Direct naar

Kenmerken

  • Top 3 duurzame zorgverzekeraar van Nederland
  • Tot 30% korting op hulpmiddelen, brillen, lenzen en laseren
  • Beperkte zorgkeuze voor Basis Budget polis

Over Zilveren Kruis

Zilveren Kruis vormt een onderdeel van Achmea en is één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland en biedt keuze uit verschillende basisverzekeringen.  Zo is er een combinatiepolis waarbij je veel zorgkeuze hebt uit gecontracteerde zorgaanbieders.

Aan de andere kant van het polisaanbod ligt de budgetpolis van Zilveren Kruis. Bij deze polis regel je meer zelf en kies je voor planbare ziekenhuiszorg uit een select aantal ziekenhuizen en specialisten. Dat betekent dat je goed moet opletten waar je jezelf laat behandelen.

Bij Zilveren Kruis kun je naar wens veel zaken heel eenvoudig via het internet regelen. Zilveren Kruis biedt verder een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen met beperkte tot zeer ruime vergoedingen.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Natura (select) Combinatie
2024-€ 147,45€ 140,45€ 161,75
2023-€ 138,95€ 131,95€ 152,75
2022-€ 131,45€ 123,45€ 143,95
2021-€ 128,45€ 120,95€ 139,95
2020-€ 125,45€ 115,95€ 134,95
2019-€ 126,95€ 114,95€ 133,75
2018-€ 119,45€ 105,95€ 123,75
2017-€ 117,45€ 104,95€ 121,75
2016-€ 109,45€ 96,95€ 113,25
2015-€ 102,45€ 89,95€ 106,25
2014-€ 99,95€ 87,50€ 109,95
2013-€ 108,25€ 104,25€ 118,25
2012-€ 108,25€ -€ 118,25
2011-€ 106,50€ -€ 109,75

Wat vind je van Zilveren Kruis?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


2.495 reviews over Zilveren Kruis

  • CCindy de Heusden-Geenen

    een goede zorgverzekering, als je belt wordt je vriendelijk te woord gestaan, als je een rekening krijgt en je dient hem in op je app dan heb je zo je geld.Een makkelijke site.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    8
  • JJC Perez

    Over het algemeen tevreden bij Zilveren Kruis. Enige minpunt is dat de bedragen van de declaraties niet goed gespecificeerd worden in de nota’s. Dus dan ben je alsnog alles aan het na controleren of datgene wel of niet onder de aanvullende verzekering/eigen risico valt.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • AAleksandar Radojcic

    Te duur.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    4

    Service
    6
    Dekking
    2
  • II. Valk-Bosman

    Zilveren Kruis Achmea is snel met uitbetalen van declaraties en tevens geven ze duidelijk informatie op hun website. De service, ook telefonisch, is uitstekend. De premie is wel aan de hoge kant, maar hun verzekeringspakketten zijn zéér uitgebreid. Je persoonlijke gegevens en zorgverbruik worden duidelijk aangegeven en zijn eenvoudig aan te passen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • LLynn

    Erg fijne zorgverzekeraar die je ook veel mogelijkheden bied

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • JJan Peters

    Het is misschien niet de goedkoopste verzekering.
    Nooit geen problemen ondervonden alles keurig geregeld prima communicatie met medewerkers.
    Klassen

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMarga van Hunen

    De service is goed,de website duidelijk,maar de premie is net als bij andere zorgverzekeringen veel te hoog.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    6
  • SSilke Peters

    Hoewel de service super is, valt de premie voor komend jaar ontzettend tegen. Het is (zoals bij iedere verzekering) met tientallen euro’s gestegen en wanneer je als gezin een aanvullend pakket wilt dan ben je per maand bijna 300 euro kwijt. Dat past niet bij deze tijd. Veel mensen moeten naar de voedselbank, zitten in de bijstand of hebben andere schulden die afbetaald moeten worden. Dan eindig je met een basisverzekering, omdat je de rest niet (meer) kunt betalen.

