Direct naar

Kenmerken

  • Top 3 duurzame zorgverzekeraar van Nederland
  • Tot 30% korting op hulpmiddelen, brillen, lenzen en laseren
  • Beperkte zorgkeuze voor Basis Budget polis

Over Zilveren Kruis

Zilveren Kruis vormt een onderdeel van Achmea en is één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland en biedt keuze uit verschillende basisverzekeringen.  Zo is er een restitutiepolis waarbij je volledig vrije zorgkeuze hebt en 100 procent vergoeding ontvangt voor niet-gecontracteerde zorgverleners op basis van het marktconforme of wettelijke tarief.

Aan de andere kant van het polisaanbod ligt de budgetpolis van Zilveren Kruis. Bij deze polis regel je meer zelf en kies je voor planbare ziekenhuiszorg uit een select aantal ziekenhuizen en specialisten. Dat betekent dat je goed moet opletten waar je jezelf laat behandelen.

Bij Zilveren Kruis kun je naar wens veel zaken heel eenvoudig via het internet regelen. Zilveren Kruis biedt verder een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen met beperkte tot zeer ruime vergoedingen.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2023€ 152,75€ 138,95€ 131,95-
2022€ 143,95€ 131,45€ 123,45-
2021€ 139,95€ 128,45€ 120,95-
2020€ 134,95€ 125,45€ 115,95-
2019€ 133,75€ 126,95€ 114,95-
2018€ 123,75€ 119,45€ 105,95-
2017€ 121,75€ 117,45€ 104,95-
2016€ 113,25€ 109,45€ 96,95-
2015€ 106,25€ 102,45€ 89,95-
2014€ 109,95€ 99,95€ 87,50-
2013€ 118,25€ 108,25€ 104,25-
2012€ 118,25€ 108,25€ --
2011€ 109,75€ 106,50€ --

Wat vind je van Zilveren Kruis?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


1.983 reviews over Zilveren Kruis

  • CChrist

    Niet doen, niet doen, niet doen.

    Zelden zo’n onpersoonlijke slecht georganiseerde organisatie meegemaakt. Ze betalen niets en behandelen je alsof je een idioot bent. Ohja en aanvullende polissen zijn een grapje. Die betalen ze pas in het jaar waarin kerst en Pasen in hetzelfde weekend vallen….. Pas na een officiële klacht bij de toezichthouder kreeg ik mijn vergoedingen. Onvoorstelbaar slecht en gewetenloos om mensen in de ellende zo te behandelen.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • TTom

    Verschrikkelijk bureaucratisch en gericht op zo min mogelijk hulp verlenen. Ik vecht al twee jaar voor vergoedingen waar ik recht op heb. Als ik geen juridische kennis had, had ik niets gekregen. Advocaten, de vereniging van zorgverzekeraars en zorgverleners stellen mij allen in mijn gelijk. Maar zilveren kruis vergoed pas als je met juridische stappen dreigt. Het is een kafkaësk bedrijf waar iedere vorm van menselijkheid, empathie en verantwoordelijkheid ontbreekt. De eigen polisvoorwaarden zijn hen vreemd en heeft men lak aan.

    Dekking
    2
    • HHans

      Zeer herkenbaar. Al jaren heb ik veel zorg nodig. Daarom dacht ik er slim aan te doen om over te stappen naar zilveren kruis. Nou niet dus. Mijn vorige verzekering bij een concurrent verzekerde op papier minder dan zilveren kruis. Maar die dacht nog met mij mee en vergoedde alles wat in hun polis stond vermeld. Nou, zilveren kruis mooi niet, ze proberen onder iedere declaratie uit te komen. En bijna al het personeel heeft 0% kennis van verzekeringen of medische aandoeningen. Men vergoed pas als je 20x belt en zegt dat je je advocaat wil inschakelen. Boeven zijn het, ik kan er niets anders van maken. Polisvoorwaarden zijn hen vreemd en gebruiken ze alleen als het in hun voordeel is. Zodra ik kon ben ik overgestapt naar CZ, okay op papier hebben ze relatief minder dekking, maar ze zijn veel eerlijker en transparanter. En ze vergoeden tenminste datgene waarvan ze dat beloven in hun polis. Wat een stress scheelt dat.

