search

Zoeken

Direct naar

Over Zilveren Kruis

Zilveren Kruis vormt een onderdeel van Achmea en is één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland en biedt keuze uit verschillende basisverzekeringen.  Zo is er een combinatiepolis waarbij je veel zorgkeuze hebt uit gecontracteerde zorgaanbieders.

Aan de andere kant van het polisaanbod ligt de budgetpolis van Zilveren Kruis. Bij deze polis regel je meer zelf en kies je voor planbare ziekenhuiszorg uit een select aantal ziekenhuizen en specialisten. Dat betekent dat je goed moet opletten waar je jezelf laat behandelen.

Bij Zilveren Kruis kun je naar wens veel zaken heel eenvoudig via het internet regelen. Zilveren Kruis biedt verder een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen met beperkte tot zeer ruime vergoedingen.

Zorgpremie

Jaar Natura (select) Natura Combinatie Restitutie
2025€ 149,50€ 156,25€ 172,75-
2024€ 140,45€ 147,45€ 161,75-
2023€ 131,95€ 138,95€ 152,75-
2022€ 123,45€ 131,45€ 143,95-
2021€ 120,95€ 128,45€ 139,95-
2020€ 115,95€ 125,45€ 134,95-
2019€ 114,95€ 126,95€ 133,75-
2018€ 105,95€ 119,45€ 123,75-
2017€ 104,95€ 117,45€ 121,75-
2016€ 96,95€ 109,45€ 113,25-
2015€ 89,95€ 102,45€ 106,25-
2014€ 87,50€ 99,95€ 109,95-
2013€ 104,25€ 108,25€ 118,25-
2012€ -€ 108,25€ 118,25-
2011€ -€ 106,50€ 109,75-

Zilveren Kruis nieuws

Wat vind je van Zilveren Kruis?

Klik op de sterren om te beoordelen

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


2.583 reviews over Zilveren Kruis

  • CCor

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Goed

  • BBort Koelewijn

    Premie

    star 3

    Zorgkeuze

    star 4

    Service

    star 4

    Dekking

    star 4

    Zeer tevreden over hoe het gaat.
    vr gr B.K.

  • AAbdulhak

    Premie

    star 7

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Over het algemeen in orde.

  • MM.A. Quintana Cortes

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Tot nu toe altijd wel OK geweest.
    Heb geen klachten maar ook geen bijzondere dingen meegemaakt.
    Premie is Veel te duur, maar dat is bij alle zorgverzekeraars.

  • Jjos lenders

    Premie

    star 7

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 10

    is goed gewoon goed doen wat ze moeten doen en vriendelijke medewerkers

  • LLoes

    Premie

    star 7

    Zorgkeuze

    star 9

    Service

    star 10

    Dekking

    star 7

    Ik ben al tientallen jaren bij het Zilveren Kruis.
    Daarbij maak ik gebruik van de aanvullende pakketten. De algemene aanvullende met 3 sterren en het tandartspakket met 2 sterren.
    Wat ik jammer vind, is dat door de jaren heen de vergoeding voor alternatieve zorg is verlaagd.
    Waar ik zeer tevreden over ben is de snelle afhandeling van de declaraties. Via de duidelijke app kan je deze uploaden en je hebt meestal binnen een dag je vergoeding op je rekening.
    Ik heb ook dit jaar weer gekeken of ik over zou stappen naar een goedkopere aanbieder, maar ik ben zeer tevreden, waardoor ik weer blijf bij mijn huidige verzekering

  • WW Heijmen

    Premie

    star 5

    Zorgkeuze

    star 7

    Service

    star 8

    Dekking

    star 5

    Naar aanleiding van de premie, vind ik de vergoedingen wel oke.
    Maar ik vind persoonlijk, dat de tandarts verzekering iedere maand moet kunnen aanpassen.
    Anders betaal je nl veel te veel premie voor deze verzekering.
    verder ben ik wel tevreden.

  • MMargo en Arie van der Weijde

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Ik kan u vertellen:W zijn al ruim 40 jaar bij Zilverenkruis. U kunt dat nog beter zien als wij .Wij kunnen u vertellen ook al is het ons niet te doen om een prijs in ontvangst te nemen dat wij nog nooit een probleem hebben gehad over vergoedingen of bij wij ons behandelde. De Laatste 11 jaar wonen en wij zeg 10 maanden per jaar in Spanje ook hier is onze ervaring zoals het hoort en nooit klachten over vergoedingen.
    wij vertellen dat ook hier in Spanje waar sommige vrienden die ergens anders zijn aangesloten problemen hebben met vergoedingen.
    Ik kan nog veel meer vertellen maar zoals u kunt lezen zijn wij zeer tevreden

  • HHanny wildschut

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 5

    Service

    star 5

    Dekking

    star 6

    .gewoon de beste zorg

  • AA J Arts

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 8

    Dekking

    star 9

    Ik weet dat ik niet bij de goedkoopste zit . Maar service en keuze is ook wat waard. Ik ben dus zeer tevreden met mijn zorgaanbieder.