    Wanneer je goed (aanvullend) verzekerd bent, voor die tientallen euro’s extra, dan heb je zeer prettige opties en hoef je je maar weinig druk te maken. Behalve om de premies dan.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    7
  • JJessica

    Zilveren kruis bied voor mij de service die ik nodig heb. Ze bieden voor mij een goede prijs-/kwaliteitverhouding. Ze zijn bovendien bereikbaar op de momenten dat ik ze nodig heb.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • YY Linssen

    Via collectief is premie acceptabel. Maar vergoeding die benodigd was is niet toegekend. Klacht niet ernstig genoeg. Wie bepaalt dat? De zorgverzekeraar??

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7
    Dekking
    6
  • PPeter Koehoorn

    Ben best tevreden over Zilveren Kruis, mijn tandartskosten en kosten gemaakt bij de huidtherapeut worden netjes vergoed. Groot pluspunt is de korting van 10 % uit de collectiviteitsovereenkomst tussen Zilveren Kruis en de KNVB voor leden van de KNVB.

    Nadeel vind ik de fors gestegen premie voor 2017 van € 135,- naar € 156. Ben mij dus nu aan het oriënteren op een eventuele nieuwe zorgverzekeraar, al mis dan wel het voordeel via de KNVB.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7
    Dekking
    7
  • MMarcianna Mason

    goede verzekering, alleen premie is te hoog

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    8
    Dekking
    6
  • JJoline Heijnen

    Prima, alleen duur maar dat zijn ze allemaal. Krijg snel antwoord als ik ze een vraag stel.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    6
  • EE.J. Mulder

    Het is goed alleen duurder als een ander, gelukkig ben ik collectief verzekerd en dat scheelt ook dat ik meer krijg als bij andere zorgverzekeringen.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HHans Verheijen

    Na vijftig jaar klant te zijn geweest bij VGZ en dan voor een simpele ingreep afgewezen worden was ik er klaar mee. Ik ben over gestapt naar Zilveren Kruis waar ik binnen een week toestemming kreeg voor de bewuste ingreep. Hier ben inmiddels alweer een tijd ongeveer 18 jaar een zeer tevreden klant. Je hoeft maar een telefoontje te plegen en dan zijn er in de meeste gevallen direct een oplossing en antwoord. Ik raad iedereen deze verzekeraar aan.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Ffred finke

    ben redelijk tevreden alleen verbaas ik mij dat ik ondanks een aanvullende tandarts verzekering heb afgesloten dat ik bij een behandeling van het trekken van een kies door de kaakchirurg ik een eigen bijdrage moest betalen van €321.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8
    Dekking
    7
    • KKorenberg

      Is dat niet het eigen risico omdat als je naar de kaakchirurg moet, zoals ik dat vorig jaar moest voor mijn verstandskiezen, dat dat onder ziekenzorg valt uit de basisverzekering gezien dat in het ziekenhuis gebeurt. Ik was ook door 2 bezoekjes aan de kaakchirurg mijn hele eigen risico kwijt.

  • DDerk Bril

    Altijd duidelijke uitleg bij vragen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7
    Dekking
    6
  • Cchristian wallenburg

    goed

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • Ddiana vosselman

    een perfecte zorgverzekeraar ,belt zelfs tussen door op hoe het met mijn gezondheid is ,dat noem ik top .

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMarion Oosterveld

    Premie vind ik te hoog. Het indienen gaat snel via de pc. Ik heb nog niet goed kunnen zien hoe ik bepaalde zorg uit mijn pakket kan halen. Aanvullend is goed maar je moet altijd weer bij betalen daar baal ik wel van. Aan de telefoon zijn ze zeer behulpzaam.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    6
    Dekking
    6
  • NNina

    Ik vind ze echt de beste die er is, en zal niet veranderen van zorgverzekeraar.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRJM van Amelsfort

    redelijke zorgverzekering

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    5
    Dekking
    4
  • Kkarin rijnsewijn

