Direct naar

Over Zilveren Kruis

Zilveren Kruis vormt een onderdeel van Achmea en is één van de grootste zorgverzekeraars van Nederland en biedt keuze uit verschillende basisverzekeringen.  Zo is er een restitutiepolis waarbij je volledig vrije zorgkeuze hebt en 100 procent vergoeding ontvangt voor niet-gecontracteerde zorgverleners op basis van het marktconforme of wettelijke tarief.

Aan de andere kant van het polisaanbod ligt de budgetpolis van Zilveren Kruis. Bij deze polis regel je meer zelf en kies je voor planbare ziekenhuiszorg uit een select aantal ziekenhuizen en specialisten. Dat betekent dat je goed moet opletten waar je jezelf laat behandelen.

Bij Zilveren Kruis kun je naar wens veel zaken heel eenvoudig via het internet regelen. Zilveren Kruis biedt verder een groot aantal aanvullende- en tandartsverzekeringen met beperkte tot zeer ruime vergoedingen.

Zorgpremie

Jaar Restitutie Natura Budget Combinatie
2022€ 143,95€ 131,45€ 123,45-
2021€ 139,95€ 128,45€ 120,95-
2020€ 134,95€ 125,45€ 115,95-
2019€ 133,75€ 126,95€ 114,95-
2018€ 123,75€ 119,45€ 105,95-
2017€ 121,75€ 117,45€ 104,95-
2016€ 113,25€ 109,45€ 96,95-
2015€ 106,25€ 102,45€ 89,95-
2014€ 109,95€ 99,95€ 87,50-
2013€ 118,25€ 108,25€ 104,25-
2012€ 118,25€ 108,25€ --
2011€ 109,75€ 106,50€ --

Wat vind je van Zilveren Kruis?

Klik op de sterren

Premie
Service
Zorgkeuze
Aanvullend


1.885 reviews over Zilveren Kruis

  • SSuylen

    Zilverenkruis is een goede zorgverzekeraar echter de afhandeling van declaraties gaat de laatste 2 jaar moeilijk omdat de communicatie verloopt via mail via de website van zilverenkruis. Je moet inloggen op zilverenkruis om de status, afhandeling en communicatie op de hoogte te blijven. Ditr werkt niet echt lekker, daarom maar weer terug naar het oude vertrouwde post-systeem van KPN.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    8
  • JJosien

    We hebben bewust gekozen voor een budgetpolis van Zilveren Kruis, we hebben hierop geen aanvullingen, geen tandarts en het hoogste eigen risico. De reden hiervoor is onze (gelukkig) goede gezondheid met weinig zorgkosten. En mede door de collectiviteitskorting van de werkgever, hebben we een aantrekkelijke premie. Nu moet je bij een budgetpolis geen hoog servicelevel of zorgkeuze verwachten, maar dit weet je van te voren. En valt er dan een keer een vette rekening in de bus, dan wordt die gewoon betaald. Even slikken wellicht, maar ook dit is een bewuste keuze die we wel durven te nemen. En uiteraard is het altijd mogelijk de polis aan te passen. Maar gelukkig voelen we ons -letterlijk en figuurlijk- supergoed met de budgetpolis van Zilveren Kruis!!!

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    2

    Service
    1.5
    Dekking
    1.5
  • CChris

    Een aantal keren contact moeten opnemen. Zeer snel geholpen en vriendelijk en vakkundig te woord gestaan.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    5.5

    Service
    10
    Dekking
    7.5
  • LLuuk van de Paal

    De verzekering biedt veel collectieve polissen aan. Hierdoor ontvang je vaak een korting. Studenten profiteren het meest.
    Let wel op de keuzevrijheid in de zorg: kijk of jouw preferente ziekenhuis onder de dekking valt.
    De klantenservice is goed te bereiken op een normaal landelijk nummer.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    7

    Service
    7
    Dekking
    7
  • SSaskia

    Zilveren Kruis faciliteert enkel de zorgverleners, denkt verder niet mee in het belang van de zorgbehoefte van de patiënt en tevens niet in de financiële belangen van de patiënt. Bij vragen wordt niet thuis gegeven.