  • CCharmaine van Dijk-Dalbock

    Premie

    star 5

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 8

    Alle communicatie met de zorgverzekeraar is goed vooral ook de app is heel duidelijk. Declararaties indienen is ook heel eenvoudig.

  • MMinie Kloeze

    Premie

    star 7

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 9

    Een goede verzekering, vlotte uitbetaling bij declaratie en een goede aanvullende verzekering

  • EEmy

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn zorgverzekeraar – Zilveren Kruis. Ik ben al lid sinds 2008. Alle rekeningen worden op tijd betaald.
    Daarom ben ik ook niet van plan om te wisselen van zorgverzekeraar.

  • LL.J. de. Vries

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Alles volgens de regels van afspraak, op tijd de voorschot teruggestort wij blijven bij het zilveren kruis.

  • MMarian simons

    Premie

    star 8

    Service

    star 1

    Dekking

    star 1

    Verschrikkelijk krijg nauwelijks of geen verzorging . Krijg de minimaalste verzorging, Woon in Spanje en ben veel gekort op mijn pensioen . Specialisten krijg ik al helemaal niet. Ik heb een zeldzame leverziekte die vorig jaar bijna mijn dood was. Nu heb ik weer verkeerde medicijnen gekregen waardoor ik in een of andere coma geraakte. 3 dagen en twee nachten in de badkamer gelegen. Ben gevallen kon niet lopen. Totaal geen hulp. Het leven is daardoor verschrikkelijk.

  • TTruus van de Ven-Rooijakkers

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 10

    Dekking

    star 9

    Mijn echtgenoot( overleden Jan. 2022) en ik zijn heel tevreden met Zilveren kruis Achmea.Zijn advies aan mij:” Ga niet minderen met aanvullende verzekeringen enz als je ouder wordt,terwijl de kans op hogere ziektenkosten stijgt.De premie en eigen risico is overzichtelijk.Wees blij,als je van een goede gezondheid kunt genieten.Wees ook blij,als je veel ziektekosten hebt,dat de verzekering het uitstekend kan vergoeden.
    Nu ik zelf in de moeilijkste tijd van mijn leven(,na het plotseling overlijden van mijn echtgenoot)probeer om met ups en downs er t beste van te maken kies ik niet voor medicatie.Denk bij mezelf:”Het zou raar zijn.als je geen verdriet of eenzaamheid zou voelen”Dat is ook de reden, dat ik niet de Mirtazipine, gemaakt bij Organon door mijn echtgenoot niet ga gebruiken.
    Besef wel heel goed,dat het voor anderen , ook in mijn omgeving , een redding kan betekenen.Mijn andere ziektenkosten worden zonder verdere problemen vergoed., waarvoor mijn grote dank..
    Daarom voor ons een prima vergoeding bij gezondheidsproblemen,indien nodig en ……en zeker blij als ik weinig of geen gebruik hoef te maken van de vergoedingen,…
    Bij deze een positieve bijdrage voor de beoordeling , een spontane reactie van een bijna 80 jarige in de moeilijkste tijd van haar leven.
    “Het gaat je lukken, Het moet lukken” waren de bijna laatste woorden van mijn man.Terwijl ik dit schrijf wil ik nog beter mijn best doen,om met t gemis te leren leven.En als ik meer hulp of therapie nodig heb,weet ik uit ervaring dat Zilveren Kruis Achmea ook voor mij beschikbaar is…..

  • EEls Klemann

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 10

    Dekking

    star 7

    Fijne zorgverzekering. Zit al heel lang bij Zilveren Kruis.
    Hoef nooit iets voor te schieten.
    Snel telefonisch contact en hulp en meedenken

  • JJ.S. van de Kop

    Premie

    star 9

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Betrouwbare zorgverzekeraar, met een snelle afwikkeling van de ingediende declaratie

  • JJ.S. van de Kop

    Premie

    star 9

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Betrouwbare verzekeraar met een snelle afwikkeling van de ingeleverde declaraties

  • VV.L.Martin

    Premie

    star 3

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 5

    De premie is redelijk concurrerend, hoewel ik vind dat deze meer in lijn zou kunnen zijn met de werkelijke dekking. Voor de basisverzekering is de premie acceptabel, maar zodra je aanvullende opties overweegt, schieten de kosten aanzienlijk omhoog. Hierdoor wordt een breder pakket helaas onhaalbaar, vooral wanneer je al te maken hebt met hoge zorgkosten.

