Direct naar

Over VGZ

VGZ hoort samen met Achmea, CZ en Menzis tot de vier grootste zorgverzekeraars van Nederland. De zorgverzekeraar heeft meerdere zorglabels onder zich die zich ieder op hun eigen manier proberen te onderscheiden. Zo is er het label Bewuzt voor jongeren en mensen die relatief weinig zorg hebben, maar ook de zorgverzekeraar UMC die zich met collectieve kortingen richt op mensen die werken in een academisch ziekenhuis.

Uiteraard heeft VGZ zelf ook een breed scala aan basis- en aanvullende zorgverzekeringen tegen een scherpe zorgpremie. De basisverzekering komt in drie varianten: natura selectief, natura en combinatie en is vervolgens uit te breiden met een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen die zijn afgestemd op jouw leeftijd en zorgbehoefte.

Naast een goede dekking biedt VGZ ook gratis zorgadvies aan en probeert VGZ te bemiddelen wanneer je op een wachtlijst geplaatst wordt voor behandeling bij een specialist.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 146,95€ 139,95€ 158,65
2023-€ 141,95€ 132,95€ 153,65
2022-€ 132,65€ 126,15€ 142,40
2021-€ 124,45€ 120,90€ 132,20
2020-€ 119,95€ 120,90€ 127,70
2019-€ 120,95€ -€ 126,95
2018-€ 116,20€ -€ 122,20
2017-€ 112,95€ -€ 118,95
2016-€ 107,95€ -€ 113,95
2015-€ 107,95€ -€ 113,95
2014-€ 95,95€ -€ 99,95
2013-€ 107,95€ -€ 111,95
2012-€ 108,25€ -€ 112,25
2011-€ 105,75€ -€ 109,75

Wat vind je van VGZ?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


2.161 reviews over VGZ

  • AArdie verschuijten

    Wat ik slecht vind bij vgz is dat je voor een kraampakket moet betalen terwijl andere zorgverzekeraars deze wel aanbieden. De vgz app vind ik ook onduidelijk. Verder qua keuzes zijn ze goed.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    4
    Dekking
    6
  • HHK Vinke

    Ik had een verzekering via het IZA. Die was zeer goed.Omdat ik niet of bijna niet aanspraak maakte op de aanvullende verzekering ben ik overgestapt naar de basis verzekering van de VGZ . Dat scheelde enorm in de premie. De overgang van het IZA naar de VGZ pakte voor mij uiteindelijk zeer goed uit

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
  • SSea Janssen

    Op zich een goede verzekering ., ook aanvullend ., maar let wel op de vergoeding van Bep. Medicijnen die eerst als niet preferent bij de apotheek zullen worden vergoed., ( je krijgt dus eerst een goedkoper medicijn) .

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Qqualitymanager

    Een redelijke verzekeraar die wel betalingsafspraken maakt wanneer het je even niet uitkomt om alles in 1 x te betalen. Wanneer het niet goed gaat krijg je keurig een verontschuldiging. Dat doet VGZ goed. Het is alleen jammer dat je eindeloos aan de telefoon hangt voordat je een medewerker te pakken krijgt.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    7
  • Ggl wilbers

    ik word er perfect behandeld met alles. ik denk er daarom niet aan om naar een andere zorgverzekeraar te kijken. ik zit goed bij het vgz.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • TTheo Knoppers

    Goedemiddag er is niets op aan te merken alles loopt goed en de klant vriendelijk is top

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • LLeo Roelvink

    Snelle en correcte afhandelingen

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAd Krijnen

    Met alles zijn wij tevreden.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    6

    Service
    7
    Dekking
    6
  • Mmoppiej

    Helaas werkt de administratie niet zo goed

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    6

    Service
    1
    Dekking
    1
  • CC.v.Drunen

    In verband met minima regeling verzekerd via gemeente pakket bij VGZ . Zeer tevreden over dit pakket , zelfs eigenrisico kunnen afkopen voor geringe premie verhoging , super goed geregeld .