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    5

    Service
    3.5
    Dekking
    1.5
  • Jjoost van schaik

    Vanaf dag 1 zijn we uitermate tevreden. Als er wat is dan kan je chatten op de site en men zoekt het direct voor je op. Premie is ook prima en hebben twee maal een geschil gehad met de apotheek en na 1 belletje was dit direct opgelost.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8.5

    Service
    9
    Dekking
    6.5
  • DDaniel

    Zilveren Kruis is een prima zorgverzekering die al bij het afsluiten een duidelijke website heeft om je dekking mee te kiezen en je premie te kunnen berekenen. Er zijn meerdere opties voor aanvullende zorgpakketten, waarbij steeds staat vermeld wat de extra kosten zijn, wat de extra dekkingen zijn en hoeveel andere klanten dit pakket ook hebben gekozen. Dit maakt het kiezen voor een goede verzekering bij Zilveren Kruis gemakkelijk.
    Wanneer je eenmaal klant bent, krijg je de beschikking over een eigen polisomgeving waar je op kan inloggen en je alles wat je maar nodig hebt bij de hand hebt. Je eigen polis, die van je je vrouw of kinderen. Ook kun je de status van je zorgdeclaraties bekijken en of even snel contact opnemen met een polismedewerker via email of chat. Het mooiste hiervan is de beschikbare app. Ik heb in het begin van het jaar meerder declaraties gedaan door gewoon even een fototje te maken van een rekening en deze in de app te uploaden. Alles ging vervolgens vanzelf en het geld had ik twee weken later op mijn rekening.
    Minpuntje van Zilveren Kruis is wat mij betreft hun omgang met schades in het buitenland. Dit jaar heb ik zorgkosten gemaakt in Zwitserland, en ik heb deze ingediend. Zilveren Kruis betaald dit soort kosten aan de hand van de koers op de factuurdatum, zo hebben ze dat in de voorwaarden ook afgesproken. Bij uitbetaling bleek echter dat ze uitbetalen op basis van de behandeldatum. Dat was een paar honderd euro in mijn nadeel, kan gebeuren. Maar toen ik Zilveren Kruis hierop attendeerde was het eerste antwoord dat ze afweken van de voorwaarden. Het heeft daarna de nodige mails en telefoontjes gekost om alle declaraties op de juiste manier uitbetaald te krijgen. Zilveren Kruis is wat mij betreft vriendelijk, maar speelt z’n rol als berekende verzekeraar wat mij betreft net te hard om te kunnen zeggen dat het een verzekeraar is die echt voor zijn klanten gaat.
    Ik heb zelf begin van het jaar wat moeten declareren i.v.m. de gebroken arm van mijn vrouw.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    6.5

    Service
    7
    Dekking
    6.5
  • TTink

    Persoonlijk vind ik het erg vervelend dat je een grote rekening niet in delen kan betalen tenzij je al je rekeningen (dus ook de maandelijkse premie) via een automatische incasso laat lopen. Dan kan het ineens wel in delen betaald worden. Voor mij is dit reden om aan het einde van het jaar eens verder te kijken naar een andere zorgverzekeraar!

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    4

    Service
    2
    Dekking
    4
  • MMenno

    Zilveren Kruis is een zorgverzekeraar die precies doet wat het moet doen; zorg verzekeren. De premie is wat aan de hoge kant en ik ben het niet altijd eens met de medicijnkeuze maar over het algemeen is het een prima zorgverzekeraar.

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    3.5

    Service
    3.5
    Dekking
    8
  • WWouter

    Wij waren voordelig uit bij Zilveren Kruis (ZK). Elk jaar verdiep ik me in december weer in de verschillende zorgverzekeraars. Mijn gevoel zegt dat ZK duur is. Maar (dat komt overigens wel omdat mijn vrouw collectieve korting hier krijgt) goedkoper dan ZK kan ik niet vinden. Dan hebben we wel een selectieve zorg, maar alle dichtbijzijnde zorgaanbieders (kop noord holland) zijn gewoon aangesloten.