  • TTim

    Aanvankelijk was ik vrij tevreden met zilveren kruis. Dat is echter na een zwaar ongeluk dat ik heb doorgemaakt afgelopen jaar flink veranderd. Ik heb tijdens dat ongeluk onder andere mijn voortanden verloren. (Ik had ook nog veel andere verwondingen en heb 4 maanden moeten revalideren) Maar in plaats van de zorgtaak te vervullen en mij te ondersteunen, wat je zou verwachten van een gerenommeerde zorgverzekeraar. Behandelden ze mij als een crimineel.

    Ik ben aanvullend verzekerd voor mijn tanden. Waar ik een flinke extra premie voor betaal. En als je de voorwaarden leest ben je tot 12000 euro vergoed in geval van een ongeval. Dat viel vies tegen.

    Al enkele dagen na het ongeval, terwijl ik nog met een flinke hersenschudding, grote open wonden en zware kneuzingen lag te herstellen. Meldde zilveren kruis doodleuk dat ze de kosten van de behandelingen niet wilden betalen. Want de behandelingen zouden niet noodzakelijk zijn geweest omdat men twijfelde over de ernst van het ongeval. Dit terwijl er van vier tanden mijn zenuwen uit hingen en mijn tandvlees tot de kaak was gescheurd en ik met spoed door de ambulance ben afgevoerd. Pas na weken bellen en dreigen met het inschakelen van een advocaat wilde men gaan vergoeden. Dat was jammer genoeg pas het begin. Ik ben nu een jaar verder en vrijwel iedere noodzakelijke behandeling heb ik moeten aanvechten om het vergoed te krijgen. Alleen omdat ik juridisch onderlegd ben heb ik de vergoedingen, waar ik gewoon recht op heb, kunnen afdwingen.

    Los van dat ik hierdoor deze organisatie als zeer onbetrouwbaar zie. Vind ik het ook een teken van totale onachtzaamheid en gebrek aan empathie. Terwijl ik moest herstellen van een zwaar ongeval heeft men meerdere keren mij gemeld dat veel van de schade zogenaamd al had kunnen bestaan. En dat ik wellicht tegen hen zou liegen. Dat terwijl ik ziekenhuisrapporten heb waarin de ernst van mijn situatie is beschreven. Op een zeker moment, toen ik hen aangaf dat ze de medische rapporten van het ziekenhuis moesten lezen. Zei men doodleuk: “deze rapporten zijn uw mening, wij zijn van mening dat we u geen ongeluk heeft gehad….” U kunt zich voorstellen wat dat doet met iemand die nog moet herstellen van een zwaar ongeval. De totale onbeschoftheid en gebrek aan empathie hebben mij diep geschokt.
    Achteraf hebben ondertussen meerdere van mijn zorgverleners ook aangegeven dat zilveren kruis tot een van de lastigste en bureaucratische verzekeraars behoort en je voor iedere euro moet vechten terwijl je er wel recht op hebt.

    Ofwel ik raad mensen ernstig af om een verzekering bij deze organisatie te nemen. Slechts omdat ik juridisch onderlegd ben en veel geduld heb, heb ik mijn vergoedingen gekregen. Ik ben zwaar teleurgesteld.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • WW Otter Jochems

    De keuze uit de pakketten voor long patiënten is slecht, Basis plus verzekering, dat is goed de tandarts vergoeding is ook betaalbaar, maar mijn man moet een duur pakket nemen voor fysiotherapie en ergotherapie, ook de alternatieve medicijn vergoeding geld niet voor mijn man omdat hij rode gist tabletten van Golden Naturals gebruik. Zijn golesterolwaarden zijn altijd prima dit word twee keer per jaar gecontroleerd. Mijn man rijdt zelf geen auto meer en is afhankelijk van zijn vrouw om te brengen. Nu sport hij bij Verantwoord Bewegen in Wormer zonder vergoeding. Hier sporten ook mensen die man kent wat ook belangrijk is voor zijn sociale contacten. Iemand met een long inhoud van 34% is beperkt in zijn doen en laten.

