvraag hiervoor.

    De aanvraag wordt vervolgens afgewezen omdat de ernst van de zaak blijkbaar niet erg genoeg is. Hierop heb ik een klacht ingediend, wat bleek, zilveren kruis wist niet wat er gebeurd was en daarom was het afgewezen. Tot mijn grote verbazing moest ik vervolgens “bewijs” leveren van mijn toestand. Een brief van de arts is blijkbaar nog niet voldoende voor zilveren kruis. Toen ik nog een stukje verder las was ik nog meer verbaasd.. de “trauma-tattoo” zoals ze dat noemen, moest minimaal 1cm groot zijn! Volgens mij gaat het niet om de grootte hiervan maar de manier waarop dit gebeurd is en de impact daarvan. Maar helaas toonde zilveren kruis zelfs na het vertellen van mijn verhaal geen medeleven.

    Na hulp te hebben gehad van een aardige medewerker van zilveren kruis, die overigens graag wilde dat dit opgelost werd, zou het dan toch gelukt zijn! Maar helaas, in de kleine lettertjes van de reactie op onze aanvraag stond dat ik mocht beginnen met behandelen na 12 maanden. Terwijl er geen enkele kans was dat de “tattoo” vanzelf weg zou gaan. Op deze manier hoeft zilveren kruis namelijk niets uit te betalen, aan het begin van het jaar staat mijn eigen risico weer op nul en kan ik de behandelingen die mij dan nog resten gewoon lekker zelf betalen.

    Mij rest dan nog een laatste vraag; waar verzeker je jezelf nog voor?

    Premie
    2
    Service
    2
    Zorgkeuze
    2
    Dekking
    2

  • BBoontje

    Manipulatieve verzekeraar die voor de klant negatieve wijzigingen in de voorwaarden expres ver wegstopt. Wijziging wordt alleen in een nieuwsbrief gemeld, verstopt achter een link waarin eerst een pdf gedownload moet worden om de wijzigingen uiteindelijk te kunnen zien. Ook vond de klantenservicemedewerker het nodig om mij te beledigen omdat ik de pdf met voorwaarden niet direct kon vinden, vervolgens wilde de medewerker mij ook niet meer helpen. Bespaar jezelf een hoop beledigingen en ergernis: kies voor een andere verzekeraar.

    Premie
    1
    Service
    1
    Zorgkeuze
    1
    Dekking
    1

  • JJay

    Heel fijn aan de telefoon. Gaan goed om met prive gegevens. Denken mee. Declareren is heel erg gemakkelijk. Staan open om na te denken over eigen fouten. Heel persoonlijk. Vinden gezondheid en zorg belangrijk. Bieden mogelijkheden om zorg elders te vinden, goede zorgcoaches. Nemen zelf iniatitief om mogelijkheden binnen de premie aan te wijzen. Zilverkorting is heel fijn. Zijn respectvol naar mij als transgender persoon.

    Premie
    10
    Service
    10
    Zorgkeuze
    10
    Dekking
    10