Direct naar

Over Zilveren Kruis

Zilveren Kruis vormt een onderdeel van Achmea en is één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland en biedt keuze uit verschillende basisverzekeringen.  Zo is er een restitutiepolis waarbij je volledig vrije zorgkeuze hebt en 100 procent vergoeding ontvangt voor niet-gecontracteerde zorgverleners op basis van het marktconforme of wettelijke tarief.

Aan de andere kant van het polisaanbod ligt de budgetpolis van Zilveren Kruis. Bij deze polis regel je meer zelf en kies je voor planbare ziekenhuiszorg uit een select aantal ziekenhuizen en specialisten. Dat betekent dat je goed moet opletten waar je jezelf laat behandelen.

Bij Zilveren Kruis kun je naar wens veel zaken heel eenvoudig via het internet regelen. Zilveren Kruis biedt verder een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen met beperkte tot zeer ruime vergoedingen.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2022€ 143,95€ 131,45€ 123,45-
2021€ 139,95€ 128,45€ 120,95-
2020€ 134,95€ 125,45€ 115,95-
2019€ 133,75€ 126,95€ 114,95-
2018€ 123,75€ 119,45€ 105,95-
2017€ 121,75€ 117,45€ 104,95-
2016€ 113,25€ 109,45€ 96,95-
2015€ 106,25€ 102,45€ 89,95-
2014€ 109,95€ 99,95€ 87,50-
2013€ 118,25€ 108,25€ 104,25-
2012€ 118,25€ 108,25€ --
2011€ 109,75€ 106,50€ --

Wat vind je van Zilveren Kruis?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


1.885 reviews over Zilveren Kruis

  • Bberry wagensveld

    goede service, lage premie

    Premie
    8.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    7.5
    Dekking
    10
  • HHenk Veen

    Best wel een goede zorgverzekeraar, echter de keuze is mede bepaald door de collectiviteitskorting van mijn werkgever

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9
    Dekking
    10
  • MMartin Donkerbroek

    Deze zorgverzekeraar bestaat niet. Dit is een callcenter van Achmea zonder kennis van zaken.

    Premie
    1

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    1
  • Ddickt

    redelijke premie en meestal wel bij meerdere zorgverleners terecht kunnen.
    klantenservice en website uitstekend.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7

    Service
    10
    Dekking
    7.5
  • DDijkstra

    Het is erg lastig om een goede betalingsregeling af te spreken als je ineens veel eigen risico moet betalen.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    3.5

    Service
    6
    Dekking
    4
  • Ww.koning

    valt ergens niet veel te zeggen,niet meer dan door de slechte onderdelen die er vergoed worden, er gezorgt word dat mensen hun huwelijk kapot gaat,plus dat mensen die als ze iets hebben en bv fysio nodig zijn,wat niet in de basis zit,hierdoor niet meer kunnen werken,wat weer zorgt voor torenhoge kosten aan ziektewet en uiteindelijk WW en afgekeurd worden

    Premie
    3.5

    Zorgkeuze
    1.5

    Service
    5
    Dekking
    6
  • FF van Someren

    Ben al 10 jaar bij het zilveren kruis en al die tijd geen klachten gehad

    Premie
    6.5

    Zorgkeuze
    6.5

    Service
    6
    Dekking
    5.5
  • Hharry

    bij zilverenkruis achmea word je zonder dat je het weet aanvullend verzekerd je hoefd er niets voor te doen

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9.5
    Dekking
    7.5
  • NNicole Heijstek

    ik ben zeer te vrede over zilveren kruis alleen mag wel de premie omlaag want dat vind ik wel aan de hoge kant. maar voor de rest is het een zeer goede zorg verzekeraar waar ik heel te vrede over bent.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • MMariette de neve

    Service is prima, communicatie duidelijk, premie vergelijkbaar met andere verzekeringen,aanvullende verzekering

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • RRob

    Doorgaans een goede serviceverlening en een snelle afhandeling van declaratie-verzoeken, is het hierover geen klagen te hebben, maar zou het openbaring zijn
    en daarbij een voorbeeldfunctie vervullen, als men niet als elke andere zorgverzekeraar hun klantenkring doet overstelpen met prijzen en dekkingen van de basisverzekering waarvan zoals die wettelijk verplicht zijn het uiteindelijk nauwelijks tot geen malle moer uitmaakt bij welke maatschappij men die onderbrengt , maar wordt het eens tijd om eens al die uitvoerige informatie te verstrekken en te richten aangaande van alles wat wel en niet onder een aanvullende verzekering valt. Eerst met die duidelijke gegevens is het voor klanten van alle zorgverzekeraars naar gelang van ieders persoonlijke situatie pas het verschil te kunnen zien voor wat en bij wie men er het meest verstandig aandoet om aan wie men zijn of haar verzekeringsperikelen wenst toe te vertrouwen.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7
    Dekking
    8
  • FFreek Pols