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • IIngrid

    Ik heb het Limburgpakket van VGZ waarbij oa het eigen risico afgekocht wordt. Het is moeilijk dit bedrag op te hoesten met een minimum inkomen., maar de service van VGZ en de hulp en informatie die je krijgt bij vragen zijn prima. De service is geweldig en ook de mogelijkheden zijn ruim.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EErik

    Bij de VGZ heb ik nog nooit problemen ondervonden met declaraties en dergelijke, bovendien hebben ze een heel duidelijk app waar alles wat je hebt te zien is.
    Premie is niet al te hoog.
    kortom ik ben er zeer tevreden mee.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • SSandra

    Prima dekking en goede prijs kwaliteit verhouding

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • CC. Roos

    Ik moet helaas veel gebruik maken van het zorgpakket. Maar zij zorgen ervoor dat ik mij hierover niet druk hoef te maken. Ik zie nooit een rekening, vraag of declaratie, alles wordt verzorgd voor mij.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9
  • AA Schellevis

    snel met uitbetalen
    en als je belt met vragen nemen ze de tijd voor je

    Dekking
    8
  • JJohan harmsma

    nooit enig probleem ondervonden

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    10
  • JJohn Janssen

    ben al jaren klant en alles is steed goed geregeld zonder problemen staan je altijd goed te woord en vragen of ze nog meer kunnen doen.
    Kosten zijn toch bijna overal het zelfde en wat meer service is ook een pre

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMarija Toutenhoofd

    Ik vond alleen dat de Zorgservice soms aan wensen overlaat zoals psychotherapeuten en andere geestelijke zorg.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6

    Service
    8
    Dekking
    6
  • MMarija Toutenhoofd

    Ik heb er wel goede ervaring mee. Ze zijn eerlijk, bieden veel mogelijkheden en oplossingen! Dus ben tevreden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    6
  • BBart

    Goede zorgverzekeraar, uitgebreide dekking. Telefonische bereikbaarheid klantenservice is een pré.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • JJ van Mourik

    Heb niks te klagen maar dit jaar veel kosten gehad en zonder gezeur alles vergoed. dus ben dik tevreden met VGZ.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    9
  • Mmoniq

    VGZ is voor mij persoonlijk de beste zorgverzekeraar.Super vriendelijke klantenservice en goede uitleg. Afgelopen jaar na vraag over vergoeding kaakchirurg, kreeg ik de zelfde week een boeket bloemen om me succes te wensen.Dat is wel heel lief als je behoorlijk bang bent voor het hele gebeuren. Heel bijzonder en persoonlijk, voor mij dus vgz.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • JJohn Janssen

    Vgz is best wel zorgzaam : Denk meestal met je mee om het beste zorg voor je te regelen .
    Altijd krijg je een antwoord terug als je iets wilt weten

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    10
  • KKees Zijlmans

    Zeer standvastige, degelijke zorgverzekeraar met een concurrerende prijs/kwaliteitverhouding.
    Snelle en correcte afhandeling van vergoedingen.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    10
  • LLeo Heijkoop

    Nooit problemen gehad

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • HH.W Dokter

    Ik heb verder nog geen gebruik van hoeven te maken van de zorgverzekering dus ik heb verder geen ervaring mee.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Jjoke

    Goede service en ze denken met je mee

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • IInoka

    per mail is VGZ slecht te bereiken/of zelfs niet.
    Voor hoortoestel wordt niets meer vergoed als er een duurder toestel wordt gekozen dan de goedkoopste. Ik heb de goedkope geprobeerd, maar in mijn werksituatie had ik er niets aan. Kon mijn collega’s en de studenten niet verstaan. Was dus gedwongen een veel duurder hoorapparaat te kopen, waarvan ik niets meer krijg vergoed. Liever had ik ook een goedkope gehad met wel de volledige vergoeding. 6 jaar geleden moest ik ook de duurdere kopen, maar kreeg toen nog het basisbedrag van de vergoeding terug. Nu helemaal niets meer, terwijl ik geen keuze had.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    5
    Dekking
    6
  • Nnatasja

    wel redelijk goed

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    4
    Dekking
    6
  • IIrma Smit