    Het is wel kostbaar maar ze doen niet zo moeilijk wat betreft vergoedingen. Zo heb ik voor de anticonceptiepil nog nooit een eigen bijdragen moeten betalen terwijl de meeste verzekeraars dat wel vroegen. Al met al vind ik het en prima verzekeraar want ze staan je altijd vriendelijk te woord en helpen je uitstekend dus overstappen naar een ander is er voor mij niet bij

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    8
  • RRodney

    Het is een goede verzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • PPeter Klein Overmeen

    Zilveren Kruis geeft helemaal niets om zijn klanten, arrogante houding. Doet niets met klachten buiten beantwoorden met standaard zinnetjes.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    3
    Dekking
    5
  • Mmandy

    Redelijk

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    4

    Service
    6
    Dekking
    6
  • GGrardie van der Valk – van Rijn

    Wij zijn al jaren bij de zelfde zorgverzekeraar. De laatste jaren is de service erg vooruit gegaan.
    Bij vragen, goed en servicegericht contact tot dat de vraag is opgelost.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    1
  • Cchristian wallenburg

    ik heb nooit klachten

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    5
  • Jjoop van luijn

    wij vinden het een zorg verzekeraar die naar onze kueze heel goed bij ons pas ,komt betrouwbaar over goede comunikatie en daar bij goede premie

  • DDil

    De premie vind ik relatief hoog, maar de behulpzaamheid bij vragen en het uitzoeken van hoe of wat je het best kunt doen, vind ik heel goed. En ook zeer belangrijk; fijn dus dat dat goed is!

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • Rruben vermeulen

    Ik zit bij ZK met een collectieve verzekering. De prima is laag, zeker in verhouding wat door ZK wordt geboden. Ik heb een klein aanvullend pakket, maar heb evengoed het idee dat ik goed verzekert ben. ZK geeft me een goed en vooral veilig gevoel.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    8
  • EEelco Bakker

    Prima zorgverzekering, maar wel aan de dure kant. Doordat ik via werkgever verzekerd ben valt de premie mee.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    7
  • TTinie Vriens

    De prijs is te hoog. Maar dat is bij allemaal zo. De service is geweldig, vragen worden meestal binnen 24 uur afgehandeld. Facturen die online ingediend worden zijn binnen 10 dagen betaald. Al met AL een zeer goede maatschappij, alleen moeten ze iets aan de prijs doen, zoals extra korting als men meerdere jaren klant is.

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • WW.van Keulen

    In vergelijking met de ervaring van anderen een redelijke verzekering

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    8

    Service
    4
    Dekking
    5
  • TT Drenth

    Ik ben zeer tevreden over mijn Zorg Verzekeraar .En zeker in het klantvriendelijke benadering van mijn vragen over vergoedingen betreft mijn Medicijnen en Behandelingen en zeker het nakomen van afspraken die hierover gemaakt zijn. Daarna een vlotte afhandeling van de eventueel door mij gemaakte kosten . Ben nog nooit teleur gesteld .Een dikke 10 met griffel

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • HH. Van der Veer-Smit

    Ik ben tevreden over mijn zorgverzekeraar

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • HH.P. Stolle

    premie is behoorlijk hoog en ook de aanvullende pakketten zijn duur.
    Klantenservice vind ik niet echt klant vriendelijk

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    5

    Service
    5
    Dekking
    7
  • Hhenny sonja faber

    praat me ervan nouw ik ben echt zo teleurgesteld van zilveren kruis,ik kwam terug in Nederland dan en kreeg in duitsland ,ruggeprik voor mijn lage rugpijn, eenmaal terug in Eigen land,werd er 1 malig een injektsie gegeven werd toen opgeroepen ,dacht weer behandelt te worden werd er gezegt zilveren kruis verged het niet meer al drie jaren ook kan het zijn ik heb om dat ik morfine slik vergeten,en had omdat ik veel ziektes heb het wat makkelijker zijn ,om adviese toen ,beter zou zijn ,onder bewind en eenmaal dat te hebben geregelt werd er geen zieken fonds door hun betaald hadden ze naar hun zeggen vergeten, en dus noch erger de dupe geworden, maar des ondanks word als je meld dat het niet mijn schuld was hielp geen zier,ik veel meer pijn en als maar meer zuurstof kwijt, al met al een grote bende bij duitsland vergeleken en dan vraag je mag ik terug naar de duitse artsen van zilveren kruis, krijg je nee te horen en mijn gezondheid word bij de dag minder wat niet zo had moeten kunnen toch dus jammer ,maar nee geen greintje respect voor dat zieken fonds meer!