    Ik ben heel erg tevreden over de flexibele houding t.o.v. mij 2-jarig revalidatieproces en waardeer in het bijzonder het ‘meedenken’.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    10
    Dekking
    5.5
  • JJ.R. van der Spoel

    een grote logge verzekering die moeite heeft service te verlenen en waar management de overhand heeft

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    5.5
    Dekking
    5
  • Mmyra kruit

    Goede verzekeraar. Klantenservice top! Krijg snel antwoord op je email…..
    Voelen met je mee, altijd zeer vriendelijke medewerkers van de klantenservice aan de telefoon……

    Premie
    3.5

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6
    Dekking
    5.5
  • HH.W.Spoelstra

    Maak declareren niet nodeloos ingewikkeld.
    Wanneer ik geen intensieve internetgebruiker ben, zie ik de declaraties vaak te laat.
    Dit moet anders kunnen.
    Ook het inloggen hebben jullie nodeloos ingewikkeld gemaakt.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    6
    Dekking
    9.5
  • Rraymon

    gewoon een goede verzekering. heb zelf nog niks moeten declareren maar ga er vanuit dat dit niet te veel voeten in de aarde heeft.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    6

    Service
    6.5
    Dekking
    6.5
  • RRia Knoeff

    Snel antwoord op vragen,vergoeding snel uitgekeerd.Niet duur.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    10
    Dekking
    9
  • Bbianca van den hurk

    ik heb geen aanvullende verzekering er zit bijna niks in het pakket bijna alles moet je zelf betalen ondanks dat je toch genoeg betaald per maand

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    1.5

    Service
    3.5
  • HHilly

    Tandartsdekking kan iets beter.
    Voorstel is om het eigen risico voor chronische mensen bij de maandpremie te innen en eind van het jaar een eindafrekening.
    Eigen risico per maande verrekenen en niet na een paar maanden.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9.5
    Dekking
    7.5
  • AAdriaan

    Goede zorgverzekering. Veel korting door mijn werkgever 🙂

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    7.5
  • PPeter Buijs

    Is de beste zorgverzekeraar die ik ken. Ik ben samen met mijn vrouw al jaren en jaren hier verzekerd. Niets dan goed en ik hoop dat het altijd zo zal blijven.
    Nog nooit geen probleem gehad.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9.5
    Dekking
    8.5
  • Ffrans liefvoort

    ik ben al jaren aangesloten bij zilveren kruis tot mijn grote tevredenheid, ik heb nooit problemen met het verkrijgen van medicatie alles wordt netjes vergoed aan de zorgverstrekker enz ik heb zelfs meegemaakt na mijn hartinfarct in 2004 dat ik een bepaal medecijn moest hebben voor de duur van 1 jaar !en dat door de meeste alleen vergoed werd als er speciaal attest uitgeschreven was door de cardioloog maar bij mij zat het gewoon in het pakket ! dus ik kan alleen maar tevreden zij met zilveren kruis. ook als je belt altijd netjes antwoord en je wordt ook teruggebeld als ze dat beloven !!

    Premie
    6.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    7.5
    Dekking
    7.5
  • PPeter van Opstal

    Goed bereikbaar en terugbelservice

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    9.5
    Dekking
    8
  • AAC Dekkers

    Tot op heden geen problemen ondervonden.
    Declaraties zijn makkelijk online in te dienen en worden uitgekeerd.
    Vorig jaar een keer gebruik gemaakt van de zorg bemiddeling was binnen een dag geregeld.
    Blijft bij alle zorg verzekeringen moeizaam in het wout van vergoedingen snel wat op te zoeken.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    7

    Service
    8.5
    Dekking
    7.5
  • Wwilly jansen

    mijn zorgverzekering is erg betrouwbaar en keert bijna alles uit

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    9.5
  • MMarcel Blesgraaf

    Top verzekeraar die altijd met je meedenkt. Nooit problemen gehad en altijd een goede keus geweest. Een aanrader.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
    Dekking
    8
  • RRinaldo

    Zeer tevreden over basis en aanvullende verzekering
    Zit al heel lang bij zilveren kruis nog nooit problemen gehad
    Als der iets is lossen ze het zonder problemen op echt super

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Sstephanie

    Zit al van af kleins af aan bij groenland/zilverenkruis

    Nog nooit problemen gehad ze helpen je daar waar nodig is
    Ik persoonlijk zou nooit overstappen
    Stephanie

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • BBen Jansen

    Sinds de mogelijkheid van digitale afhandeling gaat alles erg gemakkelijk.
    Snelle uitbetaling. On-line duidelijke gespecificeerde rekeningen/overzichten.