    Dit jaar voor het eerst bij VGZ en ben zeer tevreden. Ten opzichte van mijn oude verzekeraar werkt VGZ met een app waar je alles in terug kan vinden en eventueel het eea kan regelen bv je eigen risico betalen via ideal. Ik ben zeer tevreden.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPeter de Winter

    Ik heb deze verz. Voor het eerst dit jaar. Ik heb een gemeente verz. Met vergoeding van m’n eigen risico. De verzekering vind ik prima. Ik heb uitgezaaide prostaatkanker, maar in alles ben ik heel tevreden over deze verzekering.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • JJanny de Wit

    Altijd bereid om te helpen. Netjes alles uitgelegd. Moeilijke vraag dan bellen ze je terug.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRoel

    weinig rompslomp, makkelijk te vinden wat je zoekt, prettig contact en heldere uitleg, snelle afhandeling van declaraties.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    6
  • RRoland van der waarden

    Bang om over te stapen

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • Bb van kleef

    zij vergoeden bijna alles

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    5

    Service
    7
    Dekking
    6
  • HHoutman

    Op zich een goede verzekeraar, kleine minpuntjes is dat je soms erg lang op reactie moet wachten.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    6
    Dekking
    6
  • MMaikel

    Waardeloos asociale verzekering

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • MMarianne

    Vergoeding fysio snel en ok. Discussie over “volledige “ vergoeding bril niet opgelost. “Extra opties betaal je zelf” zo staat er in de polis. Geen probleem, maar bij VGZ vervalt volledige vergoeding standaardglas en “dus” krijg je geen vergoeding aldus VGZ. Waar dat staat? Nergens; dat moet je kennelijk tussen regels doorlezen. Gesproken met vriendelijke en geduldige heer die ook aan regels gebonden is, maar die regels deugen niet of zijn allerminst duidelijk. Chatfunctie kan men beter afschaffen want werkt niet. Klantenservice slecht bereikbaar.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6

    Service
    2
    Dekking
    4
  • MMarcel

    Jaren lang al klant van VGZ betaal je 1x te laat ,worden je aanvullende verzekeringen door VGZ geschrapt !
    Telefonisch contact daarover gehad( totaal 50 minuten inclusief alle te lange wachttijden ) en ze doen helemaal niets voor je! Je krijgt gelijk een stempel van wanbetaler ! Heel erg slecht VGZ ! Schaam jullie

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    6

    Service
    2
    Dekking
    6
    • AAno Niem

      @Marcel

      Hoe zou jij iemand noemen die niet op tijd betaald, ‘net te laat maar toch wel volgens zijn eigen maatstaven op tijd betaler’ misschien? Ik zal je de definitie van een wanbetaler even uitleggen dat is iemand of een bedrijf dat gebruikmaakt van een dienst of product zonder daarvoor te betalen. Juist dat klinkt precies als iets dat jij bent.

      Dus je krijgt de stempel omdat je het bent, je betaalde te laat. Waarom ben je boos op hun, terwijl jij iets verkeerd doet.

  • LLeander Voots

    Nog nooit zoiets waardeloos meegemaakt, klantenservice nog slechter dan amateuristisch te noemen. Ze laten weer blijken dat je slechts een nummertje bent, had contact opgenomen omdat er een bedrag openstond door een fout in hun systeem en wou het opgelost hebben, mevrouw kwam niet met oplossingen en kapte het gesprek al heel snel af. Vgz at its finest

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • MM

    Het is maar net welke persoon je treft, als je vragen hebt/stelt. De één denkt/leeft mee, de ander niet, maar trap je verder grond in, i.p.v. mee te denken en kwetsen mensen zelfs (gaat niet over rekeningen, maar over zorg)

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    4

    Service
    1
    Dekking
    6
  • SSmit Mw Am Smit

    Telefonisch heel slecht te bereiken. In totaal 45 minuten aan de lijn gehangen en nog niemand gesproken. Op een vrijdag zijn zij tot 18.00 uur open. Vreemd dat er dan niet wordt opgenomen. Erg irritant.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • AA. ten Houten

    Via het 0900 nummer probeerde ik VGZ te bellen met een vraag over eenmedicijn dat plotseling niet meer vergoed wordt. 40 minuten tegen het 0900 tarief geprobeerd iemend te bereiken- zonder resultaat. Waardeloos!