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    2

    Service
    4
    Dekking
    2
  • EEls Rens

    Ben zeer tevreden over Zilverenkruis
    Hele goede service en vriendelijke medewerkers en snel afgehandeld.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HH de Haan

    Zowel digitaal/online als telefonisch al ( dagen!) niet bereikbaar : zo kun je je verzekeringspakket niet aanpassen voor de deadline en wordt je verplicht een veel hoge premie in 2023 te moeten betalen !!! Is dit de stille policy bij ZK ???

    Premie
    1

    Zorgkeuze

    Service
    1
    • SSabrina

      @H de Haan

      Ik heb ze de afgelopen dagen al 2 keer aan de telefoon gehad. Gewoon even geduld hebben.

  • Ddave

    Wanneer je graag te woord gestaan word door een somme chat bot of een telefoon computer ben je bij Zilverenkruis bij het juiste adres. Ik wil graag mijn eigen risico betalen maar het lukt me gewoon niet contact met ze te krijgen.

    Na enkele pogingen gedaan te hebben via de chat contact te zoeken is het eindelijk gelukt de chatbot te omzeilen en met een medewerker te praten. Zij kon me uiteraard niet helpen en gaf me een telefoonnummer.

    Via dit telefoonnummer kwam ik in gesprek met een computer die niks begrijpt. ik moest allemaal gegevens aandragen zoals relatienummer postcode enzo. Uiteraard ging dit niet in een keer goed. Toen alle gegevens binnen waren vertelde de computerstem mij dat ze gesloten zijn.

    Nja al met heb ik de rekening nog steeds niet kunnen betalen maar ze sturen maar een aanmaning ofzo..

    Sowieso elk bedrijf die anno 2022 met chatbots of telefooncomputers werkt is sowieso af.

    Mand.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    10

    Service
    1
    Dekking
    1
  • KKroon

    Je wordt netjes te woord gestaan en goed geholpen

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • FFrancisca de Graaf

    Zit al jaren bij de Zilveren Kruis. Altijd heel goede advies en service via klantenservice.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Aanja chiristiansen

    echt de beste zorgverzekeraar, geweldige service, snelle betaling van nota’s en vrije keuze!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • LLinda deijmann

    Goed bereik en meedenkend vriendelijk aan de telefoon,de premie is alleen veel te hoog veel mensen komen in de problemen, ook het eigenrisico is hoog.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    10
    Dekking
    6
  • EEngelina

    Al van begin bij z.k.
    Waarom overeenkomst met medicie niet gelijk rond , moet ook rond zijn als de prijzen bekent zijn .Dat verwacht je gewoon maak dat maar eerst voor mekaar.
    Kijk iedere dag maar waar ik een afspraak voor behandeling hebt is z.k. steeds in gesprek zelfs met apotheek.
    Dan moet je op het laatste moment alles doen en dan maar hopen dat ze mij accepteren dat vind ik niet prettig.
    Geef mij maar ziekenfonds en particulier terug dan zijn we van dat gezeik af.
    Gewoon betalen naar inkomen dat vind ik eerlijke manier dan heb je dat ook niet nodig van zorgtoeslag scheeld ook weer geld datbeter aan de zorgbesteed kan worden.
    Was vroeger particulier verzekerd.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    1

    Service
    7
    Dekking
    1
  • RRenata Rines

    Geen problemen met zorg keuze, duidelijke premie en dekking.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    10
  • PP.Ho

    De beoordelaar geeft geen voordelen van aanvullend verzekeren.Laat all risk vroegtijdig sterven.