    De service is over het algemeen goed. Ik heb tijdens mijn operatie en de nazorg een positieve ervaring gehad met de klantenservice. Ze zijn vriendelijk en proberen je vragen zo duidelijk mogelijk te beantwoorden. Toch zou een meer proactieve benadering, bijvoorbeeld het geven van uitleg over dekkingsmogelijkheden of alternatieven, welkom zijn.

    De keuzevrijheid voor zorgverleners is redelijk uitgebreid, wat ik een groot pluspunt vind. Ik kon terecht bij een specialist van mijn keuze, en de kwaliteit van de zorg die ik heb ontvangen, was uitstekend. Dit maakt het pakket aantrekkelijk, maar het blijft jammer dat een bredere keuze vaak gekoppeld is aan een hogere premie.

    De aanvullende opties zijn vrij prijzig, wat jammer is. Voor mensen zoals ik, die regelmatig zorg nodig hebben, zou een betaalbare aanvullende verzekering een waardevolle optie zijn. Helaas is de hoogte van de eigen bijdrage, zelfs na een operatie die goed is verlopen, een grote drempel. Hierdoor is een aanvullende verzekering voor mij niet haalbaar.

    Mijn ervaring met deze zorgverzekeraar is gemengd. De medische zorg die ik heb ontvangen, was uitstekend en de operatie verliep goed. Ik waardeer dat ik mijn zorgverlener kon kiezen en dat de basiszorg prima geregeld was.

    Aan de andere kant vind ik de eigen bijdrage aan de hoge kant, wat vooral voor mensen met terugkerende zorgkosten een uitdaging kan zijn. Dit maakt aanvullende verzekeringen praktisch onbereikbaar. Hoewel ik tevreden ben met de kwaliteit van de zorg en de service, zou ik graag zien dat de verzekeraar meer doet om aanvullende pakketten betaalbaar te maken. Dit zou niet alleen de toegankelijkheid verbeteren, maar met name de algehele tevredenheid verhogen, die ook een belangrijk deel vormt van het genezingsproces.

  • BBerend De Ruiter

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 9

    Prima bereikbaar keurig geregeld op tijd
    Ik ga niet weg
    Keurige premie
    Wat ze zeggen doen ze

  • RR en f bartling

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 7

    Dekking

    star 2

    Niets te klagen

  • CC Domacasse

    Premie

    star 7

    Zorgkeuze

    star 6

    Service

    star 7

    Dekking

    star 8

    Professionele en service gerichte aanpak

  • WWander Kuiper

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Zilveren Kruis is voor mij een uitstekende zorgverzekeraar.
    Goede helpdesk, en een overzichtelijke App.

  • JJ.C.Meijer

    Dekking

    star 5

    Goed.

  • AA van der Meulen

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 5

    Zilveren kruis heeft duidelijke voorwaarden en past in zijn geheel goed bij mijn wensen

  • TToon van Roosmalen

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Goede bereikbaarheid. Deskundig en vakkundig advies bij vragen op medisch gebied. De zorgcoach kun je inschakelen als je bv. vragen hebt over de beste zorg van ziekenhuizen op specialistisch gebied. Door middel van een aanvullende verzekering kun je de zorg nog uitbreiden en word je bij vragen hierover ook goed voorgelicht. Kort samengevat: een aanrader!

  • RR. de Graaf

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Goede service en altijd duidelijk en snel bij het zoeken van de juiste specialist

  • JJenneke de Jong

    Goede afhandeling van de betalingen.

  • AAppie

    Premie

    star 4

    Zorgkeuze

    star 4

    Service

    star 4

    Dekking

    star 4

    Ik heb sinds mijn ziektes alleen maar tegen slagen gekregen,. Mijn ervaring om naar het ziekenhuis te gaan valt me zwaar . Waarom als je naar de huisartsenpost /spoedeoehulp wordt je naar huis gestuurd met een paracetamol, terwijl mensen iets erger hebben, en de persoon heeft daar niks op te . En dat komt door de verzekeringen want die bepalen. Of ze in jou investeren of niet . En dat noemt mij een land met de beste zorg. Dit land gaat naar de kllotte . Wat wij als Nederlanders heel jammer vinden
    Iedere Nederlander

  • Jjan wimmeres

    Premie

    star 5

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    ik ben heeeel tevreden . komen nooit veel vragen (als ze komen) alles wordt keurig geregeld
    premie is veel maar krijg er ook veel voor. Dus blijven mopperen over de premie

  • CC.J.P.Voets

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 7

    Service

    star 7

    Dekking

    star 7

    Geven een fout nooit toe!
    Verder correct.