    Premie
    2

    Zorgkeuze
    1

    Service
    1
    Dekking
    1
  • HHenry Weaver

    Ik stelde per e-mail een vraag over een operatie die ik moest ondergaan en wilde o.a. weten of en zo ja hoeveel fysiotherapie ik vergoed zou krijgen. Ik werd zeer snel door een medewerker gebeld en die moest weten in welke categorie ik viel. Dit wist ik niet en die medewerker heeft toen het ziekenhuis waar ik behandeld zou worden gebeld en de informatie gekregen waardoor hij mij weer kon meedelen hoeveel fysiotherapie ik vergoed zou kunnen krijgen. Uitstekende service!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    7
  • HH.C. Visser

    De premie is volgens mij redelijk ,rekening houdend met wat ik er allemaal voor vergoed krijg.
    als ik bel word ik altijd vriendelijk geholpen en naar mijn idee duidelijk uitgelegd wat ik wil weten. Ik heb nooit last gehad dat ik ergens lang moet wachten om een afspraak te krijgen bij specialisten.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    7
  • RR.C. de Pagter

    Zilveren Kruis heeft goede service en een website die makkelijk werkt.
    Tevens is service erg goed en voor de declaraties is het mogelijk om deze on line in te voeren, waardoor deze sneller worden afgewikkeld.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    9
  • Kkor

    Uit vergelijkingen bleek dat ze de laagste premie hadden met de grootste zorgkeuze. klopt helemaal.
    ook de service en bereikbaarheid is zeer goed.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    10
  • Mmarga piek

    zilveren kruis is een prima zorgverzekeraar, alleen de premie is erg hoog

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • Mmarga piek

    Zilveren kruis is een prima zorgverzekeraar, maar de premie is wel erg hoog

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    10
  • JJolien

    Ik ben zeer tevreden over mijn zorgverzekeraar. Goede prijs/kwaliteit verhouding. En snelle service.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    10
  • DDiana

    Is een goede verzekering alleen zo jammer dat als je ouder wordt je ook steeds meer moet gaan betalen. Wel erg goed als je gehandicapt bent. De voorzieningen die je nodig hebt krijg je ook

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • Rrobert van den ouden

    uitstekende service

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9

    Service
    10
    Dekking
    9
  • JJanet

    Allies loopy prima.
    Heb extra tandartspakket en uitgebreide verzekering.
    De prijs is wel hoog maar doormat Mijn werkt ever een vergoeding geeft kan ik het uitgebreide pakketje nemen.
    De service is prima van Zilveren Kruis. Wordt Telefonica goed beholden.
    Op de website kan ik allies vinden wat ik zoek en na in log gen al mijn persoonlijke kosten en wat vergoedt is.
    Bij vragen kan ik bellen en word adequate geholpen.
    Betalingen verlopen goed, geen gezellig.
    Helaas vergoed mijn werkt ever niet meer het extra pakketje bij! Zilveren Kruis en moet ik noodled won gen naar een andere verzekering over waar het wel vergoed wordt.
    Wel bidet Zilveren Kruis mij een andere collective vergoeding aan.
    Ik Ben een tevreden klant.
    De premier vind ik wel hoog maar die verschilt niet veel van de andere zorgverzekeringen, die eveneens hoog zijn.

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    6
  • RRita Grupper

    goed

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • LL.M.W. Cramer

    Premie veel te hoog, service is redelijk, zorgkeuze is al vanaf ik ben ga werken en aanvullend is alleen om het bankwezen te spekken

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    5

    Service
    7
    Dekking
    7

Kan het goedkoper?