  • Ccyle

    Ik ben zeer tevreden omdat als er iets voor valt . Wordt het gelijk voor je opgelost of geregeld . Je kan vele aanvullingen nemen

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMeryem

    Omdat ik een paket heb van de gemeente zijn sommige dingen weinig ik liever mijn eigen pakket. Waar ik zelf meer behoefte van nodig heb maar de meeste zilveren kruis is goed bereikbaar als ze niet weten bellen ze terug en taxi voor mijn gehandicapte zoon word goed geregeld top

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MM.M.Belling-Beckerman

    De premie is hoog maar niet de hoogste
    Service is goed en snel
    Ruime zorg keuze
    aanvullend precies wat ik nodig heb

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    10
  • CCindy Serra

    De afhandelingen verlopen altijd netjes en correct.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • AAns swart

    De premie kan lager maar voor de rest een super zorgverzekeraar in alles is ie meer dan goed voor ons zou hem dan ook zeer zeker aanraden

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMarcel van calker

    Declaratie indienen kan online, alles kan online, kan niet makkelijker

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMarcel van calker

    Declaratie indienen kan online, kan alles online regelen kan niet makkelijker.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Ppagali disi

    De vragen worden goed beantwoord en ben zeer tevreden over de service

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Mmarie murphy

    prima maatschappij. Niets moet alles mag. Soms wat te log met verwerken i.v.m. grootte van de maatschappij. Zowel online als via papier in te zien. Gewijzigde informatie wordt duidelijk en snel opgestuurd.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Bbahar bayran

    Goede verzekeraar wat prijs betreft, echter een basisverzekering is echt basis. Van enige extra’s zijn ze totaal vervreemd, dit zie je bij andere verzekeraars wel anders maar waarschijnlijk zal er dan ook een andere basis premie aan vast hangen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EEfie van zuuk

    Prima

  • NNoah

    Het is een zeer fijne zorgverzekeraar, ze staan altijd klaar en zijn heel gastvrij. Als ik u was zou ik ook maar het Zilveren Kruis nemen als zorgverzekeraar, kies het Zilveren Kruis!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRene

    Zorgverlening is super. Waarom niet het gouden kruis?

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    6
  • RRiny Derks

    Ik ben tevreden met Zilveren Kruis Achmea: goede klantenservice en ook aantrekkelijke korting via mijn werkgever Enexis!

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • DDaan knaack

    Te duur

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • IInge Visscher

    Heb tot nu toe geen problemen gehad.
    Ben tevreden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • IInge Visscher

    Ik heb tot nu geen problemen gehad.
    Ben tevreden.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Mmarcel kokkedee

    met spoed

    Premie
    2

    Zorgkeuze

  • Jjan van Cappellen

    dat er limiet is aan vergoedingen van medicijnen

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    6
    Dekking
    6
  • EEnrico Trommelen

    Makkelijk te bereiken
    Goede app
    Snelle afwikkeling
    Verder nog geen gebruik gemaakt van de aanvullende verzekering, dus daar nog geen ervaring mee.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • WWillem geurts

    Goede verzekering wel prijzig maar ze zijn niet moeilijk als je medische hulp nodig heb kan je altijd terecht met vragen bij klanten service

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    4
  • JJf schut

    Wat ik vind van mijn verzekeraar is dat het goed geregeld is en qua prijs zijn ze ook niet de goedkoopste maar ook niet de duurste en alles word prima geregeld ben heel revreden met mijn zorgverzekering ik geef ze een dikke 9 mvg johnny

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BBea Stienstra

    net als bij andere zorgverzekeraars is de premie hoog,maar niet het hoogst van allemaal.Pluspunt!
    qua service heb je snel iemand aan de lijn ,allemaal zeer deskundig en meedenkend.Toen ik een keer net buiten de brillenvergoeding viel heb ik ,nadat ik mijn situatie had uitgelegd,tot mijn verrassing een brievenbus-boeket mogen ontvangen!
    ook kan ik naar elke arts of ziekenhuis ,dat is wel heel erg fijn want veel van de specialisten hier in de regio werken op meerdere locaties ,zodat ik kan kiezen waar ik naar toe wil.
    aanvullend zijn ze ook erg uitgebreid,behandelingen bij de fysiotherapeut zijn ruim voldoende(mijn echtgenoot komt er zowat wekelijks en aan het eind van het jaar heeft hij nog behandelingen over!)
    De tandarts denkt goed mee,ook budgettair zodat ik daar niet overheen ga.Als het niet anders kan heeft hij altijd een oplossing zodat ook dat goed geregeld is.
    Dus ja,zoek je een zorgverzekeraar dan ben je bij zilveren kruis op het juiste adres.Goed verzekerd,meedenkende mensen op alle fronten dus ik stap zeker nooit over naar een ander!
    Never chance a winning team!!!!!