    Premie
    9

    Zorgkeuze
    5.5

    Service
    5.5
    Dekking
    6
  • AAngela

    Nadat ik klachten van mijn oog kreeg en door de oogarts van zwolle naar Groningen ben verwezen, ging het beter, Klachten verdwenen. Helaas kreeg ik weer oogklachten eb weten de oogarts in zwolle en Groningen niet wat ze ermee aan moeten. Hiervoor vroeg ik een second opinion aan. Deze kreeg ik niet. Nu blijf ik met onbekende klachten rondlopen met de kans op blindheid, omdat de zorgverzekeraar niet akkoord gaan met een second opinion. Oftewel ik moet nu ook met pijn leren leven, want mag niet naar een oogziekenhuis, aangezien ik dit zelf niet kan betalen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    5

    Service
    5
    Dekking
    4
  • PPetra

    snelle afhandeling van ingediende facturen die je heel handig online kunt versturen.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    5.5

    Service
    7
    Dekking
    5.5
  • LLoes

    Goede site die inzicht geeft in declaraties/zorgverbruik. Gemakkelijk dingen opzoeken. Teruggebeld worden bij vragen,

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    7
    Dekking
    10
  • VVanessa

    Hun app voor declaraties is snel en gebruiksvriendelijk. De afhandeling van claims minstens zo snel!

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    5

    Service
    5.5
    Dekking
    6.5
  • DDimitri

    Algemeen gezien een prima zorgverzekeraar. De website en het declaratiesysteem zitten goed in elkaar, de klantenservice is correct snel en behulpzaam. De premie is niet de laagste maar daar krijg je ook een stukje extra service voor terug. Enig nadeel is de maximale dagvergoeding voor alternatieve zorg, maar dit is bij veel zorgverzekeraars zo geregeld. Ik zou het Zilveren Kruis zeker aanraden als je op zoek bent naar een betrouwbare en heldere zorgverzekeraar.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8.5
    Dekking
    6
  • MMarloes Zuidema

    Mijn zorgverzekeraar Zilveren Kruis is voor mij al jarenlang de beste keuze. Altijd snel antwoord op je vragen, en bijna alles is op de site te vinden.
    Super dat alles word gedeclareerd in plaats van zelf nog moeite te moeten doen om rekeningen etc door te sturen.
    Ook telefonisch word je duidelijk alles uitgelegd.
    En in gewone taal, zodat het makkelijk te begrijpen is allemaal.

    Een dikke 10 voor Zilveren Kruis!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    10
    Dekking
    10
  • GGerard van Zalinge

    Nooit problemen gehad en met de handige vakantiedokter app, wordt ik ook in het buitenland prima bijgestaan.

    Premie
    6

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    10
    Dekking
    9.5
  • LLaurens

    Ik heb een studenten verzekering bij Zilveren Kruis. Dit houd simpelweg in dat ik een lage premie heb, maar toch goed verzekerd ben! En ik heb een aanvullende tandartsverzekering tot €500,- wat bijna niets extra kost! Een prima zorgverzekering dus!

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    8

    Service
    8
  • JJohan

    Prima zorgverzekering (budgetpolis), weinig keuze vrijheid, maar gezien mijn situatie heb ik dat ook niet nodig. In het verleden diverse malen de studentenpolis gehad waarbij ik prima werd geholpen, mocht ik een keer geneesmiddelen nodig hebben. Erg prettig dat inmiddels alles digitaal gaat (weet niet of dat de papieren mogelijkheid er nog is).