    Premie
    8.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9.5
    Dekking
    10
  • HH.J. Valen

    Prima

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • Rrinie van der bij

    ik ben verzekert bij achmea zilveren kruis en ik moet zeggen ik wil niks anders meer.Een uitstekende service en goede prijs verhouding die de juiste hulp biedt en met echte zorg zorgt voor een goede afhandeling.Ook een prima betalingsregeling die rekening houdt met de portomonnee en de wensen van de klant.Nooit geen betalingsproblemen en zilveren kruis luistert goed naar zijn klanten.Ook de telefoonservice is snel en correct.Dus twijfel niet langer en ga gewoon naar achmea zilveren kruis.

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    9.5
  • MM Pieritz

    Sinds begin dit jaar bij Zilveren Kruis(omdat Agis ophield met bestaan) maar uiterst tevreden. Vriendelijke mensen bij de klantenservice. Geen problemen tot nu toe.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    8
  • JJoke jacobs-boelhouwers

    Voor mij is deze verzekering van oudsher de ziekenfondsverzekering geen addertjes onder het gras vlotte uitbetaling wanneer er teruggave is geen moeilijk gedoe dus erg tevreden en misschien meer premie dat is het wel waard

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    10
    Dekking
    8
  • AAda de Jonge

    Ik vindt de premie, absurd hoog!
    Wel een goede service, krijg ook altijd netjes
    Antwoord op mijn vragen.
    Dat is mijn reden om toch bij hen te blijven.
    Ook vanwege mijn leedtijd

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    5.5

    Service
    6.5
    Dekking
    7
  • Lleon fonville

    vanwege een aandoening moest ik per rolstoeltaxi naar het UMC EN DAT HEBBEN ZIJ UITSTEKEND VOOR MIJ GEREGELD.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    10
    Dekking
    10
  • EE.J.Mulder

    De naam van de verzekeraar zegt al genoeg zilverenkruis =zilver dus Premie vrij hoog ondanks hoge korting. Aanvullende verzekering word heel veel vergoed daar heb ik weinig klagen over ik zoek ook mijn eigen huisarts en ziekenhuis artsen waar ik toch minstens een keer per week kom.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9
    Dekking
    9.5
  • GG. Smit

    Ik ben jaren verzekerd bij de Agis, die inmiddels is overgegaan in Zilveren Kruis verzekeringen. Helaas ben ik een grootverbruiker daar ik een ernstige infectieziekte heb. Door de grote veranderingen in de zorg en de verzekeringsvoorwaarden vreesde ik het ergste. Maar niets is minder waar. Ik ben heel tevreden met mijn zorgverzekering. Al mijn zorgkosten worden betaald en de service is top!! Ik hoor vaak klachten over de zorgverzekeringen die mijns inziens onterecht zijn. Veel van deze klachten zijn te wijten aan de verscherpte regelgevingen die de verzekeringen krijgen opgelegd vanuit Den Haag. Ik vind het jammer dat iedere (be)handeling is omgezet in een geldbedrag. Ik ben jarenlang zelf in de zorg werkzaam geweest en ervaar nu zelf , als zorgafnemer, dat de zorg niet meer wordt gedragen door het gewoon uitvoeren van zorg maar door het kostenplaatje. Personeel van tegenwoordig wordt ook heel anders opgeleid dan vroeger. Hierdoor wordt de zorg onpersoonlijker. Gezien de tendens die is ingezet vrees ik dat dit in de toekomst alleen maar erger wordt. Ondanks dit mogen wij ons rijk prijzen dat we in Nederland wonen waar er nog steeds goede voorzieningen zijn en hoop ik zullen blijven.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9.5
    Dekking
    5.5
  • SStrijbos

    Premie is redelijk en de service is goed.Je krijgt netjes een mailtje [als je daarvoor gekozen hebt]dat er een rekening of declaratie klaar staat op je persoonlijke pagina.tot op heden nog geen klachten over deze zorgverlener.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    7.5
  • HH.C. Dommers