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJ.s Rabbie

    Als ik voor 750 euro p.jaar tandaest wil wat gaat dat kosten myn nieuwe premie wordt 138.50 eigen risico 385 graag antwoord ben al decennia klant

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
  • SSandrine Ruffieux

    We zijn nog steeds blij met onze zorgverzekering!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • RRien Neggers

    Ik vind zilver kruis relatief duur en ook de aanvullende verzekeringen zijn duur ten op zichten wat ze extra moeten bieden ook is de keuze beperkt om een goede combinatie te maken Als dadelijk het collectief verzekeren weg valt denkik ook om over te stappen

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    5
    Dekking
    5
  • Rr.snikkers

    Zilveren kruis is niet de duurste niet de goedkoopste.Een gulden middenweg.
    Jammer met een basis budget polis kan je niet overal meer terecht,en kan je bovenop je eigen bijdrage nog eens extra kosten betalen.En bij telefonisch contact je eerst door een keuze menu moet gaan en erna vaak een hele lange wachttijd is.En als je contact krijgt,dan wordt je wel netjes en correct geholpen.En dan moet VGZ zogenaamd de beste zijn als je een uitkering heb,en heeft een zeer hoge premie.En als je geen zorg nodig heb betaal je toch die hoge premie.
    Daarin tegen kan je dan een betalingsregeling treffen en je nog altijd goedkoper ben en beter af gezien de maandelijkse lasten.Dus is voor mij zilveren kruis een betrouwbare zorgverzekeraar en met een gemiddelde prijs,en is prettig om hier bij aangesloten te zijn.Ook bestaat zilveren kruis al heel lang dus een risico van failliet gaan is zeer klein,en geeft betrouwbaar gevoel.En elke zorgverzekeraar heeft wel wat,en is maar net hoe je er zelf ook mee omgaat.Veelal aardige mensen bij telefonisch contact en zou het ook aan raden aan andere mensen,of familie kennissen voor mij een dikke 8 en half mvg r.snikkers

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    9
    Dekking
    5
  • LLea Cramer

    Alles loopt op rolltjes. Heb geen klachten. Heb je nota dan wordt die betaalt. Telefonisch wordt he vriendelijk behandeld

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    8
  • RRenate zeilstra

    Goede en betrouwbare verzekering
    En goede service staan klaar met voor alle vragen die je hebt

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHarrie en Annemie

    We gaan het zien!
    In 2023
    Aon was een goede verzekering! Ik raad deze zorgverzekering zeker aan. Wij worden over geplaatst via Aon naar het Zilveren kruis.

  • WW.Boer

    Goede verzekeraar met een uitgebreid pakket en een redelijke prijs

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • SSylvan Hernandez

    Alles is in orde en alles loopt netjes
    noch steeds

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • MMelanie Post Uiterweer

    Heb geen aanvullende dus vandaar maar 1 ster, voor de rest heb ik goede ervaringen met zilveren kruis… heb heel lang geldproblemen gehad en dus niet betaald/te weinig en toen ik alles weer op de rit had (na een jaar of 5) en ik de verzekering weer kon betalen hebben ze mij heel netjes geholpen en de achterstand zelfs kwijt gescholden, dus wat dat betreft geen klachten!
    Ze hebben ook een erg uitgebreid internet platform waar je heel veel zelf kan regelen en alles kan veranderen, wat erg handig is.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    6
    Dekking
    2
  • RR. Meinema

    Goede ervaringen mee

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • MMinka

    Goed

    Dekking
    10

Kan het goedkoper?