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    2

    Service
    6.5
  • HH. Fens

    slechte communicatie. Ondanks duidelijk is aangegeven alles schriftelijk te willen ontvangen blijft men digitaal sturen. Daardoor heb ik de voorwaarden van mijn aanvullende verzekering pas, na lang aandringen, in mei 2105 ontvangen. resultaat moet nu zelf kosten maken dit terwijl als ik de voorwaarden wel op tijd had ontvangen ik een andere aanvullende verzekering bij een ander zorgverzekeraar had kunnen afsluiten die dit wel vergoed. Verder slechte service, wel snelle uitbetaling van declaraties

    Premie
    5

    Zorgkeuze
    3.5

    Service
    3
    Dekking
    1
  • CCynthia Wendrich

    Altijd prima service gehad. Bij problemen snel en adequaat geholpen. Ondanks dat wij “groot-verbruikers” zijn, nooit problemen gehad met aanvullende verzekeringen. Er wordt goed gekeken naar de persoon en het verhaal erachter. Hier worden vergoedingen op aangepast. Ik ben heel erg tevreden!!

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRene Verheijen

    Was niet de duurste zorgverzekering.
    Ik was goedkoper uit dan bij de vakbond.
    Ik heb geen aanvullende verzekering dat scheelde mij op de rekening van de tandarts.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    7.5
    Dekking
    5
  • Rr.beens

    zilveren kruis is gewoon de beste verzekering maatschappij alles super geregeld

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    9.5
    Dekking
    9.5
  • Eellen

    Hebben de verzekering niet veel nodig, maar als er iets is hebben we er ook geen omkijken naar en verloopt alles vanzelf.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    6
  • RRené Jansen

    Goede prijs- kwaliteitsverhoudingen en ook goed bereikbaar en behulpzaam bij vragen over zorg.Duidelijk in not’s en de wijze hoe en wanneer er wat wordt afgeschreven.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    8

    Service
    9
    Dekking
    8
  • JJosine

    Aangezien we gelukkig weinig zorgkosten hebben en ons goed en gezond voelen, hebben we de budgetpolis afgesloten bij Zilveren Kruis, zonder aanvullende verzekering, zonder tandarts en met het hoogste eigen risico. Je moet niet rekenen op veel keuzemogelijkheden of service, maar hier kies je voor. Natuurlijk bestaat de mogelijkheid dat je een keer een vette rekening krijgt, maar dit nemen we dan voor lief. Wij durven dit risico wel te lopen. Het is een bewuste keuze geweest. Uiteraard is het altijd mogelijk om de polis aan te passen, indien wenselijk.
    Met de (scherpe) nette premie, voelen we ons – letterlijk en figuurlijk – goed bij deze polis van Zilveren Kruis!

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    1.5

    Service
    1.5
    Dekking
    1.5
  • JJosien

    Aangezien wij gelukkig weinig zorgkosten hebben en deze ook niet verwachten, hebben we een budgetpolis afgesloten zonder aanvullingen (en zonder tandarts), met het hoogste eigen risico en een collectiviteitskorting via de werkgever. Met deze keuze wordt je wel beperkt in de zorgkeuze en moet je niet rekenen op een hoog servicegehalte, maar als je je goed voelt is dat geen probleem. Daarbij hebben we gekozen een eventuele kostenpost voor lief te nemen. Wellicht gaat het een keer mis waardoor je een keer een vette rekening krijgt, maar dit nemen we dan voor lief, daar hebben we bewust voor gekozen. Wij durven dit risico wel te lopen. Uiteraard kun je de polis altijd aanpassen, indien je dit wenselijk acht. Maar gezien de huidige (scherpe) premie, voelen we ons letterlijk en figuurlijk, goed bij deze polis van Zilveren Kruis!

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    1.5

    Service
    1.5
    Dekking
    1.5
  • FF. Oulad Youssef

    duidelijk, klantvriendelijk en snel met reageren op vragen

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    8
  • FF. Oulad Youssef

    Je kan alles vinden op de website en wat je niet kan vinden, helpt de klantenservice jou snel. Vrije keuze bij ziekenhuizen. prima geregeld

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    7.5
    Dekking
    8
  • VV.

    Beste ziekenfonds die ik heel mijn leven had, tot in het jaar 2011 ging ik overstappen en kreeg meteen spijt van want Zilveren Kruis is echt superduur in die tijd dat ik overstapte.