    Premie
    1

    Zorgkeuze

    Service
    1
    • BBloem

      @A. ten Houten
      Bij 0900 nr bij VGZ word het normale beltarief gerekend en niet extra !
      De wachttijd is iid erg lang, daar ben ik mee eens maar er zitten ook gewoon mensen aan de telefoon die hun best doen.
      En op medicijnkosten.nl ( website vd overheid) vind je al bijna alle antwoorden op medicijn vragen

  • TT.Romijn

    Is een KU*** bedrijf.
    Totaal niet bereikbaar oa. geen e mail verkeer, bellen is geen optie 2 dagen bezig constant tussen de 15 en 27 min wachttijd ongehoord voor zo.n bedrijf.
    Facturen kloppen niet ene keer krijg je geld terug, 3 dagen later een factuur dat je moet betalen.
    Klantenservice en communicatie is zwaar onvoldoende. Slecht bereikbaar.
    Hebben allemaal aparte afdelingen en ze snappen het nog niet.
    Mensen gaat niet in zee met dit zorgkantoor want dit is 1 grote ellende.
    De negatieve reviews hier onder spreken voor zich.

    Ze kunnen een voorbeeld nemen aan DWS een zorgkantoor die bereikbaar is en waar alles gesmeerd verloop en die je nooit hoeft te bellen om dat het goed loopt en ze het daar snappen.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • AAnoniem

    VGZ weten niets van van verzekeringen af, maar wel wat fraude plegen is bij hun verzekeringsnemers

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • JJL Collard

    Net een paar maanden nieuw bij VGZ. Krijg minder vergoed als voorheen bij Zilveren Kruis. Wat ik vergoed moet krijgen staat als behandeld maar geen geld ontvangen. Probeer nu te bellen en al een half uur te wachten. Wat moet ik nog meer doen om mijn centen terug te krijgen. Eerste de beste mogelijkheid ga ik weer terug naar ZK. Daar was alles altijd prima geregeld. Hoefde ik ook nooit te bellen.VGZ een grote teleurstelling!

    Premie
    6

    Zorgkeuze

    Service
    1
  • DDirk Brugman

    Ik heb de vraag gesteld, hoe wordt voorkomen dat ik niet voor verrassingen kom te staan qua financiële afhandeling. Aanvankelijk mij gezegd dat de totaal kosten ca. € 400,– zou bedragen, en naderhand blijkt middels de declaratie bij VGZ is ingediend, dat dit zowat het dubbele is geworden, zonder dat mij daarin van kennis is gegeven, en ook niet in detail zichtbaar wat het in hield. en dan wordt je door VGZ voor het ” blok ” gezet om direct te betalen. Dit is voor mij het gevoel wederom, de “duidelijkheid van de onduidelijkheid” viert hoog tij bij dit soort afhandelingen, waarin je als cliënt / patiënt maar moet “slikken”. Kortom, wat betekent kostenbeheersing in deze, als je als patiënt / cliënt genegeerd wordt bewust of onbewust.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    3
    Dekking
    7
  • LLeonie

    Vreselijke organisatie!

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • GGulay

    Wat betreft service is het erg slecht geregeld mocht je in het buitenland ziek worden. Ook al ben je doodziek je moet alles zelf afhandelen en dat in het buitenland!! Voorheen was ik verzekerd bij Zilveren Kruis en hoefde ik in het buitenland alleen maar mijn zorgpasje af te geven. Daar mag VGZ wel voorbeeld aan nemen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    5

    Service
    1
    Dekking
    5
  • JJudith

    Klantenservice en communicatie is zwaar onvoldoende. Slecht bereikbaar. Communiceren belangrijke informatie digitaal, er vanuit gaande dat ze de enige zijn die iets belangrijks te melden hebben. Fouten in dossieropbouw want ondanks herhaaldelijk bezwaar maken doen ze uiteindelijk toch wat ze zelf willen.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    6

    Service
    1
    Dekking
    6

Kan het goedkoper?