  • CC.f.m. Theuns

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    Is een betrouwbare verzekering, goede prijs en kwaliteit.
    Nooit geen problemen met uitbetalingen en keuzes.

  • Jjos lenders

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 10

    doen wat je verwacht niet meer en ook zeker niet minder vragen telefonisch altijd zeer beleeft

  • MMonique Koning Sjouw

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Prima verzekering, alles wordt snel en vakkundig afgehandeld, fijn contact, tja en elke goede verzekering kost veel vind ik.

  • HHugo

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 1

    Service

    star 1

    Dekking

    star 3

    Het gevoel een nummer te zijn mag in de rij van de supermarkt ! Helaas heeft die rij ook intrede genadig in de zorg.

  • BBarbera vellinga

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 9

    Service

    star 9

    Dekking

    star 9

    Alles loopt heel goed, eigenlijk nooit reden tot klagen. Als ik bel met een vraag krijg ik daar duidelijk antwoord op. Als het moeilijke vraag is wordt gevraagd of ze terug kunnen bellen en dat gebeurd dus ook. Wat mij betreft loopt het zoals het zou moeten lopen!

  • JJeroen

    Premie

    star 7

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Ik en mijn partner zijn zeer tevreden hoe het onze zorgverzekering vergaat.

  • AAtanas van de Zande

    Premie

    star 7

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 10

    Dekking

    star 8

    Altijd helder en stipt; geen klachten….

  • AA.J.Kortleven

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 6

    Service

    star 8

    Dekking

    star 5

    Ik heb nooit problemen met Zilveren Kruis gehad , ze betaalde correct de rekeningen van mijn dubbele schouder operatie en de nabehandeling.als ik ze bel altijd vriendelijk en correct . Heb dat vroeger wel anders meegemaakt. Een pluim voor het Zilveren Kruis

  • AA.J.Kortleven

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 6

    Service

    star 8

    Dekking

    star 5

    Ik heb nooit problemen met Zilveren Kruis gehad , ze betaalde correct de rekeningen van mijn dubbele schouder operatie en de nabehandeling.als ik ze bel altijd vriendelijk en correct . Heb dat vroeger wel anders meegemaakt. Een pluim voor het Zilveren Kruis

  • PPieter Slof

    Premie

    star 7

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 9

    Dekking

    star 10

    Altijd goed advies wat het beste bij mij past

  • JJ. Kuperus

    Premie

    star 5

    Zorgkeuze

    star 7

    Service

    star 7

    Dekking

    star 5

    Ik ben al heel wat jaren cliënt bij Zilverenkruis Achmea en dat bevalt mij nog steeds best. Het komende jaar 2025 ga ik hier mee door.

  • FF.a.koehorst

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Ik ga al jaren met deze verzekeraar om en heb nog geen nare dienstverlening ondervonden.Blijf voorlopig bij verzekeraar.

  • AAnnette Boersma

    Zorgkeuze

    star 4

    Dekking

    star 4

    Geen grote problemen.

  • JJoop van Riel

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 9

    Service

    star 8

    Dekking

    star 9

    Ondanks de iets hogere premie een zeer goede service.
    Altijd bereid te ondersteunen
    Top

  • AAnnemiek

    Premie

    star 10

    Zorgkeuze

    star 10

    Service

    star 10

    Dekking

    star 3

    Ik ben 69 jaar en al jaren bij Zilveren Kruis,tot mijn grote tevredenheid. Ik ben ongeneselijk ziek en praktisch alles wordt vergoed .KOM MAAR OP MET DIE NIEUWE TELEFOON. Ik heb er geen geld voor Vr gr Annemiek

  • BBianca Lodik

    Premie

    star 5

    Zorgkeuze

    star 5

    Service

    star 5

    Dekking

    star 5

    Ik ervaar mijn zorgverzekeraar positief, klantvriendelijk en ik kan met al mijn vragen bij ze terecht.Goed contact en goede informatie.

  • KKees Herweijer

    Premie

    star 6

    Zorgkeuze

    star 6

    Service

    star 7

    Dekking

    star 7

    Duur maar nooit geen gedoe

  • SSonja Gijsman

    Premie

    star 8

    Zorgkeuze

    star 8

    Service

    star 8

    Dekking

    star 8

    Prima verzekering, niet de goedkoopste maar wel heel behulpzaam bij vragen en adviezen.
    Lastig met het indienen van een declaratie, zelfs als de datum van de ingediende declaratie er niet opstaat wordt het afgewezen , en moet het weer opnieuw worden ingediend , verboden om het zelf erop te zetten.
    Jammer dat je nooit even een persoonlijk contact kan krijgen.
    Soms moet je je behelpen met een robot (jammer)