    Nu zag ik dat het een beeeetje duur is maar kan handiger terecht en goede rechtstreeks chatbox voor doven en slechthorenden en beter en sneller dan Ditzo.

    Dus ik ben alweer terug bij mijn Zilveren Kruis en ben erg blij , alleen de premie prijs is superduur. ik maak me toch wel zorgen.als ie steeds duurder wordt. maar dat is het FEIT.

    Premie
    3

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    10
    Dekking
    9.5
  • KKarel Vrijenhoek

    Via de collectieve verzekering via mijn werk een enorm gunstig pakket met een prima prijs afgesloten.
    Zielverenkruis is sowieso al een goede verzekering qua service en prijs

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • AAlex Hoornweg

    Zilveren kruis vind ik gunstig geprijst,zeker de aanvullende verzekeringen.
    Telefonisch zeer vriendelijke medewerkers.
    Ook een uitgebreide zorgkeuze.
    Kortom een fijne instantie met goede service en altijd een luistered oor.

    Vr.Gr. Alex Hoornweg.

    Premie
    6.5

    Zorgkeuze
    8

    Service
    10
    Dekking
    7.5
  • AAndré van der Meyde

    Door gebruik te maken van CAO-premie-korting is de premie lekker laag. De service en het gemak van online registratie van de facturen/kosten zorgt voor veel gemak en weinig gedoe. Een zeer tevreden klant.

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    9.5
    Dekking
    7
  • VVin

    een verzekering die doet wat hij moet doen, verzekeren. zonder teveel poespas. ze staan je vriendelijk en welwillend te woord. ze denken mee in mogelijkheden ipv onmogelijkheden. we hebebn ze niet vaak nodig maar als ik ze benader …………. denken ze mee. nooit problemen gehad, zijn goed bereikbaar.

    Premie
    9.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • RRichard

    het zilveren kruis doet wat het moet doen, verzekeren en DAT, doen ze goed. als je contact met ze hebt dan denken ze mee en verlenen de zorg/informatie die nodig is.
    zoveel heb ik niet met de zorgverzekering (maken er weinig gebruik van), maar als ik ze ebnader komen ze betrouwbaar en hulp verlenend over.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    7.5
  • CC

    In combinatie met mijn huisarts, geen goede combinatie, voor werkelijk alles wordt nu eigen bijdrage en eigen risico gevraagd. Komen heel abrupt met een brief dat je binnen 2 weken bijv. je eigen riscio moet betalen. Ik moest een duurder pakket nemen, anders kon ik niet naar het ziekenhuis in mijn woonplaats gaan.

    Premie
    6.5

    Zorgkeuze
    4.5

    Service
    5.5
    Dekking
    6
  • AA. Kranenburg

    Wat een drama! In oktober 2014 een herseninfarct gehad, nu bijna klaar bij het reva centrum en op advies van reva arts op zoek naar goede psycholoog, psychiater, vaktherapeuten (zijn er amper en worden niet of mondjesmaat vergoed, help!
    Medicijnen die ik nodig heb worden niet langer zonder eigen bijdrage van de Apotheker vergoed zodat ik medicijnen krijg die niet werken voor mij.
    Achmea heeft door haar vele dochterondernemingen inmiddels een monopolie positie op de Nederlandse ziektekosten verzekerings-markt waar uiteindelijk de klant zwaar de dupe van is!!
    Ik probeer een groepje goede hulpverleners om mij heen te krijgen (medicatie krijg ik al niet) om me met minimale kwaliteit van leven wel kan doorgaan. Mijn keuzes worden door Achmea (zilverenkruis in mijn geval) geblokkeerd. Menig zorgverlener heeft zijn/haar zorgplafond bereikt en kan van Achmea geen cliënten meer aannemen. Hoe triest is dat? Ik zal zeker eind dit jaar gaan kijken wat ik nodig heb en bij welke verzekering ik dit vergoed krijg. Naast een cva, een half jaar daarvoor de eerste MS schub ontdekt. Dat is, naar ik nu merk, het enige wat geen probleem oplevert, een fysiotherapeut.., hoewel, ook deze moet het wurg contract van Achmea zijn aangegaan, anders krijg ik deze fysiotherapeut niet vergoed. De monopolie positie van Achmea moet door de overheid aangepakt worden! Er is op deze manier al lang geen sprake meer van markt werking. Ik vind dit alles een zeer ernstige zaak..