    Jaren tevreden verzekerd.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9
    Dekking
    7
  • HH.C. Dommerd

    Wij zijn al jaren verzekerd bij Het Zilverenkruis, tot grote tevredenheid. Ieder jaar ga ik alle verzekeringen na en vergelijk wat men biedt. Tot op heden geen goedkopere, of betere gevonden.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9
    Dekking
    7.5
  • MMw Fokke

    Ik vind het heel erg balen dat een volwassene met een schizis-verleden niet in aanmerking komt voor een boven-ooglid-ingreep via zorgpolis.
    Noch tevreden over het NIET vergoeden van een herhalings cursus Reanimatie.
    Noch tevreden dat lidmaatschap van bv. PerSaldo niet vergoed wordt…

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    5
    Dekking
    2
  • WWendy van Leeuwen

    Het zilveren kruis is uitermate klantvriendelijk en denkt echt met je mee !

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    10
    Dekking
    7.5
  • CChristian Braas

    Zilveren Kruis is al jaren naar tevredenheid mijn zorgverzekeraar. Hun website is duidelijk, het indienen van zorgnota’s is online erg makkelijk te doen en hun correspondentie is netjes en duidelijk.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    8.5

    Service
    9
    Dekking
    9
  • Vveurink

    ik zou niet over stappen naar een andere ziekenfonds verzekering want het zilveren kruis is goed en helpt op alle mogelijke manieren vergoeden meer dan andere verzekeraars in verhouding zijn hun ook de goed koop ste als je kijkt wat je bij de anderen zelf nog bij moet leggen

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9.5
    Dekking
    10
  • AAnnelies

    Prima zorgverzekering. Tot nu toe alle behandelingen die ik nodig heb gehad, zijn vergoed. Geen problemen ervaren. Alle ingediende facturen worden snel afgehandeld. Alles kan tegenwoordig digitaal, waar ik voorstander van ben! 1 klein puntje wat evt. verbeterd kan worden: de facturen die betaald moeten worden mbt je eigen risico (die je ook digitaal binnenkrijgt),: het zou prettig zijn als je die via IDeal kunt betalen. Ben je direct klaar.

    Premie
    6.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    7.5
  • OOlga Huijgen

    Zeer teverden! makkelijk declareren met app. Duidelijk overzicht op internet van je decalaraties en zorg kosten. vriendelijke klantenservice!

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    8
  • WWouterus Huijgen

    Ik ben erg tevreden over de zorgverzekering. Premie mag lager, verder alles goed.
    De iphone app is erg handig. rekeningen declareren gaat in 10 seconden, uitbetaling meestal binnen 1 week. Top!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9
    Dekking
    10
  • CCarolien Eefting

    Ik heb tot nu toe erg goede ervaringen met Zilverenkruis. Ik heb een aanvullende verzekering voor de tandarts, waar ik tevreden over ben, deze is niet te duur. Alleen het basispakket mag van mij nog wel ietsje goedkoper. Ik ben student en vandaar dat ik niet te veel te besteden heb. De aanvullende verzekering moet ik, want ik heb spalkjes die erg vaak loslaten. Het zou prettiger zijn om uit te komen op een premie van rond de 75€ i.p.v. de 80€ die ik nu heb.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9
    Dekking
    8
  • NNiels Gaastra

    Prima tevreden over Zilveren Kruis. Alleen vind ik het vervelend dat ik geen aanvullende tandartsverzekering kan krijgen omdat ik in het verleden al hoge tandartskosten heb gehad. Dat is toch juist waarom je een aanvullende verzekering kiest?

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7
    Dekking
    6
  • BB Brinks

    Al jaren tevreden over deze zorgverzekeraar. Duidelijke en heldere polis. Bij contact, middels mail, telefoon of post, altijd een zeer snelle reactie, tot nu toe ook altijd een passend en kloppend antwoord gekregen. De website is oom zeer eenvoudig in gebruik, dit is erg prettig en een snelle manier om aan antwoorden te komen. Ook is het indienen van een declaratie enorm vergemakkelijkt door de handige en gratis app, foto maken van de rekening en via de app versturen, binnen enkele dagen reactie en afhandeling, echt super!
    De kosten per maand vind ik ook prima, ik heb veel aanvullende verzekeringen en vele zorgverzekeraars met elkaar vergeleken, maar zilveren kruis kwam als beste uit de bus, kijkend naar kosten en vergoedingen.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    10
    Dekking
    9.5

Kan het goedkoper?