    Premie
    0.5

    Zorgkeuze
    0.5

    Service
    0.5
    Dekking
    3
  • Rr.paludanus

    In het jaar dat de zorg is geleverd dient ook de factuur te worden gedateerd. Dit geldt niet voor Zilveren Kruis, zij declareren het zo mooi dat je ER in 2013 wordt aangesproken omdat in 2014 al het maximum is bereikt. Kortom einde 2014 wordt je dan geconfronteerd meet een naheffing van ruim 400 euro.
    Begin 2015 eerste declaratie via de app. ingediend, wordt zonder omschrijving afgewezen, ondanks info vooraf over pakket en zorgverlener bij de klantenservice van ZK en op de site van Zorgwijzer. Mevr. van de klantenservice belt na reply mijnerzijds hierover met debiteuren adm. en die kunnen niet aangeven waarom afgewezen, wordt alsnog vergoed. Reden die opgegeven wordt bij ZK is drukte en hoeveelheid medewerkers die zoveel werk hebben. Voor mij is dit geen excuses en ik hoop 2015 goed door te komen en mij te gaan beraden op een andere zorgverzekeraar.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    3.5

    Service
    1
    Dekking
    3.5
  • WWim T

    Ik ben al jaren verzekerd bij ZK en ga nu overstappen! Nadat ze vorig gepresteerd hebben om mijn vergoedingen niet uit te betalen in afwachting van premiebetaling – dit terwijl ze de zelf de premie verkeerd hadden berekend en ik nog zat te wachten op een nieuwe premiefactuur – hebben ze dit jaar alvast de premie voor mijn dochter die halverwege het jaar ouder wordt dan 18 jaar in rekening gebracht. Ik vind dit tamelijk aanmatigend en had hierover graag gezien dat er overleg was geweest. Dat ik op 24 december een brief krijg met het verzoek om voor 1 januari het volledige bedrag even te voldoen, doet voor mij de deur dicht.

    Premie
    1.5

    Zorgkeuze
    2

    Service
    2
    Dekking
    2
  • FFrans van Zuiden

    Al jaren een goede verzekeraar. Collectiviteit via mijn oude werkgever.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    6

    Service
    7.5
    Dekking
    6
    • AArlind A

      Door mijn ervaring met Zilveren Kruis raad ik deze verzekering NIET aan.
      Door een gemeen spelletje van deze verzekeraar heb ik voor de behandelingen bij een specialist(en) meer eigen risico ( € 402) betaald dan de vastgestelde norm (€ 360).
      Het spelletje ging zo: van twee behandelingen, die beide plaats hebben gevonden in maart en april 2014, heeft Zilveren Kruis de kosten van één van deze behandelingen naar het eigen risico van 2013 verplaatst.
      Toen ik mijn ongenoegen hierover aan Zilveren Kruis had geuit, heeft deze verzekeraar mij laten weten hoe een deurwaarder voor haar werkt als ik niet zou betalen, een bedreiging dus. Ik heb het onterechte bedrag met het eigen risico van 2013 betaald, hoewel ik in dat jaar geen specialist heb gezien. Zilveren Kruis heeft zeer klant-onvriendelijk opgetreden en ik kan nu gelukkig overstappen naar een andere verzekeraar en raadt dus niemand Zilveren Kruis aan.

  • Hharm hoekman

    Prima serviceafdeling, en ook een makkelijke site om te zoeken. Een paar maal contact gehad altijd netjes afgehandeld, en snel en goed.

    Premie
    7.5

    Zorgkeuze
    8

    Service
    7.5
    Dekking
    7.5
  • CCoos

    Ik vind het gevaarlijk en onjuist als hierboven in de Intro staat dat je ” de Selectieve Verzekering moet nemen als je veel zelf wil regelen”.
    Daarmee wordt gesuggereerd dat dit een online verzekering is. Maar dit klopt niet! De Selectief heeft deze naam omdat de patiënt maar tot 31 ziekenhuizen in heel Nederland toegang heeft. Dit is veranderd per 1-1-2014. Voor die tijd was het inderdaag een gewone online verzekering. Maar zonder de verzekerden een brief te sturen, werd het karakter van de verzekering compleet gewijzigd.
    Ik noem dit een levensgevaarlijke verzekering.

  • YYamilla Carnas

    Ik vind mijn zorgverzekeraar goed, omdat alles goed is geregeld. Als er wat zou gebeuren kan ik zonder zelf te hoeven betalen naar het ziekenhuis.

    Premie
    8

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    7.5
  • Hhava

    het is een goede verzekering tot nu toe geen gebruik gemaakt van hun buitenlandse hulpdiensten, maar heb gehoord dat zij goed zijn.

    heb een keer gebeld voor mijn zoon’s verzekering , zij waren zeer geduldig hebben zeer goed naar mij geluisterd. Hebben zelf adviezen gegeven.

    qua vergoeding van orthodentist kosten van mijn dochter zijn zij ook goed.

    dus overal goed beoordeeld

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    10

    Service
    9.5
    Dekking
    5
  • Mmarieke borghols

    De klantenservice is uitstekend geode antwoorden.
    jammer dat je geen wijs wordt uit de declaries van bv ziekenhuizen ze snappen het zelf ook niet.
    Verder dure premie ga ook overstappen

    Premie
    4

    Zorgkeuze
    4

    Service
    7.5
    Dekking
    3.5
  • Kknolsp

    Uitstekend in verzekeren ,goede begeleiding als er problemen zijn om een goede keuze te maken.
    Ook digitaal uitstekend om declaraties in te dienen en afwerking.

    Premie
    6.5

    Zorgkeuze
    9

    Service
    9.5
    Dekking
    10
  • Kknolsp

    Uitstekend in ct comm. en afwerking.

    Premie
    5.5

    Zorgkeuze
    9.5

    Service
    10
    Dekking
    9.5
  • MMvr W.P. Spoel

    Ik ben een tijd geleden geweldig geholpen door het Zilveren Kruis, er was een lange wachtlijst 3 maanden, in Scheper ziekenhuis in Emmen, voor mijn zeer pijnlijke probleem aan de voet, door tussenkomst en medewerking van het Zilveren Kruis, kon ik binnen 1 week terecht in Coevorden, dagziekenhuis Aleida Kramer, verder weg uiteraard, maar ik werd heel goed geholpen, met medicijnen en vooral advies.
    Rekeningen opsturen, binnen een paar dagen staat het bedrag op mijn rekening, geweldig.
    Verder heb ik een gal operatie ondergaan, zeer tevreden over alles. 1 jaar later moest ik een hart operatie ondergaan en dat verliep ook allemaal op rolletjes.
    Ik ben zeer tevreden.

    Premie
    10

    Zorgkeuze
    10

    Service
    10
    Dekking
    10
  • LLisa van Gaans

    Ik vind de online mogelijkheden, zoals het aanvragen van een betalingsregeling erg goed! Wel vind ik de premie wat aan de hoge kant.. Vooral om het feit dat je alles al online klaar zet (declaraties). Wellicht kunnen jullie het online gebruik nog meer promoten bij klanten, zodat de premie wat omlaag kan?

    Premie
    4.5

    Zorgkeuze
    7.5

    Service
    9
    Dekking
    7
  • EElianne van Ginkel

    Prima verzekeraar. In combinatie met een collectiviteit is er veel extra uit te halen, bijvoorbeeld 90% verzekerd bij de orthodontist voor volwassenen. Premie is ook goed te betalen voor een student.

    Premie
    7

    Zorgkeuze
    9

    Service
    8
    Dekking
    9

Kan het goedkoper?